Rykte: Bethesda öppnar en studio dedikerade till remakes och remasters
Ska de göra remakes så MÅSTE de dra "Creation Engine" till slakteriet först. Inga kompromisser här.
Det går inte att polera (remaster) gammal avföring.
Personligen är jag sugen på FallOut 3 i ny skepnad.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Ska vi komma in i en era av remakes? 😢
Om de görs på rätt sätt så vill jag definitivt det. Men när de börjar ge oss antingen helt på tok för lite skillnader (typ nästan identiskt fast man kan välja 1920x1080 istället) eller när spelet ändras för mycket för att anpassas till nya spelare ...då säger jag /pass.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ska vi komma in i en era av remakes? 😢
Remakes har existerats sen SNES-tiden. Mario All-Stars anyone? Det har alltid kommit remakes och remasters, det är inget nytt fenomen. Det enda nya är att folk hoppar på "the hate train" och klagar högt om det, även om remasters/remakes inte påverkar dem över huvud taget.
Remakes har existerats sen SNES-tiden. Mario All-Stars anyone? Det har alltid kommit remakes och remasters, det är inget nytt fenomen. Det enda nya är att folk hoppar på "the hate train" och klagar högt om det, även om remasters/remakes inte påverkar dem över huvud taget.
Mario All-Stars var väl ingen remake? Var inte det bara en samling?
Mario All-Stars var väl ingen remake? Var inte det bara en samling?
Det var ny grafik på NES-spelen, vilket borde räknas som en remake.
Jag hittade 1 Mod som inte är i Steam Workshops, och jag kunde inte få den modden att fungera, så skulle inte vilja påstå att det är fixat med mods.
Spelarna ska inte behöva fixa något som utvecklarna ska själva kunna göra. Folk spelade över 60fps redan när Skyrim släpptes för första gången, och även när de släppte en Special Edition så gjorde de inget med fysikmotorn för att stödja över 60fps.
Varsågod.
https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/34705
Finns även fix till Fallout 4
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/44798?tab=description
Ja, jag använder dem till mina mod listor
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Det var ny grafik på NES-spelen, vilket borde räknas som en remake.
Precis, det var SNES-grafik i gamla NES-spelen. Var så sjukt hajpad när jag såg bilderna på det för första gången. Jag tror det skulle kunna vara en av de första remakes som gjorts faktiskt?
Kom ju även en collection/remake på Ninja Gaiden 1-3 till SNES också om jag inte minns fel?
"Writer and Fighter"
Moddare gör redan ett bra jobb kan jag tycka, så vida man inte gör en "Black Mesa", och gör om spelet från grunden, men då är det ju en remake, eller retry, eller vad tusan ska man kalla allt?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Om någon helt annan studio gör re-makes/remasters av deras spel så är det intressant. Annars blir det bara samma skräp som de alltid gör då de saknar kompetensen som krävs för att fixa grunden i spelen.
Jag hittade 1 Mod som inte är i Steam Workshops, och jag kunde inte få den modden att fungera, så skulle inte vilja påstå att det är fixat med mods.
Skit bakom spakarna? Det finns hur många bra moddar som helst på Nexusmods som fungerar prima.
Spelarna ska inte behöva fixa något som utvecklarna ska själva kunna göra. Folk spelade över 60fps redan när Skyrim släpptes för första gången, och även när de släppte en Special Edition så gjorde de inget med fysikmotorn för att stödja över 60fps.
Bethesda är totalt odugliga med det tekniska. Finns ett antal andra studior som har använt samma motor och inte haft de problemen. Du får antingen modda deras spel eller låta bli att köpa dem. Räkna inte med att Bethesda kommer göra något åt det någonsin.
Jätteintressant information.
Skit bakom spakarna? Det finns hur många bra moddar som helst på Nexusmods som fungerar prima.
Som fixar fysikmotorn som Bethesda inte själva kunde fixa? Som jag skrev; Det fanns 1(!!) mod för det, och den kunde jag inte få att fungera. Jag var inte heller själv som har haft problem att få den att fungera.
Förstår inte varför det låter som att man vill försvara Bethesda för att ha skapat en extremt dålig fysikmotor som communityn sen måste fixa om man vill kunna spela över 60fps...
Edit: Jag pratar om orginala Skyrim, inte SE-versionen. Tycker inte SE versionen gör så mycket nytt till spelet att det skulle vara värt att köpa den när man redan sitter på orginala.
Jag tror det skulle kunna vara en av de första remakes som gjorts faktiskt?
Colossal Cave Adventure var troligtvis den absolut första, men jag tror du har rätt annars. Den ligger nog bland de tidigaste.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Varsågod.
https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/34705
Finns även fix till Fallout 4
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/44798?tab=description
Ja, jag använder dem till mina mod listor
Jag har inte SE, jag har vanliga Skyrim. Jag kunde då bara hitta en mod.
Sen finns det .ini fixar, men det i sin tur kan ställa in andra problem.
Poängen var; Jag hoppas de fixar sin dåliga spelmotor för dessa remakes/remasters, så att communityn inte behöver fixa spelet åt dem.
Vem vet, kanske ger Skyrim ett nytt försök i framtiden om jag orkar ta tiden att installera och felsöka Mods, men har redan spenderat mer tid än vad det är värt att försöka fixa det.
En total remake av Fallout 3 med fyrans motor vore fett. Kanske är samma motor, vad fan vet jag. Men Fallout 3 med look and feel som fyran skulle jag betala för! Körde aldrig igenom trean och nu när jag har försökt igen på senare år har det inte känts särskilt trevligt att spela, tyvärr.
3an är väl det bästa spelet som bethesda gjort på Fallout. Spela det enbart med VAT systemet, det var syftet från början.
Bara positivt med remakes/remasters så länge de görs med kärlek imo. Förstår inte att några stönar varje gång en sådan annonseras.
Det finns så många spel jag inte hann spela, inte hade råd att spela eller hade fel konsol för att spela. Att idag ge sig in i en djungel av inofficiella patcher, hitta emulator, få det att lira med OS, avsaknad av modern QoL - det är en hög tröskel.
Fantastiskt att gamla mästerverk får en ny publik. Ökad popularitet kan också bana väg för nya spel i serien.
När det kommer till spel som Elder Scrolls och Fallout så finns det inget annat som är så spännande som att utforska världen första gången. Att göra en remaster på dessa series är helt poänglöst.
Så jag som inte har spelat Morrowind förutom startsekvensen när jag var så pass ung att jag inte ens förstod vad jag gjorde, och så pass dålig engelska att jag inte förstod vad det var jag läste, ska alltså inte få en chans att uppleva den världen för första gången om jag inte går och spelar orginalet?
Eller, så kanske Remasters/Remakes ger spelare som har missat de tidigare spelen, en chans på att spela något som har hyllats som bra spel under sin tid? Tar vi t.ex. Demon's Souls Remake så var det väldigt många som gillar Souls-serien men aldrig fått chansen att spela Demon's Souls. Tack vare Remaken så fick de den chansen, och många vad jag har sett gillade spelet skarpt. Då var det väl ändå bra att även de får möjlighet att uppleva spel som har hyllats av andra?
Som fixar fysikmotorn som Bethesda inte själva kunde fixa? Som jag skrev; Det fanns 1(!!) mod för det, och den kunde jag inte få att fungera. Jag var inte heller själv som har haft problem att få den att fungera.
Det finns flera moddar som adresserar just problemen med att fysikmotorn ballar ur när man kör över 60 fps, men det varierar lite beroende på vilket spel det är. Om det gäller Skyrim finns det en specifik fix för hög fps och en inofficiell patch som också ska lösa det problemet. Fallout 4 har en uppsjö patchar för just fps och olika fysikproblem.
Förstår inte varför det låter som att man vill försvara Bethesda för att ha skapat en extremt dålig fysikmotor som communityn sen måste fixa om man vill kunna spela över 60fps...
Bethesda är totalt odugliga så förvänta dig inte att de någonsin ska fixa något i sina spel. Varken redan lanserade eller kommande. Hur försvarar jag dem när jag kritiserar dem för detta? Det är egentligen inget fel på motorn, det är bara hur de har använt den som är problemet.
Jätteintressant information.
Har inget emot att man dammar av och fräschar upp gamla klassiker så att de blir mer njutbara att spela och dessutom fungerar på nyare OS. Så länge det görs med varsam hand.
Spelade igenom X-COM Apocalypse från 1997 och Nexus The Jupiter Incident från 2004 nyligen och tycker de håller bra än. Speciellt Nexus The Jupiter Incident känns förvånansvärt gångbart även idag.
Ska sätta tänderna i TIE-fighter härnäst med den där nya modden som hottar upp det. Ser sjukt mycket fram emot det och tycker inte att något som släppts sen TIE-Fighter eller X-Wing gett den känslan de gör.
Mmm…Jag har egentligen inget emot det heller men det är väldigt mycket remakes o reboots just nu.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Helt klart fallout 3 för min del. Bästa atmosfären i ett fallout spel. Men dom får gärna fixa några av uppdragen också som känns halvdant gjorda.
Det finns flera moddar som adresserar just problemen med att fysikmotorn ballar ur när man kör över 60 fps, men det varierar lite beroende på vilket spel det är. Om det gäller Skyrim finns det en specifik fix för hög fps och en inofficiell patch som också ska lösa det problemet. Fallout 4 har en uppsjö patchar för just fps och olika fysikproblem.
Bethesda är totalt odugliga så förvänta dig inte att de någonsin ska fixa något i sina spel. Varken redan lanserade eller kommande. Hur försvarar jag dem när jag kritiserar dem för detta? Det är egentligen inget fel på motorn, det är bara hur de har använt den som är problemet.
Vad det är för fel på motorn? Faktumet att motorn inte kan hantera fysiken per automatik genom att kalkylera det ordentligt gentemot FPSen som spelet renderas. Det är som att säga att det var inget fel på spelmotorerna som gjorde spel ospelbara ifall du hade för bra CPU förr i tiden... Tror att även Unity och Unreal Engine gör fysikkalkyleringar automatiskt utan att bli påverkad om du spelar på 30fps eller 300fps, utan att utvecklaren behöver gå in och ändra om det (om de inte vill lägga till eller justera något).
Sen "Det är bara hur de har använt den som är problemet."; det är dem själva som har byggt motorn från första början. Jag tvivlar starkt på att de under spelutvecklingen kodade in att fysiken ska gå sönder vid fps som är högre än 60...
Gällande försvara Bethesda; min kommentar var "Roliga nyheter, hoppas de fixar så att man kan spela i högre än 60 fps om de skulle göre remasters på vilket TES-spel som helst. Även Skyrim får trasig fysik om man försöker spela över 60 fps, vilket är dumt om man sitter på en 144hz skärm och inte vill låsa FPSen i Nvidias kontrollpanel..."; och får tillbaka i svar "Meh, fixa mods så löser det problemet.".
Det för mig låter som att man försvarar företaget.
När det kommer till spel som Elder Scrolls och Fallout så finns det inget annat som är så spännande som att utforska världen första gången. Att göra en remaster på dessa series är helt poänglöst.
Nej det är det faktiskt inte, många som börjat t.ex med Elderscrolls, spelade för första gången Oblivion eller Skyrim. Chansen att de ger sig på att spel med utdaterad grafik är relativt liten, så varför inte återuppväcka gamla spel så även nyare spelare för en chans?
Sen vill jag nog påstå att många gamla spel är riktigt jävla bra, men 3d grafik från 80-90talet inte åldrats vidare väl, att ge ut dom med uppdaterad grafik/ljud kan tilltala väldigt många (inklusive mig, och jag spelar extremt mycket retrospel från 70-90talet.)
Vad det är för fel på motorn? Faktumet att motorn inte kan hantera fysiken per automatik genom att kalkylera det ordentligt gentemot FPSen som spelet renderas. Det är som att säga att det var inget fel på spelmotorerna som gjorde spel ospelbara ifall du hade för bra CPU förr i tiden... Tror att även Unity och Unreal Engine gör fysikkalkyleringar automatiskt utan att bli påverkad om du spelar på 30fps eller 300fps, utan att utvecklaren behöver gå in och ändra om det (om de inte vill lägga till eller justera något).
Sen "Det är bara hur de har använt den som är problemet."; det är dem själva som har byggt motorn från första början. Jag tvivlar starkt på att de under spelutvecklingen kodade in att fysiken ska gå sönder vid fps som är högre än 60...
Gällande försvara Bethesda; min kommentar var "Roliga nyheter, hoppas de fixar så att man kan spela i högre än 60 fps om de skulle göre remasters på vilket TES-spel som helst. Även Skyrim får trasig fysik om man försöker spela över 60 fps, vilket är dumt om man sitter på en 144hz skärm och inte vill låsa FPSen i Nvidias kontrollpanel..."; och får tillbaka i svar "Meh, fixa mods så löser det problemet.".
Det för mig låter som att man försvarar företaget.
Nu handlar det mest om att dom har implementerat Havok på fel sätt,
Inget fel på själva spelmotorn.
Det har varit ett icke problem pga att dom har utvecklat främst för konsoller som enbart kan spela i 30fps.
Jag har inte SE, jag har vanliga Skyrim. Jag kunde då bara hitta en mod.
Sen finns det .ini fixar, men det i sin tur kan ställa in andra problem.
Poängen var; Jag hoppas de fixar sin dåliga spelmotor för dessa remakes/remasters, så att communityn inte behöver fixa spelet åt dem.
Vem vet, kanske ger Skyrim ett nytt försök i framtiden om jag orkar ta tiden att installera och felsöka Mods, men har redan spenderat mer tid än vad det är värt att försöka fixa det.
Legendary Edition har ju en drös andra problem än bara problem med havok.
SSE är det som stöds och det som konsoller använder sig av atm
Bethesda kan fixa problemet själva
Det bevisade dom med Fallout 76
För där vart dom tvungna, pga fuskare.
Dom utvecklar primärt för konsoller, men kommer kanske ändras för den här generationen då Sony och Microsoft pushar för 60/120