"The Sims 5" verkar bli "free to play"
Borde vara möjligt att göra det helt gratis med MT...
Antingen då med att vissa kosmetiska saker, kläder, möbler, etc kostar pengar.
Eller att då en säng som man verkligen blir utvilad i eller en TV som inte bara är en dumburk kostar extra, alltså då att man betalar för att få fördelar.
Hur mycket man än vill det, företagen ser MT, etc, som framtiden för spel.
Fanns det inte något alternativ som skulle släppas av Paradox Interactive? *googlar* Life by You. De har ju sagt att det skulle vara modvänligt också. Inte för att jag köpt eller spelat ett Sims aktivt på typ 10 år... men saknar det lite, känns bara så virrigt med alla expansioner och prestandaproblem etc.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Dom har råd att släppa grundspelet gratis då dom större expansionerna kostar 300 spänn. 😅
EA tycker deras expansionen är värda 429 kr/styck utan rabatt. Finns 14 expansioner, blir 6006 kr. 🤑
Klart man släpper grundspelet gratis, sen säljer alla tillbehör osv till en viss kostnad. Om man inte nöjer sig med dom extremt torftiga möblerna som ingår.
EA tycker deras expansionen är värda 429 kr/styck utan rabatt. Finns 14 expansioner, blir 6006 kr. 🤑
Klart man släpper grundspelet gratis, sen säljer alla tillbehör osv till en viss kostnad. Om man inte nöjer sig med dom extremt torftiga möblerna som ingår.
De två första spelen köpte jag, säkert 500kr/st och sen 3-400/expansion så en hel del har en ju lagt ut på den serien. Men vet inte. Tyckte nog första var bäst och 3D-övergången var sådär så fortsatte aldrig följa serien riktigt sen. Plus att det blev så otroligt mycket att lägga ut såklart. Då finns det fler spel jag hellre investerar i.
Fanns det inte något alternativ som skulle släppas av Paradox Interactive? *googlar* Life by You. De har ju sagt att det skulle vara modvänligt också. Inte för att jag köpt eller spelat ett Sims aktivt på typ 10 år... men saknar det lite, känns bara så virrigt med alla expansioner och prestandaproblem etc.
haha, Paradox slaktade EA/Maxis med Cities Skylines, och nu lär de väl göra samma med The Sims/Life by You
haha, Paradox slaktade EA/Maxis med Cities Skylines, och nu lär de väl göra samma med The Sims/Life by You
Såhör på förhand, efter att ha sett gameplay av Life By You känner jag mig tveksam till att de kommer uppnå samma framgång som Cities Skylines.
Det är ingen spik, men mitt större vad ligger istället hos Paralive. Helt enkelt för att det har en klar visuell stil och ser mer polerat ut.
Dock verkar Life By You ha större budget.
-Dictated but not read.
Efter Sims 3 dog serien ut för mig.
Har i omgångar fått suget att simulera lite liv i 4an men tröttnat varje gång, det är för barnsligt och förenklat, och massa sci fi skit som inte hör hemma i spelet i mitt tycke.
3an hade ju grym funktion för att justera textur och material på möbler, fattar inte varför 4an inte fick vidareutveckling på det.
När denna info kommer om 5an, så känns det som att det kommer säkert vara skit som är "play with your friends" blabla käbbel också så inget att hoppas på.
För istället hoppas på att Paradox "life by you" är ett steg i rätt riktning istället.
Dom tog ju stadsbyggandet med storm när Cities Skylines kom, hoppas dom kan sno åt sig sims-simulatorn också och göra den till något grymt.
EA kan dra åt helvete dom tillhör det förflutna.
Jag copy pastear ett tidigare inlägg jag gjort här på FZ:
The Sims borde väl också prisas för att vara det mest monetiserade spelet i serien (ja jag är en bitter jävel).
Realistiskt sett köper väl ingen alla dessa (hoppas jag), och inte heller till fullpris (hoppas jag x2) - men jag personligen är ändå av åsikten att det är är ett vidrigt sätt att bedriva business och borde belysas. Kom ihåg att detta även gällde innan spelet gick free to play (som bara inkluderar basspelet, inget av nedanstående).
Total kostnad för allt nedanstående utan rabatt: 1034,38 euro
Expansioner (39,99 euro / styck utan rabatt):
The Sims 4: Get to Work
The Sims 4: Get Together
The Sims 4: City Living
The Sims 4: Cats & Dogs
The Sims 4: Seasons
The Sims 4: Get Famous
The Sims 4: Island Living
The Sims 4: Discover University
The Sims 4: Eco Lifestyle
The Sims 4: Snowy Escape
The Sims 4: Cottage Living
The Sims 4: High School Years
The Sims 4: Growing Together
"Game packs" (19,99 euro / styck utan rabatt):
The Sims 4: Outdoor Retreat
The Sims 4: Spa Day
The Sims 4: Dine Out
The Sims 4: Vampires
The Sims 4: Parenthood
The Sims 4: Jungle Adventure
The Sims 4: StrangerVille
The Sims 4: Realm of Magic
The Sims 4: Star Wars: Journey to Batuu
The Sims 4: Dream Home Decorator
The Sims 4: My Wedding Stories
The Sims 4: Werewolves
"Stuff packs" (9,99 euro / styck utan rabatt):
The Sims 4: Luxury Party Stuff
The Sims 4: Perfect Patio Stuff
The Sims 4: Cool Kitchen Stuff
The Sims 4: Spooky Stuff
The Sims 4: Movie Hangout Stuff
The Sims 4: Romantic Garden Stuff
The Sims 4: Kids Room Stuff
The Sims 4: Backyard Stuff
The Sims 4: Vintage Glamour Stuff
The Sims 4: Bowling Night Stuff
The Sims 4: Fitness Stuff
The Sims 4: Toddler Stuff
The Sims 4: Laundry Day Stuff
The Sims 4: My First Pet Stuff
The Sims 4: Moschino Stuff
The Sims 4: Tiny Living Stuff
The Sims 4: Nifty Knitting Stuff
The Sims 4: Paranormal Stuff
"Kits" (4,99 euro / styck utan rabatt):
The Sims 4: Throwback Fit Kit
The Sims 4: Country Kitchen Kit
The Sims 4: Bust the Dust Kit
The Sims 4: Courtyard Oasis Kit
The Sims 4: Industrial Loft Kit
The Sims 4: Fashion Street Kit
The Sims 4: Incheon Arrivals Kit
The Sims 4: Blooming Rooms Kit
The Sims 4: Modern Menswear Kit
The Sims 4: Carnaval Streetwear Kit
The Sims 4: Decor to the Max Kit
The Sims 4: Moonlight Chic Kit
The Sims 4: Little Campers Kit
The Sims 4: First Fits Kit
The Sims 4: Desert Luxe Kit
The Sims 4: Pastel Pop Kit
The Sims 4: Everyday Clutter Kit
The Sims 4: Bathroom Clutter Kit
The Sims 4: Simtimates Collection Kit
Gratis paket (wow!):
The Sims 4: Holiday Celebration Pack
Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen
Ärligt talat så tycker jag att serien helt tappade magin efter The Sims 2.
Synd att de då inte gör remakes av The Sims och The Sims 2
Synd att de inte gör remakes av The Sims och The Sims 2
The Sims 3 och 4 är remakes på Sims och Sims 2.
Viam inveniam aut faciam
The Sims 3 och 4 är remakes på Sims och Sims 2.
The Sims 3 utspelar sig innan The Sims.
The Sims 4 kan jag inte säga något om men jag tyckte inte det såg ut som en remake när jag varit inne och testat det
f2p men varje asset blir en separat DLC man behöver köpa för dryga euron
Aldrig att EA gör The Sims helt F2P
Detta är inte förvånande då detta är linjen som dom brukar ta, bas spelet i the Sims 4 är free to play och har varit ett tag, tror dom gjorde allt med sims 2 eller 3 gratis. Så att ea inte skulle göra sims gratis med tiden stämmer inte redigt.
Från en sak till en annan så hade jag kunnat skära av mig min egna lil tå för att få the Sims på en sub modell, hälften 50-100 kr i månaden för allt gemfört med 10k för alla dlc.