Titan Quest 2-utvecklarna snackar karaktärsstil, loot och strider

Robot
Titan Quest 2-utvecklarna snackar karaktärsstil, loot och strider
Medlem

Snacka går ju - visa gameplay är svårare...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Synd att detta är 10 år försent för min del bara. 🤣

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Snacka går ju - visa gameplay är svårare...

Det är det ju inte då de sagt att de ska visa nästa månad


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av baxtex:

Synd att detta är 10 år försent för min del bara. 🤣

Beror på hur man ser på saken

Detta spel kommer direkt mätas mot Grim Dawn, eftersom det spelet byggdes på Titan Quest motorn men med en mörkare värld och ett mer expanderat loot och karaktärssystem. Som Titan Quest borde ha varit således.

Det man hoppas på är bättre multiplayer/online stöd, att man behåller mastery systemet intakt samt bättre möjligheter till randomisering på kartorna. Det jag fruktar är neddummning a la Diablo 4.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Beror på hur man ser på saken

Detta spel kommer direkt mätas mot Grim Dawn, eftersom det spelet byggdes på Titan Quest motorn men med en mörkare värld och ett mer expanderat loot och karaktärssystem. Som Titan Quest borde ha varit således.

Det man hoppas på är bättre multiplayer/online stöd, att man behåller mastery systemet intakt samt bättre möjligheter till randomisering på kartorna. Det jag fruktar är neddummning a la Diablo 4.

Jag tänker mer att jag inte har tid att plöja ner hundratals timmar med polare nu när man är trött småbarnsförälder.

Medlem

Det var vackra screenshots. Ser mycket mer tilltalande ut än Diablo 4

Medlem

Grekisk mytologi är en härlig setting, kan bli häftigt! Får iallfall mitt behov stillat av nya Age of Mythology nu till hösten. Men Titan Quest borde väl dyka upp hyfsat snart?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Allt utvecklaren behöver göra är att kopiera 95% av vad som gjorde TQ1 och Grim Dawn så bra samt få till en någolunda intressant story + härliga miljöer o monster så har dom en vinnare

Medlem

Är ett stort ARPG fan så ser starkt fram emot detta. Har svårt att se det utklassa PoE2, men finns rum för något annat också. Dom behöver bara göra spelet bättre än Diablo4 så kommer jag spela det, så ribban är väldigt låg.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det är det ju inte då de sagt att de ska visa nästa månad

Det är inte som att man kunde visa den där filmen nu, det är bara en marketingsak att fördröja...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är inte som att man kunde visa den där filmen nu, det är bara en marketingsak att fördröja...

Kanske, men det kan vara så att de vill undvika misstag och se till att allt går rätt till.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har för mig att jag testade 1:an lite och tyckte det var lovande. Saknar något som kan ersätta Champions of Norrath/Return to Arms.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Kanske, men det kan vara så att de vill undvika misstag och se till att allt går rätt till.

Du KAN ha rätt men nja, det har att göra med maximal exponering och att sprida ut informationen så att inte folk glömmer tills spelet kommer ut. Man kan säga så om typ alla spel nu, de kunde gott ha visat i alla fall bilder på civ7 när de visade introfilmen för spelet där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Du KAN ha rätt men nja, det har att göra med maximal exponering och att sprida ut informationen så att inte folk glömmer tills spelet kommer ut. Man kan säga så om typ alla spel nu, de kunde gott ha visat i alla fall bilder på civ7 när de visade introfilmen för spelet där.

Jo det kan jag hålla med om.

Förövrigt vill jag inte - men kan inte låta bli - att bli hajpad av Civ! Det var väl 1-2 månader tills de skulle visa upp gameplay?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jo det kan jag hålla med om.

Förövrigt vill jag inte - men kan inte låta bli - att bli hajpad av Civ! Det var väl 1-2 månader tills de skulle visa upp gameplay?

Sjukt hype för att se civ7, men även detta är jag mycket intresserad av, så klart inte ens nära civ7 för jag är tveksam till hur de kommer göra här och hur gameplay blir med DLCs och sådant. Men jag gillar TQ jättemycket pga teman de har genom spelet, det är underbart trevligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar