Den erotiska fotograferingen har tagits bort från Dead Rising Delux Remaster
Jag bryr mig egentligen inte om vad någon tycker.
Undrar bara vem som bestämmer var gränserna går? Finns det några gränser ens enligt vissa? Vem bestämmer vilken gräns som är rätt?
Moraliska paniken och förvirringen fortsätter när ateismen försöker forma en moralisk koherent filosofi att följa. Det går dock inte eftersom att värderingar måste grunda sig i någon slags gränssättning man kommer överens om och det är svårt i en moralisk lära som utgår från frihet.
Det finns en anledning till att religionerna dominerade i varenda land: För vi kunde enklare orientera oss moraliskt och röra oss mellan kulturer & sub-kulturer utan att bråka om varenda liten sak som vi gör idag. Man visste på ett ungefär vad folk tänkte, värderade och betedde sig. Det minskar sociala konflikter och skapar en gemenskap. Idag vet ju folk knappt hur man ska hälsa.
Religion är långt ifrån perfekt, men evolutionen bryr sig bara om det som fungerar bättre än bra.
I och med upplösningen av religioner har vi nu ersatt dessa med ideologiska sådana med religiösa inslag som vi kan kalla PK och icke-PK. Även om de inte har en typisk utformning med en Gud. Nu är vi i fasen där vi skriver den ateistiska bibeln och den är turbulent eftersom man bråkar om vad som är rätt och fel. Ingen religion eller ideologi har nödvändigtvis rätt, utan det är ens eget perspektiv kring värderingar, normer och beteende.
Det farliga idag är dock de som anser sig sitta högt upp på sin moraliska häst med auktoritära svar som anser att de har alla de rätta svaren. Som använder censur och blasfemilagar. För det viktigaste i detta läge är att ha högt i tak, förstå situationen och diskutera öppet.
Det var väl därför en känd filosof sa för några årtionden sen att den viktigaste professuren i framtiden kommer vara just filosofer.
Tack för att ni lyssnade på min TEDTalk
Är nog inte någonting jag kommer sakna. Kände mig mest creepy när jag tog opassande foton av kvinnor för att få mer xp.
Var det inte samma system som användes vid fotande av manliga karaktärer då?
Jag minns inte. Var så längesedan jag spelade originalet ^^
En remaster där man ändrar på innehåll låter inte så hett.
Vilken publik tror Capcom tillfredställs med beslut som detta?
"Den moderna publiken" som älskar att censurera allt som deras åsikter inte håller med om.
Är nog inte någonting jag kommer sakna. Kände mig mest creepy när jag tog opassande foton av kvinnor för att få mer xp.
Du känner dig creepy när du tar foton av pixlar i en hittepåvärld?
Hoppas verkligen du aldrig spelar något där du har ihjäl någon.
I drank what?
Handlar väl som vanligt om PG-ratingen. Kan man pressa ner den så finns det kanske typ något att tjäna på det. Osäker på det när det gäller spel, men biofilmer tar ju väldigt stor hänsyn till det.
När grafiken blir bättre så blir ju "erotiken" också mer explicit och i USA är man ju *extremt* känslig för det, samtidigt som Europeisk film nästan inte ses som film om inte lite random folk visar upp sig full frontal nudity , ibland helt normalt när en gubbe stiger upp ur sängen på morgonen (Rolf Lassgård har väl lite av rekord där, knappast erotiskt?), ibland bara för att visa upp en ung kvinnas vackra former. ...och inte en j-el bryr sig, för varför skulle de?
Men var momentet tämligen ointressant och ens en enda person stör sig på det så finns det väl ingen anledning att behålla det. Gissar att det bara är momentet i sig och inte möjligheterna att hitta karaktärer i spelet i "positioner" som är "utmanande" och ev fotografera dem oavsett vilket. Ses väl knappast som lika edgy, men mer provocerande, idag. Postal-uppföljarna och DNF har ju visat att humorn har förändrats med tiden. Mest förvånad över att de orkat bry sig, för remakes/remasters brukar ju vara väldigt "enkla" förbättringar i skärmupplösning och texturer och sen ut med skiten till "fans".
"Den moderna publiken" som älskar att censurera allt som deras åsikter inte håller med om.
Du känner dig creepy när du tar foton av pixlar i en hittepåvärld?
Hoppas verkligen du aldrig spelar något där du har ihjäl någon.
Beror väl på vem man har ihjäl? Jag kan tänka mig några scenarion där jag hade reagerat. Du kanske är helt känslokall när du spelar men så är inte fallet för mig.
Lite pinsamt att se alla dessa kommentarer från (vad jag antar) vuxna människor som blir upprörda över att de inte får sexualisera kvinnor i ett spel, för att spelets tillverkare insett att det kanske inte var så snyggt.
Man kan skrika "censur" och "pk" bäst man vill men man ser mest ut som en incel vid det laget.
Jaaaa ni har fått sagt ert, jag säger mitt, skrik bäst ni vill. Tack och bock.
Lite pinsamt att se alla dessa kommentarer från (vad jag antar) vuxna människor som blir upprörda över att de inte får sexualisera kvinnor i ett spel, för att spelets tillverkare insett att det kanske inte var så snyggt.
Man kan skrika "censur" och "pk" bäst man vill men man ser mest ut som en incel vid det laget.
Håller med om allt, utom incel-liknelsen, som kanske var lite onödig...
Men ja, om man nu tycker att sexualisering av kvinnor i ett spel är så viktig att bevara, så kan jag tycka att man borde argumentera för det istället för att, för de flesta, bara köra med svepande argument om hur illa man tycker det är med PK och woke och allt vad det heter.
Du kan ju argumentera varför det är bra att detta tagits bort istället för att försöka skambelägga de som tycker det är dåligt genom att kalla dem för pinsamma incels.
Jag har aldrig spelat spelet men att ta utmanande bilder av zombies och människor låter mest som en komisk ganska japansk grej och som ett potentiellt roligt gameplayelement.
Sen ser jag inte varför det skulle vara fel att sexualisera kvinnor i ett spel. Jag gillar sexiga kvinnor.
Du kan ju argumentera varför det är bra att detta tagits bort istället för att försöka skambelägga de som tycker det är dåligt genom att kalla dem för pinsamma incels.
Jag har aldrig spelat spelet men att ta utmanande bilder av zombies och människor låter mest som en komisk ganska japansk grej och som ett potentiellt roligt gameplayelement.
Sen ser jag inte varför det skulle vara fel att sexualisera kvinnor i ett spel. Jag gillar sexiga kvinnor.
Jag har inget emot sexiga kvinnor men då ska det ju passa sammanhanget också. Att rädda en kvinna från att bli zombiemat och sen försöka ta inzoomade foton på hennes klyfta medans hon sitter på golvet traumatiserad blir lite märkligt tycker jag.
Du får va hur du vill kommer kalla dig saker också då
Jag har inget emot sexiga kvinnor men då ska det ju passa sammanhanget också. Att rädda en kvinna från att bli zombiemat och sen försöka ta inzoomade foton på hennes klyfta medans hon sitter på golvet traumatiserad blir lite märkligt tycker jag.
Vad jag minns är Dead Rising ett humoristiskt, överdrivet och smålarvigt zombiespel från Japan. Då låter det ganska passande tycker jag.
Om de tar bort det endast för att inte vara "offensive" tycker jag det är trist. Jag är av åsikten att remakes ska vara trogna originalen. Spel är konst.
Haha, fan vad löjligt. Undrar hur remaken, om det blir nån, kommer vara på Leisure Suit Larry.
Nu var väl Larry redan en remake på ett textäventyr och sedan fick spelet även en till remake senare med bättre grafik så jag tror nog inte vi får fler remakes.
"Writer and Fighter"
Nu var väl Larry redan en remake på ett textäventyr och sedan fick spelet även en till remake senare med bättre grafik så jag tror nog inte vi får fler remakes.
Två remakes med bättre grafik
En VGA remake från 1991 med SCI-motorn som använde sig av 256-färgersgrafik istället för originalet med AGI-motorn och 16 färger. Och sedan Reloaded-remaken från 2013.
Två remakes med bättre grafik
En VGA remake från 1991 med SCI-motorn som använde sig av 256-färgersgrafik istället för originalet med AGI-motorn och 16 färger. Och sedan Reloaded-remaken från 2013.
Ja just det, Reloaded-remaken glömde jag bort!
"Writer and Fighter"
Låter inte som att vi förlorat något av värde. Bra beslut av Capcom, vet inte riktigt hur tankegången gick där från första början att någon kunde tycka att det var ett viktigt inslag att ha med i ett zombie-spel... 😅
Brukar vanligtvis inte tycka att man ska vara inne och peta för mycket i remasters och remakes på sånt här, men detta låter helt oviktigt och menlöst?
Låter som ett klokt beslut, den fotograferingsratingen tillförde inget.
Kalla det PK och wokefiering om ni vill men men hur bra speldesign är det att försöka ta underklädesbilder av zombies och få poäng för det?
Hahaha. "Åh nej, jag får inte xp av att fotografera zombies ruttna nerpissade underkläder längre"
Whatever floats your boat I guess.
Låter som ett klokt beslut, den fotograferingsratingen tillförde inget.
Kalla det PK och wokefiering om ni vill men men hur bra speldesign är det att försöka ta underklädesbilder av zombies och få poäng för det?
Jag tycker det låter väldigt innovativt. Pokemon Snap inbakat i ett zombiespel.
Låter inte som att vi förlorat något av värde. Bra beslut av Capcom, vet inte riktigt hur tankegången gick där från första början att någon kunde tycka att det var ett viktigt inslag att ha med i ett zombie-spel... 😅
Brukar vanligtvis inte tycka att man ska vara inne och peta för mycket i remasters och remakes på sånt här, men detta låter helt oviktigt och menlöst?
Tror inte någon tyckte det var ett viktigt inslag utan mer en kul grej. Ungefär som att det finns en massa oviktiga men roliga grejer att syssla med i Yakuza-spelen.
Så en liten sammanfattning:
Man tar bort en del av spelet som (i stort) var meningslöst, för att det inte ska uppröra folk i onödan.
Folk blir upprörda på att folk blir upprörda vilket leder till att folk som skulle blivit upprörda blir upprörda för att folk är upprörda för att folk skulle blivit upprörda är upprörda på de som är upprörda på de som skulle blivit upprörda?
Nu har jag ont i huvudet…. 😫