Chrono Trigger
Squares episka rollspel är fyllt med ögonblick som dröjer sig kvar. Rikard Olsson återvänder till en gammal kärlek som vägrar rosta.
Jag gör samma sak med Secret of Mana, alltså återkommer med jämna mellanrum och njuter av ett bra spel.
Men jag måste erkänna att jag inte har klarat Chrono Trigger, hittade det först när jag var lite äldre och lyckas köra fast på en massa ställen hela tiden. Mitt tålamod är tyvärr inte vad det var när jag var liten parvel
Men det är ett riktigt bra spel, det har du rätt i!
Det är få spel som jag kommer ihåg så bra som Chrono Trigger, lätt ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts! Sitter fortfarande och lyssnar på soundtracket.
Däremot har jag varken klarat av Secret Of Mana eller Terranigma, kanske börjar bli dags? :
The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!
Klarat spelet med ett slut. Bra spel för sin tid å skulle gärna spela om det men bara bärbart på vitan isf. Kör bara gammla spel på den det är så lyxigt att kunna göra det på tåget eller nu i skuggan med en läsk! Ska köra lite FFXHD eller Suikoden 2 eller varför inte disgaea 4!
Klarat spelet med ett slut. Bra spel för sin tid å skulle gärna spela om det men bara bärbart på vitan isf. Kör bara gammla spel på den det är så lyxigt att kunna göra det på tåget eller nu i skuggan med en läsk! Ska köra lite FFXHD eller Suikoden 2 eller varför inte disgaea 4!
Finns ju till DS annars.
Fueled by coffee.