Hemma igen
Ja nu är man hemma ifrån busigheter i Wacken, Tyskland. Givetvis är det Wacken open Air jag pratar om här. Gick väldigt bra att vara reseledare, lärde känna hela bussen. Det var varmt dagarna i ända mer eller mindre och har nu än väldigt komisk solbränna efter mina kängor bland annat. Band man såg på var: In Flames, Amon Amarth, Endstille, Epica, Tristania, Heaven Shall Burn, Pain, Lacuna Coil. Om det var fler minns jag inte för närvarande. Jag crowdsurfade under In Flames, Heaven Shall Burn och Endstille. Väldigt roligt, förutom alla desperata små pojkar som passar på att ta på en oskuldsfull liten flicka vid sådana lägen! Men dum får lida, antar jag!
In Flames var inte alls lika bra som på Wacken 07, inte lika bra låtlista eller publikkontakt. Lite besviken blev man allt, särskilt eftersom man stuckit ifrån Epica för att kunna se lite på Mr Dreadhead. Heaven Shall Burn däremot var nog till och med bättre än sist, trots att de bara skulle prata på tyska så man inte förstod ett piss av vad de sade. Dessutom tog jag och mein fraulein Linda deras autografer så vi kan intyga på att dessa pojkar är väldigt trevliga att prata med! Pain var, enligt mig, bättre än under Metaltown, fast man hade ingen ork direkt att röja då han spelade. För varmt, för mycket röj innan. Lacuna Coil var lika gulliga som vanligt, Tristania hade sämst ljud någonsin och lät inte så bra heller utan de körer som är så framträdande på skivorna. Epica var....underbara, jag älskade dem! Ms Sångfågel är verkligen grym på det hon gör! Amon Amarth hade gjort något scenbygge i form av en vikingabåt, vilket var rätt tufft. Sedan sprang det in ett gäng lajvare som fäktades med svärd in på scen, lika underhållande som alltid! Amon Amarth spelade rätt sent dock, så var väldigt trött. Myspys på dem ändå! Endstille är traditonell black metal typ, finns inte så mycket att säga tycker jag nuförtiden. Har man sett Immortal så har man sett alla sådana här band.
Det får räcka. Skrivkramp.
"Didn't you see that she flew?"
"Goth-chick on extacy?"