Cities: Skylines krossar säljrekord hos Paradox
Inget Paradox-spel har sålt så bra det första dygnet - omsätter galet många miljoner på 24 timmar.
#nyhetstips, #paradox-interactive, #cities-skylines, #colossal-order
DICE - Se och lär!
DU menar väl EA se och lär?
Både och faktiskt "Ju fler kockar, desto sämre soppa som man säger"
DICE har ju smutsat ner sitt rykte rejält.
Man inte behöver lägga hundratals miljoner på marknadsföring ifall man har en bra produkt.
Har FZ recension på gång?
haha när man talar om trollen
Hehe!
Grattis till Paradox Interactive och Colossal Order.
En önskan till FZ bara: använd inte ordet galet i rubriken. Det ger en känsla av Aftonblaskan och det är ingen angenäm känsla.
Vi kan ju inte låta dem ha ensamrätt på vissa uttryck - du får enkelt lita på att vi använder det med måtta
DICE - Se och lär!
DU menar väl EA se och lär?
Både och faktiskt "Ju fler kockar, desto sämre soppa som man säger"
DICE har ju smutsat ner sitt rykte rejält.
Man inte behöver lägga hundratals miljoner på marknadsföring ifall man har en bra produkt.
Amen för det
Death is only the beginning
Tror paradox grämer sig lite över att de prissatte spelet så pass billigt. 28 euro .
Kan ju dock vara en av orsakerna till att det har sålt så bra, ju brantare prissättning ju färre blir det som spontanköper.
Fungerade iaf för mig när jag köpte den när jag såg priset. Hade det närmat sig 400kr hade jag nog avvaktat eller glömt bort den.
Tror paradox grämer sig lite över att de prissatte spelet så pass billigt. 28 euro .
Kan ju dock vara en av orsakerna till att det har sålt så bra, ju brantare prissättning ju färre blir det som spontanköper.
Fungerade iaf för mig när jag köpte den när jag såg priset. Hade det närmat sig 400kr hade jag nog avvaktat eller glömt bort den.
Det är nog sant. Tror dock att med tanke på uppmärksamheten att 30-60:- extra vore en finare sweet-spot. Jag ska inte klaga dock för det är ju billigare för mig om jag köper det!
För min del är det här ett av de få spel som jag skulle kunna lägga 500-600kr på utan att blinka
Va!!!?? Menar ni att om man gör ett bra spel och sedan prisätter det låg så säljer det i mägnder!? Vad säger ni om det EA? Det kunnde ha varit erat Sim City, men ni valde att tänka med röven. Skyll er själva och grattis till det nya kung-spelet i City världen.
R.I.P The_maxx