Köpt Assassin creed valhalla, var är min dlc kod?

Medlem
Köpt Assassin creed valhalla, var är min dlc kod?

Hej,

Jag köpte assassin creed valhalla till xbox på elgiganten, har inte fått dlc kod som man borde ha fått vid förhandsbokning.

Någon som känner till detta?

Medlem

Har du frågat Elgiganten vad som gäller?

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av bestone:

Hej,

Jag köpte assassin creed valhalla till xbox på elgiganten, har inte fått dlc kod som man borde ha fått vid förhandsbokning.

Någon som känner till detta?

Samma med min från Webhallen, har mailat dem. Mitt förslag är att du pratar med Elgiganten

Medlem

Jag tar kontakt med elgiganten och återkommer här.

Medlem

Har precis pratat med elgiganten support, återförsäljare av spelet har ej lämnat några dlc kod för detta spel fick jag information, jag får vända mig till butiken i närheten om jag ska ångra köpet isåfall.

Har någon fått dlc kod med köp av fysisk spel?

Medlem

Jag köpte från mediamarkt, de hade på sin sida om spelet info om att man fick extra uppdraget när man förhandsbokade, Elgiganten hade inte de när jag tittade runt så köpte inte där. Mediamarkt mailade ut koden igår kväll.

signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Jag köpte från mediamarkt, de hade på sin sida om spelet info om att man fick extra uppdraget när man förhandsbokade, Elgiganten hade inte de när jag tittade runt så köpte inte där. Mediamarkt mailade ut koden igår kväll.

Nice, synds att Elgiganten tänkte inte på sina kunder på samma sätt.

Skrivet av bestone:

Nice, synds att Elgiganten tänkte inte på sina kunder på samma sätt.

Hur menar du att Elgiganten skulle tänka på sina kunder på ett annat sätt? Det är ju inte så att de kan trolla fram DLC-koder med knäna?

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Hur menar du att Elgiganten skulle tänka på sina kunder på ett annat sätt? Det är ju inte så att de kan trolla fram DLC-koder med knäna?

Med tanken på elgiganten är lika stort som mediamarkt eller kanske även större i e-handel så tycker man väl att de skulle kunna ha samma möjligheter att leverera förhandsbokning dlc koder som andra har det.

Skrivet av bestone:

Med tanken på elgiganten är lika stort som mediamarkt eller kanske även större i e-handel så tycker man väl att de skulle kunna ha samma möjligheter att leverera förhandsbokning dlc koder som andra har det.

Beror, som de själva också säger, på spelets återförsäljare.
Vad du däremot kan fråga dig är varför utgivarna ens släpper de första utgåvorna av spelet utan att skicka med en DLC-kod i förpackningen. Varför tänker inte utgivarna på sina lojala kunder?

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Beror, som de själva också säger, på spelets återförsäljare.
Vad du däremot kan fråga dig är varför utgivarna ens släpper de första utgåvorna av spelet utan att skicka med en DLC-kod i förpackningen. Varför tänker inte utgivarna på sina lojala kunder?

Håller med dig i detta, det är business as usual, handlar om pengar till utgivarna.

Medlem
Skrivet av overstoff:

Samma med min från Webhallen, har mailat dem. Mitt förslag är att du pratar med Elgiganten

Fick ett Mail av Webhallen nu under dagen med en länk till koden

1
Skriv svar