Rykte – PS5 Pro är under utveckling, kan släppas sent 2024
usch nej tack. gillar verkligen inte Pro versioner av konsoler har blivit normalt
Nej tack, vi befinner oss än i scenariot där last-gen fortfarande är involverade så kraften av PS5an och Series X inte har fått nått sitt potentiella krafttag.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Om pro versionen förbättrar psvr2 mycket så kan jag vara intresserad. Men annars så kan jag inte riktigt komma på vad som kan bli bättre/som jag saknar.
Njae jag hoppas inte det stämmer. Tycker det blir så jädra hoppigt. När utvecklarna väl släpper last gen-konsolerna så kommer en ny variant som är kraftfullare och återigen två olika hårdvaror att optimera åt. En hårdvara per generation är ju optimalt, såvida inte varje generation varar i 10 år vill säga. Kolla på Xbox, hur många utvecklare hade velat ha kvar Series S om de nu fått välja?
Kommer bero på utformningen på kylningen. PS5 som jag har nu är oerhört tyst jämfört med PS4Pro. Vill ej tillbaka till de ljudnivåerna
När jag funderade på att skaffa en PS4 så utannonserades PS4 Pro officiellt mer eller mindre exakt samtidigt, varför jag istället beslöt mig för att vänta på den.
Nu äger jag redan en PS5, och inget spel jag har får PS5an att svettas, så varför skulle jag skaffa en PS5 Pro?
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Sony tjänar på att det finns folk som är beredda att betala dyrt för en pro uppgradering, dessa säljer sina gamla PS5or till sådana som inte har råd med en ny, på så sätt tjänar Sony dubbelt..
Vet inte hur stor andel av förra generationen som var PS4 pro men säkert inte mer än 10%, så det blir nog samma siffror för en PS5 pro. Och så länge det finns folk som betalar och att det inte är någon nackdel för alla andra så varför inte..
Man kan ju undra hur mycket snabbare den måste vara för att man skall slippa välja mellan performance och upplösning. Kanske krävs en rejäl uppgradering vilket låter dyrt.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Vettetusan hur mycket bättre RT kommer fungera. Dom lär köra vidare med AMD-kort och AMD + RT är ingen bra kombo. Nvidia är ju mycket bättre där vad jag vet.
Series xx och ss när?
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Än så länge lockar inga PS5 exklusiva spel då alla jag var intresserad av kom till PS4 också. Men Wolverine och Spider-Man 2 kan mycket väl komma att ändra på det.