Är på väg till Göteborg.

Inaktiv
Är på väg till Göteborg.

Då sitter jag och min familj på bussen. Min dotter ska få åka till Göteborg för första gången i sitt liv. Själv har jag inte varit dit på ungefär tio år.
Brukade åka dit ganska ofta på den tiden eftersom jag tycker det är en väldigt trevlig stad. Men nu kan jag ju inte gå till Game längre som jag brukade göra på den tiden eftersom alla Game butiker i Sverige har lagt ner men det finns ju mycket annat att se i nordstan med.

Jag får sluta att skriva nu. Det kommer bli kul hur som helst.

Medlem

Liseberg är ju givet, om inte dotra är för ung då

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Vänd!

signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av theBoosing:

Liseberg är ju givet, om inte dotra är för ung då

Vi hade tänkt det men det var något med att man var tvungen att boka, så det får bli Liseberg något annat år.
Men det finns ju mer i Göteborg än bara Liseberg

Skribent

Gå och välj mellan 200 olika flingor och annat gott på The Kitchen Cereal Bar vid Skanstorget.
Ät den enorma kanelbullen i Haga.
Chilla i Slottsskogen.
Ta en promenad i Trädgårdsföreningen.
Drick en bra kaffe på A43.
Dra Göteborgs bästa Napoli style-pizza på Bueno alt BOV.
Riktiga bagels på Jimmy & Joan's. (Och en bullet coffee för den som vågar. Kaffe med smör.)

Oavsett vad du gör. Undvik Nordstan.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Gå och välj mellan 200 olika flingor och annat gott på The Kitchen Cereal Bar vid Skanstorget.
Ät den enorma kanelbullen i Haga.
Chilla i Slottsskogen.
Ta en promenad i Trädgårdsföreningen.
Drick en bra kaffe på A43.
Dra en göteborgs bästa Napoli-pizza på Bueno alt BOV.

Oavsett vad du gör. Undvik Nordstan.

Här är någon som kan sitt Göteborg. Lyssna på honom!

Medlem

Kom ihåg SF-bok också bara för att.

Medlem

Åk paddan (:

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Vi hade tänkt det men det var något med att man var tvungen att boka, så det får bli Liseberg något annat år.

Ja, tyvärr så släppte de bara biljetter till förbokning efter alla turer med covid.

Skrivet av korvmos:

Åk paddan (:

Ett måste

Inaktiv

Kommer ihåg när jag var liten och var på skolresa i Göteborg och vi gick i Slottsskogen för att vi skulle till ett museum där. På den tiden brukade jag titta på Robinsson och det var en person som joggade i Slottsskogen när vi gick där och jag tänkte direkt på att det var en av de som var med och tävlade i Robinsson det året.

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Om jag någonsin hamnade där skulle semestern ta slut precis som semesterkassan 😁

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Rejzer:

Ja, det kanske inte skulle vara fel att kolla igenom där.

Skrivet av korvmos:

Åk paddan (:

Jag har alltid älskat att vara ute med båt men det blir inget sådant den här gången. Har inte ens åkt med båtbussarna hemma i Karlstad än.

Inaktiv

Sist jag var i Göteborg så hade jag beställt en chippad Playstation 2 från Chip N Play eftersom jag hade köpt lite amerikanska PS1 och PS2 spel men den kunde bara spela Playstation 2 spel. Så istället för att skicka tillbaka den så tog jag med den på tåget dit och frågade om varför inte PS1 spelen fungerade. De testade den och sen fick jag välja något i butiken för en summa bara för att det hade stått när jag beställde den att även PS1 spel skulle fungera.

Medlem

Varför man vill resa dit är för mig helt sjukt...

Having said that så kollade jag på en fin etagevåning på Olof Skötkonungsgatan för ett par dagar sedan.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Varmt välkommen 😊

Inaktiv
Skrivet av Mcord:

Varmt välkommen 😊

Man tackar, man tackar

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Hälsa Henrik och Håkan

Broder Daniel och Håkan Hellström

Skrivet av korvmos:

Åk paddan (:

Den har jag åkt! Roligare än Liseberg också som jag minns. Men om man ska göra något i GBG så är det att gå på WOW (Way out West). ^^ imo

Skrivet av Hipshot:

Varför man vill resa dit är för mig helt sjukt...

Having said that så kollade jag på en fin etagevåning på Olof Skötkonungsgatan för ett par dagar sedan.

Det regnar ju där hela tiden, regnar mer i Borås också så nja inte västkusten inte

Inaktiv

Det har varit en fin dag hittills utan regn
Har passat på att kollat lite inne på Shock med.

Inaktiv

Det är snart dags att åka hem igen. Min dotter tyckte det var jättekul att bo på hotell, själv har jag inte bott på något hotell sen jag var i Spanien 2005.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det är snart dags att åka hem igen. Min dotter tyckte det var jättekul att bo på hotell, själv har jag inte bott på något hotell sen jag var i Spanien 2005.

Hur tyckte du själv att hotellet var då?

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Inaktiv
Skrivet av smuts:

Hur tyckte du själv att hotellet var då?

Jag tyckte att det var bra, ett trevligt hotell.

Inaktiv

Jag såg en (två) Playstation 5 för första gången igår med. Var inne på en liten butik (minns ej namnet just nu) men det låg nära Lidl på nedervåningen av femman och det var bild av digitala Mario moln utanför och sen på en liten display vid ingången så använde de andra Mario symboler.

Playstation 5 var väldigt stor. Större än vad jag kunde tänka mig.

1
Skriv svar