Äntligen: Dragon's Dogma 2 har utannonserats!
Hade riktigt kul ett tag i ettan, men jag hade svårt att se det för vad det var. Jag ville se det som ett open world-sandlådespel där man kunde göra liknande grejer som i ett Elder Scrolls-/Fallout-spel. När jag sedan insåg att världen var ganska tom och det mest handlade om monsterfighterna så hade jag svårt att "växla om".
Helt klart mycket bättre spel än Elden Ring imo
Nu får vi ta o chilla lite eller hur?
1# FZ Troll
Helt okej spel men inte mycket mer. Har för mig att allt kändes som instanser, typ som ett mmo fast man spelade singleplayer. Plus att man skickade ut sin aipolare på uppdrag hos andra spelare, vilket kändes jävligt mycket som en gimmick. Men en tvåa kan ju bara bli bättre
Näe, det var ju en najs sak med tanke på att du kan plocka henchmen som kompletterar den/de klasser du spelar den vägen. Gillade liret skarpt, men kändes som att det borde varit mycket större.
Körde förvisso på PC med en hel del moddar, var ju sen på bollen
Körde faktiskt det första för inte så länge sedan(PC, en del mods). Tyckte det var OK, stundtals väldigt kul, det hade potential helt klart, men behövdes mycket polering och ändringar, enligt mig.
Kommer säkerligen testa på uppföljaren, hoppas på ett mer välpolerat och överlag bättre spel.
The more I practice, the luckier I get.