Bethesda-supporten slår fast - Starfield släpps under årets första halva
Det kanske det gör, men är det färdigt när det släps?
Svar nej. Kan satsa jordens resurser gånger 2 på det svaret. Finns inte en chans. Det skulle i så fall vara lika banbrytande såsom fred på jorden.
Om man ska spela på PC så kan man lika gärna vänta till nästa halva, för ett bättre spel overall.
Låt dom otåliga spela ofärdiga versionen
Är nog lika buggit och trasigt som alla spel Bethesda gör.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Är nog lika buggit och trasigt som alla spel Bethesda gör.
Och lär fortsätta uppdateras, säljas och spelas i decennier. Själv hade jag kul med både Oblivion och Skyrim på releasedagen. Trots buggar som finns där än idag.
Enligt todds standard, ja.
Spela spel är kul ibland.
Enligt todds standard, ja.
"It works!" - Todd Howard, vid releasedagen
Ja man får ju hoppas att dem lärt sig efter Fallout 76 och jag tror inte Phill Spencer vill ha en till Fallout 76/Halo Infinite situation för Xbox, därav förseningen.
Och lär fortsätta uppdateras, säljas och spelas i decennier. Själv hade jag kul med både Oblivion och Skyrim på releasedagen. Trots buggar som finns där än idag.
Håller med. Spelen är såpass avancerade så att det inte är konstigt att saker ej är 100%.
De är ett Bethesda spel. Är meningen att den ska va buggar i spelet. Lika mycket som att du måste sitta i kö när Blizzard släpper ett nytt spel eller patch.
Lär i vanligt bethesda anda krävas patchar innan man kan kalla det färdigt. Så jag har inte brottom att köpa det dag ett.
Det är dock lite av en balansakt när man väntar med att köpa spel som detta. Då måste man också undvika alla artiklar och alla sociala medier efter release för att slippa spoilers. Så i vissa fall är det bättre att spela ett trasigt spel när det fortfarande är nytt och fräscht än att vänta och få det spoilat.
Håller med. Spelen är såpass avancerade så att det inte är konstigt att saker ej är 100%.
Tänk att försvara en utvecklare som får hundratals miljoner för att släppa "trasiga" spel.
Tänk att försvara en utvecklare som får hundratals miljoner för att släppa "trasiga" spel.
Fallout 76 är väl det enda spelet dem släppt som jag skulle anse vara "trasigt" vid release.
Vad jag minns och upplevde så hade Oblivion, Skyrim, Fallout 3 och Fallout 4 små buggar. Inga så allvarliga att dem förstörde spelen.
Lär i vanligt bethesda anda krävas patchar innan man kan kalla det färdigt. Så jag har inte brottom att köpa det dag ett.
Det är dock lite av en balansakt när man väntar med att köpa spel som detta. Då måste man också undvika alla artiklar och alla sociala medier efter release för att slippa spoilers. Så i vissa fall är det bättre att spela ett trasigt spel när det fortfarande är nytt och fräscht än att vänta och få det spoilat.
Inte då.
Senaste bethesda spelen sen morrowind har jag säkert kört 2år efter release.
Var bara låta bli att läsa vad alla skrev om spelen.
Tyckte endå att spelen ger så pass mycket unikt i att skapa ditt egna äventyr så man behöv ju bara undvika spoilers för själva huvudobjektet
Inte då.
Senaste bethesda spelen sen morrowind har jag säkert kört 2år efter release.
Var bara låta bli att läsa vad alla skrev om spelen.
Tyckte endå att spelen ger så pass mycket unikt i att skapa ditt egna äventyr så man behöv ju bara undvika spoilers för själva huvudobjektet
Vi får se Brukar vara svårt att undvika snack runt hypade spel, speciellt på Discord om man hänger där. Jag har dock inte förbokat spelet och kommer förmodligen inte göra det. Kommer vänta till en månad efter släppet eller så för att se vilket stadie det är i. Ingen ide att kolla den saken just efter release då de flesta utlåtanden då är superfans som hyllar spelet oavsett hur illa däran det kanske är trots att de själva kanske inte spelat långt in i spelet
Hoppas bara det är tillräckligt med utrymme mellan Starfield och Jedi Survivor, för jag vill inte behöva välja mellan dem.
Fallout 76 är väl det enda spelet dem släppt som jag skulle anse vara "trasigt" vid release.
Vad jag minns och upplevde så hade Oblivion, Skyrim, Fallout 3 och Fallout 4 små buggar. Inga så allvarliga att dem förstörde spelen.
Stötte på flera buggar i både oblivion och skyrim som låst ut mig ur en storyline, man lärde sig snabbt att skapa nya sparfiler istället för att skriva över existerande sparfil
Stötte på flera buggar i både oblivion och skyrim som låst ut mig ur en storyline, man lärde sig snabbt att skapa nya sparfiler istället för att skriva över existerande sparfil
oh ja, alla dessa "säkerhets saves" för att inte riskera ut för nå game breaking.
Jag försvarar inte någon. Jag sätter mig i deras sits med arbete man gör själv. Oftast krävs ett antal kompletteringar för att få det till 100%. Så är det i alla branscher, bara att spel och spelbranschen är lite tuffare att fuska med och ta genvägar för att det syns direkt på slutprodukten.
Då har jag haft tur isf då jag aldrig stött på någon bugg som förstört någon quest.
Jag försvarar inte någon. Jag sätter mig i deras sits med arbete man gör själv. Oftast krävs ett antal kompletteringar för att få det till 100%. Så är det i alla branscher, bara att spel och spelbranschen är lite tuffare att fuska med och ta genvägar för att det syns direkt på slutprodukten.
Hade det inte varit för att det finns samma tekniska problem i varje spel (som moddare kunnat fixa gratis) som Bethesda släppt hade det varit en annan sak. Men när man släpper spel med samma problem så är det pga inkompetens eller en illvilja att åtgärda problemen. Hur det kan försvaras vet jag inte.
Det finns ingen mjukvara på planeten som 2023 släpps buggfri. Bethesdas spel må ha buggar, men det är inte ofta deras spel är så pass trasiga att dom är ospelbara. Fallout 76 är ett undantag i det fallet. Folk gör en höna av en fjäder.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.