Titan Quest 2-utvecklarna snackar karaktärsstil, loot och strider
Beror på hur man ser på saken
Detta spel kommer direkt mätas mot Grim Dawn, eftersom det spelet byggdes på Titan Quest motorn men med en mörkare värld och ett mer expanderat loot och karaktärssystem. Som Titan Quest borde ha varit således.
Det man hoppas på är bättre multiplayer/online stöd, att man behåller mastery systemet intakt samt bättre möjligheter till randomisering på kartorna. Det jag fruktar är neddummning a la Diablo 4.
Grekisk mytologi är en härlig setting, kan bli häftigt! Får iallfall mitt behov stillat av nya Age of Mythology nu till hösten. Men Titan Quest borde väl dyka upp hyfsat snart?
En glad kalmarit boende på Gotland!
Allt utvecklaren behöver göra är att kopiera 95% av vad som gjorde TQ1 och Grim Dawn så bra samt få till en någolunda intressant story + härliga miljöer o monster så har dom en vinnare
Har för mig att jag testade 1:an lite och tyckte det var lovande. Saknar något som kan ersätta Champions of Norrath/Return to Arms.
Du KAN ha rätt men nja, det har att göra med maximal exponering och att sprida ut informationen så att inte folk glömmer tills spelet kommer ut. Man kan säga så om typ alla spel nu, de kunde gott ha visat i alla fall bilder på civ7 när de visade introfilmen för spelet där.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Sjukt hype för att se civ7, men även detta är jag mycket intresserad av, så klart inte ens nära civ7 för jag är tveksam till hur de kommer göra här och hur gameplay blir med DLCs och sådant. Men jag gillar TQ jättemycket pga teman de har genom spelet, det är underbart trevligt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.