Marvel's Avengers får XP-boosters för riktiga pengar
Trots tidigare löften om att endast sälja kosmetiska föremål.
#Crystal-dymamics, #Marvels-avengers, #Square-enix
Vem kan ärligen säga att de är förvånade?
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Spelet var för dåligt för att sälja på egen hand. In med det på gamepass/psnow och försök tjäna pengar på microtransaktioner istället. Inte första eller sista gången det kommer hända.
Square-Enix borde sälja av sin western-division. Känns som att de har tappat bollen där, de försökte ju till och med klämma in en "as a service"-komponent i Deus ex Mankind devided ffs.
Att lägga in det på en Play-tjänst känns lite som spiken i kistan för spel som inte kunde gå runt på egna ben. Lite som Best of CD's som man hittar/hittade på bensinmacken. Klart de backar på ett sådant löfte ifall spelet inte gick runt ekonomiskt.
Trist såklart, men det känns lite som ett desperat försök att skademinimera ekonomin.
400 till 600 kronor för något som medvetet förstörs för att kunna sälja pay-to-win lösningar.
Square Enix är alltså ett gäng konsumentfientliga bedragare och bör undvikas i möjligaste mån.
De två grejerna är fullständigt bundna. Om xp-boots går att sälja så förbättrar de spelupplevelsen och därmed är spelet gjort så det ska ha sämre upplevelse än möjligt.
Ne inte alltid. Man kan få bra upplevelse och ha roligt utan det och xp boost är bara där för folk som verkligen vill och känns inte som ett måste.
Är ens hela tankesätt att jag måste bli maxlevel så snabbt som möjligt så missar man en hel del av spelet man spelar. Sen ska det vara bra utsatt leveling så man känner hela tiden att man kommer någonstans och inte känns trögt mellan.
T ex om diablo spelen skulle haft xp boost, skulle inte vara några problem eftersom det går så snabbt ändå och känns bra som det är
Och där är problemet. Blizzard hade inte sålt så många xp-boost i Diablo just för att de är onödiga. Om de tänkte att de någonsin skulle sälja xp-boost så hade de designat spelet så att det blev sämre för de som inte köpte xp-boosts.
Nu är spelet designat för att vara kul. Om de hade incitamentet att sälja pay-to-win lösningar så hade de medvetet gjort spelet sämre.
Testade det på Gamepass när det kom.. bara tutorial fock spelet att kännas enformigt och lite klumpigt.
Sedan att man inte kan spela co-op förens efter att man kört igenom hela kampanjen (ingen co-op i kampanj alls) var ju inte ett plus från mig heller.
Visst du kan gå direkt på multiplayer missions men då spoilas hela spelets story i spelet, oxh oavsett hur bra elller dålig den är så är det trist.
Näh det höll inte ens 30min.