PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Tjena Gott folk!
Jag beställde min PS5 Disk version den 29/9 från MM i Malmö men valde att den skulle levereras till ett ombud istället för att hämtas i butik då en personal från MM sa att det inte var någon skillnad.
Jag fick så klart extra handkontrollen efter releasedatumet, sedan fick jag ett mejl med att min Ps5 skickas till mig första kvartalet 2021. Därefter får jag ett mejl från MM att Leverans påbörjat. Jag har nu varit i butiken ett antal gånger och för varje gång jag är där så får jag olika information angående min leverans. Till slut har dem nu börjat säga att jag inte finns med på den här listan och dem vet inte riktigt varför det har blivit så och att jag borde kontakta kundtjänst.
Dem från kundtjänst kunde inte hjälpa mig heller. Jag åkte till butiken för några dagar sedan då var det en kille som tog hand om ''listan'' hjälpte mig, enligt honom så finns jag inte med på deras lista eftersom jag har valt att få det levererad till ett ombud. Han föreslog att jag skulle kontakta kundtjänst som i sin tur ska kontakta centrallagret för att se var jag ligger på den här listan.
Jag kontaktade kundtjänst och berättade det för personalen som hjälpte mig, hon svarade mig: medans du och jag har pratat så har jag skickat iväg ett mejl till centrallagret, inom 48 timmar så kommer vi kontakta dig!
3 dygn senare så har dem inte hört av sig, jag ringer in för att se vad som händer med mitt ärende då får jag i svar att det finns inga noteringar eller skickat mail till centrallagret. Och det finns inget som heter ''lista'' dem Ps5 som skickas till butik och hem leverans skickas efter beställningsdatum.
Har ni något förslag på hur jag kan göra för att få lite information angående min beställning?
Vet inte om det börjar hända någon på Amazon.se? Min beställningsida har ändrats lite igen. Står fortfarande "har inte skickats än". Uppdaterade sidan några gånger och plötsligt kom "levereras nu" upp men försvann igen när jag uppdaterade sidan ytterligare. Beställde 20 nov, digital edition.
Kl 14 idag fick även jag mail från Webhallen, äntligen!
"Snart är din order xxx redo att skickas från oss. Du kommer få ett mejl eller sms från Klarna för att slutföra betalningen så vi kan skicka ordern till dig. Du kan också välja att betala direkt här.
Betalningen kan slutföras inom de kommande två dagarna, efter det avbeställs din order automatiskt."
Playstation 5 Konsol (PS5)
Artikelnr: 300815
Dvs, Standard Edition. Beställd 10'e Mars 2020.
Beställde leverans och betalning via Klarna redan när jag förbeställde.
Gött. Säljer du ps5 till mig då? Hinner ju inte lira båda?
Har ni inte fått mail från Webhallen men tycker att ni borde fått det (de som bokat under februari/mars 2020 verkar ju få det nu) kan ju logga in på Webhallen och se efter där. Jag har nämligen inte fått ett mail från Webhallen men på min order står det numera "transporteras till Webhallen Medborgarplatsen. Beräknat leveransdatum är Lördag 2021-01-30.". Bokade min 23 mars
Nej det har de inte
Nja.
Jag fick mailet från Webhallen igår, SMS'et från Klarna och allt är betalat och klart nu (se min förra post).
När jag loggade in igår så stod det dock som vanligt, "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager", trots mail & SMS. Gissar att jag fick mailet utifrån att dom visste vilken mängd som var på väg till lagret men inte hade anlänt än.
När jag loggade in "nu" för att kolla så ser det likadant ut. "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager", MEN, ordern är överflyttad till orderstatus: "Hämtad/Skickad".
Har dock inte fått upp något i postnord-appen eller liknande.
Magkänslan är att dom fått in X antal enheter i huvudlagret nu på morgonen och att dessa nu görs i ordning för distribution till de som beställt.
...Edit 1 minut efter att jag skrev inlägget. NU fick jag avisering från fraktbolaget att jag har ett paket på väg från Webhallen