Marvel's Avengers får XP-boosters för riktiga pengar
Trots tidigare löften om att endast sälja kosmetiska föremål.
#Crystal-dymamics, #Marvels-avengers, #Square-enix
Att lägga in det på en Play-tjänst känns lite som spiken i kistan för spel som inte kunde gå runt på egna ben. Lite som Best of CD's som man hittar/hittade på bensinmacken. Klart de backar på ett sådant löfte ifall spelet inte gick runt ekonomiskt.
Trist såklart, men det känns lite som ett desperat försök att skademinimera ekonomin.
Jag har aldrig problem med att spel lägger in xp booster. Problemet som jag har är när spelet är designat så att man behöver köpa xp booster för att få en bra upplevelse.
De två grejerna är fullständigt bundna. Om xp-boots går att sälja så förbättrar de spelupplevelsen och därmed är spelet gjort så det ska ha sämre upplevelse än möjligt.
De två grejerna är fullständigt bundna. Om xp-boots går att sälja så förbättrar de spelupplevelsen och därmed är spelet gjort så det ska ha sämre upplevelse än möjligt.
Ne inte alltid. Man kan få bra upplevelse och ha roligt utan det och xp boost är bara där för folk som verkligen vill och känns inte som ett måste.
Är ens hela tankesätt att jag måste bli maxlevel så snabbt som möjligt så missar man en hel del av spelet man spelar. Sen ska det vara bra utsatt leveling så man känner hela tiden att man kommer någonstans och inte känns trögt mellan.
T ex om diablo spelen skulle haft xp boost, skulle inte vara några problem eftersom det går så snabbt ändå och känns bra som det är
T ex om diablo spelen skulle haft xp boost, skulle inte vara några problem eftersom det går så snabbt ändå och känns bra som det är
Och där är problemet. Blizzard hade inte sålt så många xp-boost i Diablo just för att de är onödiga. Om de tänkte att de någonsin skulle sälja xp-boost så hade de designat spelet så att det blev sämre för de som inte köpte xp-boosts.
Nu är spelet designat för att vara kul. Om de hade incitamentet att sälja pay-to-win lösningar så hade de medvetet gjort spelet sämre.
Och där är problemet. Blizzard hade inte sålt så många xp-boost i Diablo just för att de är onödiga. Om de tänkte att de någonsin skulle sälja xp-boost så hade de designat spelet så att det blev sämre för de som inte köpte xp-boosts.
Nu är spelet designat för att vara kul. Om de hade incitamentet att sälja pay-to-win lösningar så hade de medvetet gjort spelet sämre.
Ja exakt de gör jo spelen så man typ måste ha det och däri ligger felet med det. Inte självaste xp boosten i sig
Så sjukt taktlösa.
Detta får en att nästan glömma releasen av Cyberpunk.
Nej nej, detta är dåligt men cyberpunk release kommer jag berätta för mina barnbarn.
Nej nej, detta är dåligt men cyberpunk release kommer jag berätta för mina barnbarn.
Ja den releasen går till historien.
Men denna sträckbänk får mig att lida mer.
Ännu en dag i paradiset.
Testade det på Gamepass när det kom.. bara tutorial fock spelet att kännas enformigt och lite klumpigt.
Sedan att man inte kan spela co-op förens efter att man kört igenom hela kampanjen (ingen co-op i kampanj alls) var ju inte ett plus från mig heller.
Visst du kan gå direkt på multiplayer missions men då spoilas hela spelets story i spelet, oxh oavsett hur bra elller dålig den är så är det trist.
Näh det höll inte ens 30min.