Inaktiv
32"s TV!

Hej!

Nu är det så att jag hade tänkt köpa mig en 32"s tv till mitt rum eftersom jag kollar på så mycket film och TV-serier anser jag att min lilla 22"s datorskärm inte räcker till längre och tja... min 14"s TV har jag inte haft på sen typ 3 år tillbaka! tongue.gif

Det jag undrar då är vilken är den bästa 32"s TVn?
Jag har inga speciella krav på den egentligen den ska bara gå att:
koppla ihop med datorn rätt lätt, alltså den kommer stå på en TV bänk och vara min TV för det mesta, datorspelandet kommer fortfarande ske på min datorskärm. Men jag vill kunna koppla en kabeln från datorn till TVn så att när jag ska kolla på film så blir det TVn som är monitorn som används! smile.gif

Sen vill jag ju gärna också att TVn har bra bild och sånt, är inte så jätte insatt på ämnet egentligen.. inte riktigt fattat vad kontrast hit och dit betyder...

Så sammanfattningsvist:
En bra 32"s TV inom prisklassen 3000-5500 typ...

Någon som har något förslag?

Tack i förhand,
Fredrik

Medlem

Föreslår att du frågar på http://www.minhembio.com/
Det brukar vara väldigt duktiga på sådant.

Inaktiv

jo jag skrev en tråd där, fick inget brao svar dock!

någon som har en sådan här TV:
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2443080
?

Medlem

Det bästa man kan göra då man ska köpa en ny TV är att gå till någon butik (som har flera påslagna TV modeller på väggarna) och jämföra bildkvaliteten. Vill du ha hjälp så brukar det finnas försäljare vid TV avdelningarna.

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det är inte så ruskigt stor prisskillnad på 32 och 40 tumsapparater, du kanske hittar en rätt så bra 40 tummare i den prisklassen också.

Inaktiv
Skrivet av Babaganoush:

Det är inte så ruskigt stor prisskillnad på 32 och 40 tumsapparater, du kanske hittar en rätt så bra 40 tummare i den prisklassen också.

hehe det gör jag säkert, enda problemet är att jag har snetak och det inte går in med en 40"

Inaktiv

Netonnet köpte jag min tv, riktigt bra

Skrivet av WaltX:

Det bästa man kan göra då man ska köpa en ny TV är att gå till någon butik (som har flera påslagna TV modeller på väggarna) och jämföra bildkvaliteten. Vill du ha hjälp så brukar det finnas försäljare vid TV avdelningarna.

Men köp på öppet köp o prova hemma, i affären ser allt annorlunda ut...

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Medlem

^- Skulle nog tagit den första då den fått bra recensioner utan någon mupp där som gav den en tvåa för att den inte var bra på att läsa Jpeg bilder från USBminnen.

Medlem

Undvik Digiboss och annat alltför billigt, bra TV finns ändock för 5.000:-

Funderade på en Philips ett tag tills jag började bläddra i dessa hel gråa menyer och allmänt dåliga gränssnitt tills jag blev så uttråkad o deprimerad så jag blev tvungen att ta ett annat märke

Låter kanske löjligt o välja tv efter hur menyerna såg ut men herregud så dåligt det såg ut.
Min gamla crt skärm från 96 hade roligare menyer

signatur

Inaktiv

blev philipsen!

ääh skit i sånt, bänanananana!

just fått igång XBMC via datorn så nu e allting frid och FUCKING NAJS!

Är du nöjd så är jag nöjd

Eller Som Allan Svensson "Är magen glad är människan glad"

signatur

Medlem

Det är väl nu jag inte borde säga att jag personligen hade valt Sonyn före Philipsen utan att tveka en sekund?

Anledningen hade varit pga Sony Bravia KDL-serien har erkänt lägst input lag av alla LCD's idagsläget.

Har själv en Sony Bravia KDL-52W4500 och den har under 10ms jämfört med de flesta andra tillverkare som ligger på 30ms som lägst och över 100ms som sämst. Vilket är en stor och märkbar skillnad.

Inaktiv

philipsen har 7ms

Medlem

Jag skrev input lag, inte reponstid. Det är två helt skilda saker. Nåja, glöm vad jag skrev

Medlem
Skrivet av WaltX:

måste säga att lyssna inte på detta.
har jobbat innom detta och är ganska intreserad i tv/hifi produkter.
visst kan du du till en butik, men ha med dig en en egen dvd/blu-ray och kräv att du ska få koppla in den i dom tv aparaterna du är intreserad av.
ganska vanligt att dom ställer om tv:arna som dom har lite sämre marginal på, lite på så dom ser sämre ut än dom de har bätttre marginaler på.
samt att dom tok skarvar en´vanlig antenkabel, vilket kan få vilken högklass tv att se ut som skit om den fått en 53ggr skarvad vanlig analog signal.
Försäljare ska man inte heller lita på för fem öre, särligt inte på stora kedjor då som hälldre anställler snygga brudar ellr mäniskor med bra övertalningsförmåga.
Dessa kan oftast inte mer änn va som står i instruktionsboken ellr va försäljaren från phillips har sagt på ett försäljningsmöte.

intreseard av att köpa tv?
Läs på,läs på,läs på. och efter det så tar du med en film och testar på alla butiker i stan din.kräv även att få fjärkontroillen så du själv kan gå in i menyn och kolla/ställa om inställningarna.

signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv

Lite Off-toppic men har kollat lite på dom nya LED-tv apparaterna, lite dyrare men sjukt smala

Nu såg man inte från sidan men den är bara 29mm tjock ^^

1
Skriv svar