Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.
Början i 7an är bättre än mycket av hela 8an. Var sjukt otäckt att gå in i den där jävla stugan. Sen tappar det lite på slutet, men helt klart spelvärt.
"Writer and Fighter"
Kommer till PSVR2 också, så detta lär jag köpa.
Jag tror man ska ta spelet för vad det är.
Det är ett rytm spel i förstahand, "förklätt" till en shooter.
VR passar spelet bättre än att spela på skärm imo.
Tänk ett spel som Pistol Whip, VR är ju hela grejen med spelet, skulle inte vara mycket till spel annars känns det som om man satt stilla i en stor och bara styrde med kontroll/mus
Känns som skillnaden med Metal Hellsinger är lite att där springer du fritt och inte on rails.
Och SteamVR. Jag kommer skaffa det, kanske inte spelat spelet så mycket som det är men jag älskar musiken och är ett fan av rytmspel i VR generellt.
Skulle inte påstå att det passar sig bättre eller sämre i VR dock, det passar sig redan nu väldigt bra på plattskärm som det är.
Ska bli intressant att se hur det kommer fungera.
En adapter kommer förmodligen behövas mellan headset och datorns displayport (och strömförsörjning?)
Måste vara nått Sony kommer sälja.
Kan inte tänka mig att dom ska förlita sig på virtual link då det aldrig blev nån standard.
Kanske om man har virtual link så behöver man ingen adapter.
Rotade fram datorn och såg att jag har USB-C på mitt RTX2070. Hoppas det kommer funka också.
Två frågor dyker då upp.
1: Är det omöjligt för GPUn att vidarebefordra input/output till andra delar av systemet?
Om inte så skulle det knappast behövas en avancerad adapter, utan bara HDMI eller annan port till USB-c sedan en drivrutin som tillexempel AMD varit med och tagit fram. HDMI har redan stöd för separata signaler också såsom ethernet.
2: Hur avancerad behöver en adapter som separerar bild och input/output så att man får dra en kortare kabel till närmsta USB port på datorn ens vara? Låter ju inte som att det behöver vara en så dyr historia.
Nu har ju Sony innan valt att skicka ut PSVR till PS5 adaptrar gratis så det skulle inte vara första gången som dem ger ut adaptrar.
Skulle såklart inte förvåna någon om dem tog betalt, men att den skulle kosta över 1000Kr som en del verkar vara inne på låter ändå ganska extremt. Så gratis vore bra(typ att man gick in på en sida och fick den utskickad, som med PSVR1 adaptern), men ett pris under 500Kr skulle ändå vara ok.
Tydligen så har Valve påstått tidigare att dem skulle kunnat släppa en egen adapter för $50 och det finns redan en liknande adapter för $100 redan nu. Stöd för Nvidia kort laddes också till:
Jag ser såklart stora fördelar med PSVR2 till PC, som jag nämnt tidigare .
Nu har jag använt dessa Knuckle straps AMVR ett tag och tycker att dom är rätt sköna.
Har just spelat genom prologen av Assassin's Creed Nexus och springer runt i hemstaden Monteriggioni. Hittills gillar jag det och att vara tillbaka i Ezios skor känns som ren nostalgi, de har ju även den där igenkända musiken. Musik
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ska ta och spela Assassins Creed snart.
Blev precis igår "klar" med Into The Radius och så håller jag på spelar Asgards Wrath 2 också. Dock upplever jag riktigt dålig prestanda i Asgards Wrath 2 så jag har lessnat på spelet. Spelet är inte dåligt i sig men av nån anledning har det börjat hacka och stuttra väldigt mycket. fått lite tips hur man fixar men tydligen är jag inte ensam om det. Lite överambitiöst spel för potatisen Quest 3 kanske (även fast jag inte upplevde dessa problem tidigare) 😂
Assassins Creed Nexus och Stride Fates på Quest 3 är det som fortfarande ligger i Backlogg. Tänka sig att man lyckas bygga en backlogg av VR spel
Hmm... Jag har faktiskt sett stutter i Assassins Creed också. Inte så att det förstör upplevelsen men tankar går att de borde ha släppt en PC version så att man kan streama det.
Heh, ja jag har ju en backlogg av lite allt möjligt. Har inte spelat ut Resident Evil 4 quest versionen än men jag tar det när jag känner för det. Såg förövigt en reklam om C-Smash VRS som jag troligtvis lär köpa näst. Det ser ju ut som ett spel man kan köra lite då och då.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ok, men det jag upplevt kan inte beskrivas som bara små stutter det år allt från stutter till rejäla 1 sekunders frysningar.
Nått är galet, misstänker senaste patchen "förstört" spelet
Har hört talas om c-smash men inte kollat upp vad det är, tror det kom på psvr först
Convrgence har släppt en Early Access release trailer.
Intressant information om detta spelet är att det är från utvecklaren av ett spel som hette Paradox of Hope. Det spelet blev tvingat att tas ner för att det officiellt beskrev sig som "Metro in VR" vilket var dumt av flera anledningar men också att ett officiellt Metro VR spel är på G.
Så mycket gameplay från det spelet syns här men man har ändrat settingen.
UEVR Profiles är en sida där massa spel listas med profiler till UEVR Injector modden.
Så man sparar lite tid och slipper ställa in allt själv.
UEVR Injector är ett verktyg som gör att man kan köra spel mm som är gjorda i Unreal Engine i Virtual Reality.
Meta öppnar upp och döper om OS på Quest till Horizon OS och låter 3rd party göra headsets på samma plattform.
https://www.meta.com/en-gb/blog/quest/meta-horizon-os-open-ha...
Jag spelar PS5 VR2 och får små ryck i VR-bilden. Det blir som att marken flyttar sig en decimeter vilket gör att man nästan tappar balansen vid snabba rörelser när inte mark och omgivning är helt synkront med ens egna rörelser. När det visas 2D-filmbilder som i Resident Evil 4 som jag spelar nu är det inga ryck men så fort det återgår till VR är rycken tillbaka. När man startar spelet och ska ställa in spelområde i rummet man befinner sig i är det inga ryck i den svartvita bilden av mitt vardagsrum däremot det vita rutstängsel och rutmönstrade golvet fladdrar i småryck. Kan inte minnas att det varit så här tidigare. Någon som har en idé vad som hänt?