NASA släpper astronautsimulatorn Mars 2030 på Steam
Måste man ha VR? Eller går det att spela med vanlig monitor, fast med sämre upplevelse? Är sugen, men har inget VR och tänker inte köpa något heller just nu.
Tror det enbart är för VR, men värt att kika på om det även går utan. Hör gärna av dig om du hittar något.
Skribent på FZ och allmänt olycklig.
Tror det enbart är för VR, men värt att kika på om det även går utan. Hör gärna av dig om du hittar något.
Jag är också sugen. Ingen som vet om det går att spela, med en "sämre upplevelse" på en vanlig monitor? Eller om VR är ett krav?
Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.
@kallandes: Enligt en av recensionerna ska det gå att köra på vanlig skärm.
Även på steam står det under beskrivningen på spelet: "MARS 2030 can also be experienced in non-VR."
Dåså! Grymt
Nu saknas det bara att någon eldsjäl gör en Total Recall mod!

Om spelet kräver VR, så skulle det stå "Notis: Kräver ett VR-headset." över prislappen, som på Gunheart. Den notisen existerar inte på sidan för Mars 2030 på Steam.
Själv blev jag grymt intresserad och har lagt till spelet i önskelistan
Det står uttryckligen att det är för VR i alla beskrivningar på sidan och det har inte mindre än tre olika symboler för VR över priset, missar man det tycker jag att man får skylla sig själv.
Nu saknas det bara att någon eldsjäl gör en Total Recall mod!
Skit i Total Recall, ge mig en Mark Watney-mod!!
@Sp4ceRock3R: så..pensionärssimulator?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Om spelet kräver VR, så skulle det stå "Notis: Kräver ett VR-headset." över prislappen, som på Gunheart. Den notisen existerar inte på sidan för Mars 2030 på Steam.
Själv blev jag grymt intresserad och har lagt till spelet i önskelistan
Ja, du har helt rätt. VR är inget krav för simulatorn vilket de även nämner på hemsidan.
"MARS 2030 can also be experienced in non-VR"
http://mars2030-vr.com/mission
Själv har jag inte skaffat något VR-headset ännu men det kvittar, jag har redan köpt simulatorn och kommer att kuta omkring på Mars för fulla muggar oavsett
Tycker att man borde lägga ned satsningen på VR. Hade varit intressant spel om de skippat VR helt.
Hade varit bättre om de enbart gjorde VR-spel.