Dubbel remastered-lycka – Full Throttle utannonserat och första trailern från Day of the Tentacle
Hmm, en till sådan där PS-signerad trailer, vad hände med all kärlek till Xbox, tappade MS helt bollen eller?
En sak till, Dott är typ det bästa peka och klicka äventyret, efter Myst då så klart =D
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det ser konstigt ut när grafiken har högre upplösning utan att det lagts bättre flöde i animationerna. Blir liksom lite stelt.
Kul ändå att spelet nu får möjlighet att nå ut till en större publik och när man ändå kan spela med originalgrafiken så ska man väl inte klaga för mycket.
Det ser konstigt ut när grafiken har högre upplösning utan att det lagts bättre flöde i animationerna. Blir liksom lite stelt.
Verkligen, det ser ganska fult ut, det kostar dock ganska mycket att "fixa" till det, då man mer eller mindre måste göra om all grafik - alla animationer. Dom kan ju inte trycka ut alla dom här remakesen om dom faktiskt skall göra om dom helt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag har inte spelat DotT, så det här ser jag fram emot.
Verkligen, det ser ganska fult ut, det kostar dock ganska mycket att "fixa" till det, då man mer eller mindre måste göra om all grafik - alla animationer. Dom kan ju inte trycka ut alla dom här remakesen om dom faktiskt skall göra om dom helt.
Jo, det har du nog rätt i. Jag undrar hur de kommer att lösa problemet i Full Throttle, som använde sig av en del 3d-renderade sekvenser. De gjorde ju inget med det materialet när de uppdaterade Grim Fandago. Kan tänkta mig att det kommer se hemskt ut om de lägger högupplöst vektorgrafik över en gammal lågupplöst video.
Full Throttle, YES YES YES!
Har original boxen bredvid min dator som en nörd trofé
DOTT kan jag utantill hela spelet, har lirat igenom det så många gånger original när man var liten och även genom scummVM nu på senare år.
[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]