Grattis! DU vann speldator från Komplett

Robot
Grattis! DU vann speldator från Komplett

Känslosam co-op med människa och hund var idén FZ-läsarna föll för.

#komplett, #tävling


Medlem

Stort grattis, hoppas du har semestern framför dig!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Grattis! Tycker att katter har varit överrepresenterade i spelvärlden det senaste. Denna spelidé lät verkligen intressant!

Medlem

Grattis och spännande idé 💡


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Grattis 😃👍


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem

WoopWoop!

Grattis!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Medlem

Genuint bra spelidé, välförtjänt seger!

Medlem

Stort grattis!

Och rolig tävling!

Medlem

Grattis! det här bidraget och tidsresande kocken var personliga favoriter

Medlem

Grattis! Kul idé!

"Bark Souls"

Brukar inte ha så bitter .men så orginel var ute iden .
Finns massa liknande spel .men men hundar gillar ju folk så grattis


signatur

New life, New hope

Medlem

Jag trodde så klart att jag vann nu, men det var klickbait...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Grattis! 🤩🥳. Kan vi få se hur många röster som gick till respektive bidrag i omröstningen?

Medlem

Grattis!! 🥳🙂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Grattis och bra jobbat!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Grattis! Härligt att man hjälpte dig till segern!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Brukar inte ha så bitter .men så orginel var ute iden .
Finns massa liknande spel .men men hundar gillar ju folk så grattis

.............


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Brukar inte ha så bitter .men så orginel var ute iden .
Finns massa liknande spel .men men hundar gillar ju folk så grattis

Alltså, jämfört med de andra bidragen tycker jag det stod sig starkt - rimlig vinnare (grattis!). Fågel-spelidén kändes också rätt intressant och unik imo, men visst går hundar hem hos många. Kul att bygga lite rimliga koncept i och med Brothers: A Tale of Two Sons exempelvis, finns liksom hypotetiskt en chans att spelidén faktiskt kan bli nåt.

"Bidrag 5: Svensk krimdrama i flera säsonger genom hela Sverige"
Finns i princip redan, även om de börjar bli rätt daterade nu. Polis-spelen. De är nästan rakt av Beck fast i spelform. Förvånansvärt brutala case, faktiskt. Kan vara svåra att få tag på och få att fungera på moderna datorer, tyvärr. Jag brukar köra dem på retro-byggen och ibland VM med Win98/XP.

"Bidrag 6: 1970<|RETROLUTION|>2024"
Finns i viss form redan i form av Evoland och Evoland II - förvisso mer fokuserat på RPG/JRPG, men konceptet med spelhistorieevolution genom gameplay finns där.

"Bidrag 9: Open world-fantasy där du är draken mot världen"
Det finns lite lösa RPG-uppslag kring att spela som drakar, Divinity: Dragon Commander är ett (tyvärr inte superbra) RTS/RPG-hybridspel där man kan spela som en drake och orsaka lite kaoz.
Pathfinder: Wrath of the Righteous inkluderar lite faktiskt förvånansvärt utförligt och detaljerat drak-innehåll i RPG-format (utan att spoila för mycket), och det är ett jäkla bra spel i övrigt också. Riktigt värt pris nu under Steam-rean. Även bra nedsatt i pris på GOG om man hellre föredrar det. Kan varmt rekommenderas för den som vill ha djup RPG-gameplay. (...du kanske, som jag, saknar det i BG3? Pathfinder-ruleset:et smäller dessutom vanilla D&D på fingrarna när det kommer till komplexitet och djup, på gott och ont.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Kul, grattis !

Medlem

Grattis! Var inte idén jag röstade på men skulle mer än gärna se det som färdigt spel sen! FZ får försöka kontakta Fares

Grattis till vinst !

Håller med vinnarjuryn ,, din motivation var bäst !

Grattis @Erik Void !


signatur

"In To The Void "

Medlem

Stort grattis! Låter som ett väldigt Josef Fares spel. Tror jag hade gillade det om det släpptes och det blivit ett köp, menar Josef Fares gör sjukt bra Coop spel. Hoppas bidraget inte var skrivet av chatgpt 😂

Medlem

WOW!!!!!

Shit alltså.

Aldrig förr har jag blivit så glad över att vinna någonting. Hoppade högt och skrek rakt ut! Det känns så himla fint att ni tyckte om min idé.

Jag vill då gärna berätta att för 5 år sen insjuknade jag i MS och förlorade känseln i och förmågan att styra båda mina händer. Det betydde för mig att spela snabba datorspel med mus och tangentbord, som jag gjort och älskat i nära hela mitt liv, plötsligt var en omöjlighet. Den enorma sorg jag kände över detta gjorde att det bara kändes jobbigt att sitta vid min dator över huvudtaget - så i samband med en flytt gav jag bort den till min bror och har varit konsolgamer sen dess.

Det var då. I dag har jag både kommit över sorgen och fått tillbaka en del av mina förmågor - och att vara utan speldator har ärligt känts som att vara utan en del av mig!

Det här blir verkligen som att komma hem.

Otroligt. Tack, tack, tack till alla som röstade på mitt bidrag.

Medlem

Attans bananer! Skulle filat vidare på torpar-idén. Men men, hoppas herr'n får bruk för sin nya makalösa manick

Medlem
Skrivet av noyart:

Hoppas bidraget inte var skrivet av chatgpt 😂

Absolut inte!

Den här idén har jag, förutom Josef Fares och hans inspirerande spel, min egna tokiga hund att tacka för

Medlem
Skrivet av Erik Void:

WOW!!!!!

Shit alltså.

Aldrig förr har jag blivit så glad över att vinna någonting. Hoppade högt och skrek rakt ut! Det känns så himla fint att ni tyckte om min idé.

Jag vill då gärna berätta att för 5 år sen insjuknade jag i MS och förlorade känseln i och förmågan att styra båda mina händer. Det betydde för mig att spela snabba datorspel med mus och tangentbord, som jag gjort och älskat i nära hela mitt liv, plötsligt var en omöjlighet för mig. Den enorma sorg jag kände över detta gjorde att det bara kändes jobbigt att sitta vid min dator över huvudtaget - så i samband med en flytt gav jag bort den till min bror och har varit konsolgamer sen dess.

Det var då. I dag har jag både kommit över sorgen och fått tillbaka en del av mina förmågor - och att vara utan speldator har ärligt känts som att vara utan en del av mig!

Det här blir verkligen som att komma hem.

Otroligt. Tack, tack, tack till alla som röstade på mitt bidrag.

Stort grattis! Och vilken rörande historia! Jag tror inte på karma, men om det finns så är du ett levande exempel. ❤️

Medlem

Grattis!

Det stod mellan denna och en annan idé, men denna kom på andraplats p.g.a. coop-biten. (Om man hade kunna växla mellan karaktärerna istället för att behövs vara 2 stycken hade det kanske hjälpt, men då tappar det samtidigt en del av potentialen med att det är just coop med människa + hund där båda måste spela samtidigt och hjälpa varandra.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

Värdig vinnare bland många grymma bidrag. Grattis!

Medlem
Skrivet av Erik Void:

WOW!!!!!

Shit alltså.

Aldrig förr har jag blivit så glad över att vinna någonting. Hoppade högt och skrek rakt ut! Det känns så himla fint att ni tyckte om min idé.

Jag vill då gärna berätta att för 5 år sen insjuknade jag i MS och förlorade känseln i och förmågan att styra båda mina händer. Det betydde för mig att spela snabba datorspel med mus och tangentbord, som jag gjort och älskat i nära hela mitt liv, plötsligt var en omöjlighet. Den enorma sorg jag kände över detta gjorde att det bara kändes jobbigt att sitta vid min dator över huvudtaget - så i samband med en flytt gav jag bort den till min bror och har varit konsolgamer sen dess.

Det var då. I dag har jag både kommit över sorgen och fått tillbaka en del av mina förmågor - och att vara utan speldator har ärligt känts som att vara utan en del av mig!

Det här blir verkligen som att komma hem.

Otroligt. Tack, tack, tack till alla som röstade på mitt bidrag.

En värdig vinnare! Grattis! (Det är för din skull jag avstod att lämna in mitt bidrag åtminstone kommer jag påstå det! )


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar