Nier: Automata recensionsbombas på Steam
Folk är arga över att Game Pass-versionen är bättre.
Heter spelet samma eller heter game pass versionen tex god edition så är det väll ok.
Annars dåligt om spelen har samma namn.
Min erfarenhet av Square-Enix spel är att de överger dem tidigt och aldrig fixar buggar i någon större utsträckning. Baserar detta på de spel jag har spelat.
Ja de verkar överge sina spel lätt.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Heter spelet samma eller heter game pass versionen tex god edition så är det väll ok.
Det är huvudspelet plus ett DLC. Bara ett samlingsnamn, annars är spelet likadant. Svagt av Square-Enix att de inte patchade spelet, finns en bra mod som heter FAR som jag var tvungen att ha när jag körde spelet för att få till bra flyt.
Det verkar vara fallet att en del XGP spel har fått nya patchar och fungerar bättre än när de släpptes till PC för första gången, inte bara NieR Automata alltså. Undantaget är väl Control som kraschar och har sig för många spelare på XGP.
Japp det är en helt ny utgåva av spelet med ny undertitel.
så det hela känns rätt bortskämt om man frågar mig.
edit: kan ju även tillägga att become as gods porten är gjord av helt andra utvecklare
Japp det är en helt ny utgåva av spelet med ny undertitel.
så det hela känns rätt bortskämt om man frågar mig.
edit: kan ju även tillägga att become as gods porten är gjord av helt andra utvecklare
Vi kallar det för att behandla sina kunder extremt dåligt.
Ja, det låter sunkigt. En "ny" utgåva med samma innehåll och buggfixar som orginalutgåvan borde fått.
I Eurogamer artikeln kan man läsa att samma hänt med The Evil Within som fått en uppdatering som bara finns på Game Pass utgåvan.
https://twitter.com/Jigzaw_Killer/status/1370784442088882181
om det hade varit samma utvecklare som gjort första utgåvan hade jag hållt med dig.
men att folk ska jobba gratis känns extremt dåligt.
om det hade varit samma utvecklare som gjort första utgåvan hade jag hållt med dig.
men att folk ska jobba gratis känns extremt dåligt.
Det är square som är publisher, de betalar för portningen och buggfixandet oavsett. Det är de som bestämt att Steam inte ska få några fixar.
Som utvecklare själv så tycker jag ofta att spelare kan vara väldigt giriga men detta tillfälle är inte det.
Det är ju en självklarhet att spelare ska få buggar fixade.
Det är square som är publisher, de betalar för portningen och buggfixandet oavsett. Det är de som bestämt att Steam inte ska få några fixar.
Som utvecklare själv så tycker jag ofta att spelare kan vara väldigt giriga men detta tillfälle är inte det.
Det är ju en självklarhet att spelare ska få buggar fixade.
ok så square ska göra allt gratis ist då?
folk fick vad dom köpte, man kan inte komma och bli grinig i efterhand, typ som om jag skulle kräva en ps4 pro för att jag tidigare köpt en ps4 och blivit besviken för det kommit en ny bättre utgåva, vart är logiken?
nya utvecklare, nya licensavtal, get over it.
folk fick vad dom köpte, man kan inte komma och bli grinig i efterhand, typ som om jag skulle kräva en ps4 pro för att jag tidigare köpt en ps4 och blivit besviken för det kommit en ny bättre utgåva, vart är logiken?
Förtjänar cyberpunk spelare en patch eller två?
Eh, va? Det är klart att man skall kunna förvänta sig att man köper en fungerande produkt. Buggar skall självklart fixas. I de flesta andra branscher har du rätt att få fel åtgärdade om produkten är felaktig. Varför skall detta inte gälla för spel? Man får inte vad man köper om produkten visar sig ha många buggar. Tvivlar starkt på att spelet marknadsfördes med att det skulle innehålla buggar som ej kommer att bli fixade. Allt kan så klart inte bli perfekt då det finns så många olika saker som kan gå fel över otaliga datorsetups, men någon form av miniminivå måste man kunna förvänta sig. Om communityn som i detta fall måste släppa moddar för att fixa fel, då måste det vara riktigt många problem med spelet.
För övrigt så är det inte gratisarbete som du påstår. De flesta som säljer en produkt kalkylerar för kostnader efter försäljning, tex garantiärenden. Alla spelföretag vet att de kommer att behöva fixa buggar efter ett spelsläpp.
Jag tror det är rätt många här som missförstår situationen och tror att folk vill ha en specialutgåva gratis.
Det handlar helt enkelt om att Steam release har varit trasig länge nu och aldrig fått några fixar. Så vad folk vill ha är fixarna från denna nya utgåva så de faktiska kan köra spelet utan alla dessa problem som du måste installera moddar för.
Square är inget litet företag och utvecklare skulle inte jobba gratis på något sätt: spelarna har ju redan köpt spelet på Steam, buggfixar från ett företag som tjänat pengar på releasen är ju en självklarhet
Förtjänar cyberpunk spelare en patch eller två?
objektivt nej, moraliskt ja
inget man egentligen kan kräva, man borde hålla koll på vad man köper vilket inte är särskilt komplicerat i dagens tidsålder.
objektivt nej, moraliskt ja
inget man egentligen kan kräva, man borde hålla koll på vad man köper vilket inte är särskilt komplicerat i dagens tidsålder.
Refund-system kom inte ut moraliskt tänk, det är direkt kopplat till konsumenters rätt att kräva att deras produkt fungerar eller få pengarna tillbaka.
Borde man förvänta sig buggfixar till ett 4 år gammalt spel?
Om det är 4 år gammalt så är det ju ännuvärre. Borde varit fixat för längesen.
Refund-system kom inte ut moraliskt tänk, det är direkt kopplat till konsumenters rätt att kräva att deras produkt fungerar eller få pengarna tillbaka.
hur bra den funkar är subjektivt.
hur bra den funkar är subjektivt.
Ja, om de två olika perspektiven är:
"Jag gillar inte när en produkt jag köper är trasig"
Och
"Jag älskar när en produkt jag köper kanske är trasig"
Subjektivt så vill väl alla ha en produkt som fungerar?
Kolla upp problemen med nier på Steam innan du skriver mer, så att du förstår vad du försvarar
Ja, om de två olika perspektiven är:
"Jag gillar inte när en produkt jag köper är trasig"
Och
"Jag älskar när en produkt jag köper kanske är trasig"
Subjektivt så vill väl alla ha en produkt som fungerar?
Kolla upp problemen med nier på Steam innan du skriver mer, så att du förstår vad du försvarar
folk har olika tolerans och definierar inte "trasig" på samma sätt.
finns mer positiva recensioner på steam än negativa, hur kmr det sig?
Så du jämför helt ny hårdvara med buggfixande patchar till ett spel? Nu får du allt ge dig, håller inte med dig alls här.
Borde man förvänta sig buggfixar till ett 4 år gammalt spel?
Ja? Med tanken på att spelet fick noll patchar, det enda spelet fått var en DLC för 3 år sedan, men den dlc'n så innehåller spelet exakt samma saker som nyutgåvan MINUS fixar.
Kan själva inte spela original versionen, aldrig kunnat då spelet kraschar konstant, antar att det är för mycket begärt att få sådant patchat enligt dig.
antar att det är för mycket begärt att få sådant patchat enligt dig.
Ställde bara en fråga, behöver inte vara så spydig.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Så du jämför helt ny hårdvara med buggfixande patchar till ett spel? Nu får du allt ge dig, håller inte med dig alls här.
Finns inga krav på att man måste hålla med mig.
varför skulle man inte kunna jämföra de båda?
det är inte bara buggfixar, det är en helt ny utgåva av spelet gjord av nya utvecklare som dessutom verkar vara exklusivt licenserat av microsoft.
sure, hade ju varit trevligt att få det dom fixat inpatchat i gamla versionen, men att kräva det känns njaa....