World of Warcraft – Fem spektakulära spelarhändelser
Allt kommer ner till att de visste att ett gäng höll en ceremoni för någon som betydde något för dem. Vettiga människor avbryter ej sådant. Även om de själva tycker ceremoni e trams.
Visst är det taskigt att göra så men man får alltid räkna med i ett spel där PVP är en del av spelet och att spelare är från alla åldrar och olika kulturer där man inte alltid respekterar varandra lika bra som oss norrländska svenskar.
Nu skulle jag nästan våga påstå att just svenskar (inte bara norrläningar) är bland de sämsta på att respektera andra online enligt min subjektiva uppfattning
På tal om rövhål så kommer jag ihåg den här forumtråden.
http://forums.uniquehardware.ca/uploads/monthly_07_2008/post-...
Haha den minns jag! vi hade en sådan på våran server alla fick reda på det på horde sidan och förstörde det
så himla lamt haha
Minnen för livet. Tyvärr kommer nog det inte bli så igen som det var under främst vanilla. Då det regelbundet var raider på huvudstäderna och strider i Ashenvale, The Barrens, Southshore mm. Det går fortfarande att anordna events så klart men poängen är att då skedde det i princip varje kväll. Jag minns hur jag lvla min första gubbe och varje kväll var det stora strider. Jag upplevde det också som mycket bättre sammanhållning på servern än vad det är nu. Nu har ju servern man spelar på ingen större betydelse heller.
"Men det vi minns efteråt är ändå Serenity Nows svårslagna typ av omogen respektlöshet." Detta känns ändå så fruktansvärt löjligt. Att arrangera en begravning, i ett spel känns redan fruktansvärt oseriöst. Om en person gått bort så borde inte minnet av han/henne hedras i ett spel. Iaf i min åsikt.
Varför skulle man inte kunna uppmärksamma någons död i ett spel, idrottare gör det ju hela tiden i sportsammanhang, likaså andra organisationer och verksamheter.
För vissa är wow en stor del av livet, på gott eller ont, och några av deras bästa och närmaste vänner har de fått genom det. Jag förstår definitivt att de ville uppmärksamma detta även i spelet, dock är det naivt om man inte tror även ett sådant arrangemang kan bli förstört av andra spelare.
Men nog känns det som den som ursprungligen kläckt iden att attackera denna "begravning" måste vara väldigt ung eller svårt sakna empati.
Lite halv kluven antar jag: Å ena sidan är det fruktansvärt respektlöst att förstöra någons begravning/minnes ceremoni. Men det är ett spel, inte verkliga livet och av den anledningen kan jag inte riktigt tycka att det är omoget/respektlöst att förstöra ceremonin. Hade varit skillnad om dem höll ceremonin i verkliga livet, men kanske ändå i spelsamanhang. Så jag vet inte "är man med i leken får man leken tåla" och ska man rollspela så kan man ju inte klaga på att andra gör det samma, oavsett om de andra rollspelar skurkar som förstör ceremonier.
Fundera på vad en "ceremoni" är, och säg mig vad det är för skillnad mot att trasha en "riktig" begravning. Förutom att människorna som träffas på en riktig begravning med största sannolikhet står offret närmare så är det inte så mycket känslomässigt som skiljer. Folk har förlorat en vän och vill göra en gest till minnet av denne, och blir spottade i ansiktet på det sättet...vidrigt.
Härlig artikel ändå, väcker många minnen.
Tycker Blizzard har patchat bort den formel som gjorde att såna här saker uppstod i spelet. Allt är så jäkla piece o' cake nuförtiden så det är sällan spelare verkligen måste interagera för att klara av momenten i spele (raider undantaget då). Vilket iofs denna eminenta artikel också kan reflektera då alla dessa events hände way back.
Ooooh the drama!
Inte för att vara den, fast jag tyckte det var rätt skönt av gillet och rape:a begravningen. All respekt för den döda men det gav mig ett skönt leende på bussen nyss. Sånt är ju fruktansvärt kul... Är man så dum som det andra guildet får man fan skylla sig själv.
1# FZ Troll
Inte för att vara den, fast jag tyckte det var rätt skönt av gillet och rape:a begravningen. All respekt för den döda men det gav mig ett skönt leende på bussen nyss. Sånt är ju fruktansvärt kul... Är man så dum som det andra guildet får man fan skylla sig själv.
Intressant inställning, lite som en sann mobbare.
Jag saknar tiden med alla konstiga upptåg.
Då tycker jag du ska försöka skapa din Garrison, och plocka upp det första questet där...äventyr nog för en livstid :/
Jojo, men det är inte samma sak. Nu har allt buggat ur och varenda jäkla kotte har transporterats till garnisonerna. Alla ser alla och det är skitkul. Ingen fattar något
I am the black wizards.
Då tycker jag du ska försöka skapa din Garrison, och plocka upp det första questet där...äventyr nog för en livstid :/
Jojo, men det är inte samma sak. Nu har allt buggat ur och varenda jäkla kotte har transporterats till garnisonerna. Alla ser alla och det är skitkul. Ingen fattar något
Roliga är att någon började skriva "/c Gazlow" och sådant, så nu tror alla som står i en urbuggad Garrison tillsammans med 700 andra att det är ett kommando för att targeta Gazlow så man kan lämna in questen...hela chatten är full av det, och har varit hela dagen....zzzz.
Roliga är att någon började skriva "/c Gazlow" och sådant, så nu tror alla som står i en urbuggad Garrison tillsammans med 700 andra att det är ett kommando för att targeta Gazlow så man kan lämna in questen...hela chatten är full av det, och har varit hela dagen....zzzz.
Haha, har det varit så hela dagen alltså? Slutade spela vid halv fyra ungefär. Då funkade det mesta bra
I am the black wizards.