Lanseringsmodellen av Xbox One har uppdateringsproblem

Robot
Lanseringsmodellen av Xbox One har uppdateringsproblem

Om man inte har uppdaterat den på länge.

#Xbox-one

Medlem

Pinsamt. Hoppas det går fort att lösa.

Medlem

Det är inte första gången det händer heller. Hade själv liknande problem med min nästan-launch-Xbox One under 2021 tror jag det var (minns att det var rätt många andra som fick samma fel då).
Systemet var helt fruset med svart skärm efter uppdatering. Fick hålla ner någon knappkombination och fabriksåterställa den, och sedan installera om systemuppdateringen (kan ha varit från USB-minne den andra gången). Sedan dess har den funkat bra.

It's not a lake, it's an ocean

"Always online"...

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Såhär går det när det är en jävla massa onlinekrav. Tacka vet jag konsolerna som släpptes fram till Xbox 360.

KoP
Medlem
Skrivet av fzusr:

Det är inte första gången det händer heller. Hade själv liknande problem med min nästan-launch-Xbox One under 2021 tror jag det var (minns att det var rätt många andra som fick samma fel då).
Systemet var helt fruset med svart skärm efter uppdatering. Fick hålla ner någon knappkombination och fabriksåterställa den, och sedan installera om systemuppdateringen (kan ha varit från USB-minne den andra gången). Sedan dess har den funkat bra.

Samma här. Hände mig för något år sedan och då fick man som du säger hålla ned nån knappkombination så att Xboxen bootade i något speciellt läge där man kunde fabriksåterställa konsolen.

Det var någon systemuppdatering som hade ställt till det om jag inte missminner mig.

Uppdaterade dock konsolen via nätet efter det och sen dess har den fungerat.

Ambassadör
Xbox

Mest överraskad över att det fortfarande finns några sådana här gamla ök igång. Får hoppas att det fixas snart.

signatur

Jump in.

Medlem

Köpte lite fysiska spel för ett tag sedan och drog igång min gamla Xbox One. Den ville såklart uppdatera.

Efter installation och omstart är det som att det aldrig hände och allt börjar på nytt. Gjorde massa felsökning tröttnade och packa in allt igen.

Ambassadör
Xbox

Nu är det fixat!

Källa

#nyhetstips

signatur

Jump in.

ELF
Medlem

Visst är drm underbart.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar