Rykte – PS5 Pro är under utveckling, kan släppas sent 2024
Nej tack, vi befinner oss än i scenariot där last-gen fortfarande är involverade så kraften av PS5an och Series X inte har fått nått sitt potentiella krafttag.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Njae jag hoppas inte det stämmer. Tycker det blir så jädra hoppigt. När utvecklarna väl släpper last gen-konsolerna så kommer en ny variant som är kraftfullare och återigen två olika hårdvaror att optimera åt. En hårdvara per generation är ju optimalt, såvida inte varje generation varar i 10 år vill säga. Kolla på Xbox, hur många utvecklare hade velat ha kvar Series S om de nu fått välja?
Snark!... Köpte min PS5 för 2 veckor sedan så nej tack.
Har det ens hunnit släppas några helexklusiva spel till konsolen? Alltså spel som inte släppts på PS4? Dem enda jag kan komma på är Demon's Souls och Ratchet & Clank.
Returnal, Astrobot: rescue mission och remaken av The Last of us är de jag kommer på.
Ännu en dag i paradiset.
Inget köpsug för min del. Jag är mer intresserad av en mindre, energisnålare PS5. En PS5 Slim. Köpte aldrig någon PS4 Pro, utan spelar (fortfarande) glatt på min PS4 Slim.
Gick in här för att skriva samma sak. PS5an är ju enorm!
Inget köpsug för min del. Jag är mer intresserad av en mindre, energisnålare PS5. En PS5 Slim. Köpte aldrig någon PS4 Pro, utan spelar (fortfarande) glatt på min PS4 Slim.
Det pratas väl om det också, dock med extern skivläsare
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
När jag funderade på att skaffa en PS4 så utannonserades PS4 Pro officiellt mer eller mindre exakt samtidigt, varför jag istället beslöt mig för att vänta på den.
Nu äger jag redan en PS5, och inget spel jag har får PS5an att svettas, så varför skulle jag skaffa en PS5 Pro?
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Sony tjänar på att det finns folk som är beredda att betala dyrt för en pro uppgradering, dessa säljer sina gamla PS5or till sådana som inte har råd med en ny, på så sätt tjänar Sony dubbelt..
Vet inte hur stor andel av förra generationen som var PS4 pro men säkert inte mer än 10%, så det blir nog samma siffror för en PS5 pro. Och så länge det finns folk som betalar och att det inte är någon nackdel för alla andra så varför inte..
Man kan ju undra hur mycket snabbare den måste vara för att man skall slippa välja mellan performance och upplösning. Kanske krävs en rejäl uppgradering vilket låter dyrt.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
YES! Instant buy för min del! Alltid kul med nu hårdvara. Säljer den gamla lägger på 3 - 4000 och skaffar en PRO. Ni som är nöjda kan fortsätta vara det. jag kommer köra raytracing i 60 FPS
Vettetusan hur mycket bättre RT kommer fungera. Dom lär köra vidare med AMD-kort och AMD + RT är ingen bra kombo. Nvidia är ju mycket bättre där vad jag vet.
Om pro versionen förbättrar psvr2 mycket så kan jag vara intresserad. Men annars så kan jag inte riktigt komma på vad som kan bli bättre/som jag saknar.
Tänker liknande och så vad det skulle hamna på för pris.
Jag uppgraderar hellre datorn för VR känner man spontant