Vad köper du när du köper konsoler?

Medlem
Vad köper du när du köper konsoler?

Vad köper du när du skaffar en ny konsol?

För mig har det nästan alltid blivit 2-3 spel och 2 kontroller.

Men till PS Vita blev det 9 spel på release

Army Corps of hell
Blazblue
Dungeon Hunter Alliance
Lumines
Michael Jackson - the experience (säljes)
Rayman
Shinobidu 2
Touch my katamari
Uncharted

Till Switch blev det 4 extra joycons, Pro Controller, bomberman, Zelda och 1-2 switch

Xbox 360

Call of duty 2, Perfect Dark Zero

PS3

Motorstorm, resistance, 1 extra kontroll. Ja en månad innan de sänkte priset och slängde i precis detta i ett paket 😑

Gamecube

Super Smash Bros melee, och minneskort

DS

Super Mario 64 DS

PSP

Sahara, filmen, ja inte ens något spel, så köpte gta Liberty City stories dagen efter.

Xbox One
Call of duty ghost, BF4 och Need For Speed, Fifa 14 ingick

PS4
Killzone shadow falls

PS5

Demons souls och Spiderman

Xbox Series X

Inga spel alls

Medlem

Konsolen och det spelet jag mest vill ha just då.
När jag köpte Switch så köpte jag samtidigt en Pro Controller då den är mycket skönare än Switch-kontrollen.

Medlem

Brukar bli 2spel och en extra dosa/kontroll som standard.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Brukar bli konsol+ 1-3spel

När jag köpte Wii och switch så blev det även en Pro kontroll

Oftast 2-3 spel till.

En extra handkontroll och par spel är standard. Förr i tiden blev det även ett minneskort och en RGB-kabel.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Psp-inköpet lol.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Köper sällan mer än 2-3 spel på releasen. Blir det för många spel samtidigt så har jag svårt att koncentrera mig på att köra igenom spelen enskilt, då blir det bara massa duttande med spelen en halvtimme hit och dit. Försöker få två spel i vitt skilda genrer och speltyper, ett mer lättsamt multiplayer, och ett tungrott singleplayer. På T.ex. Switch 2 nu så kommer jag varva mellan Mariokart och Cyberpunk på releasen.

Medlem

Var ett tag sen jag köpte konsol, men då köptes det alltid i någon form av bundle som kostade lika mycket som om jag bara hade köpt konsolen utan spel. Köpte aldrig mer än det till att börja med. Sen brukade jag sällan vara först i vängruppen med ny konsol så kunde alltid låna en del spel istället för att köpa massa spel på en gång. Så jag börjar alltid med att köpa lite grann och sen bygga på allt eftersom
Xbox 360
Bundle med Kung Fu Panda och Lego Indiana Jones.
Xbox One
Bundle med Sunset Overdrive.

Efter det bytte jag till PC.

Medlem

Brukar bli konsol + 1-2 spel till, med Switch så blev det "bara" Breath of the Wild då jag gick för samlarutgåvan av spelet och Amiibos så då fick det bli prioritet då. Med Wii U köpte jag inget extra spel utan köpte bundlen med Zombie U som jag nöjde mig med. Xbox 360 köpte jag Resident Evil 5 Edition och Eternal Sonata (tror jag, eller om det köptes till senare minns inte exakt). Gamecube var Super Mario Sunshine paket, Eternal Darkness och Wave Race: Blue Storm. Xbox One var en Gears of War collection där alla spel ingick i koder och så var konsolen i snygg limited edition men då var game pass en grej så köpte inte så många spel utöver de som ingick.

1
Skriv svar