Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
Det blir svårtillgängligt, bisarrt och oinspirerat när FZ besöker klassiska Disney-världar i Kingdom Hearts 3D. Trots snygg grafik och välkända figurer framstår Square Enix actionrollspel mest bara som märkligt.
#kingdom-hearts-3d, #square-enix
Var lite sugen på detta tills jag läste recensionen, nu blir det att köpa något extra på Steams sommar-rea istället
För övrigt tycker jag dom ska sluta göra dessa spel för handhållna enheter och ge oss ett Kingdom Hearts 3 till PS3 istället. Hade förvisso hyfsat kul med 358/2 days på DS men det blir ändå inte samma sak som att få slå sig ner i soffan och uppleva det hela på en ordentlig skärm.
/ LordDaimos
Hum titta bara på musses klubbhus bisarrt är bara förnamnet ha ha! Har bara klarat 1an ett spel där jag inte lyckades förstå allt i. Tror inte att jag förstod hur man skulle bygga om rymdskeppet. Nu när jag minns tillbaka på det så önskar jag att dom aldrig lämnade den första ön i 1an & hur fin jag tyckte att ön var
Jag är ingen expert på japanska designers (av spelkaraktärer, miljöer m.m. ) och är inte speciellt bekant med Nomuras arbete. Men jag gillade karaktärerna i både FFVIII och X (ett tag sen, jo! Då jag var som mest spelande). FFVII var väl däremot Amano som ritade karaktärerna till, har jag för mig? För min del, så gillar jag Nomura, men många tyckte ju att både FFVIII och X gick för långt bort från traditionella fantasymiljöer och Nomura fick en del av skulden för det. Jag tycker att det är rätt så vackert med de mer moderna, smått futuristiska miljöerna i dessa spel. Men det finns även något lite mer traditionellt, mer klassisk stil, med vissa saker, som tåget, balscenen eller skolan (Balamb Garden?) i FFVIII.
Men sen FF X har kanske Nomura mest ägnat sig åt Kingdom Hearts? Och FF XIII? Har inte gett mig på Final Fantasy XIII mer än några timmar. Fastnar inte för genren på samma sätt längre, och skulle hellre ge FFXII en chans först (Nepp, inte spelat det heller).