Dragon Age: Inquisition – här är systemkraven
Hoppades få se hur inventory-systemet ser ut på PC. Hittils har de väl mig veterligen endast visar konsolens inventory UI och den är shockerade dålig för folk som tänker skaffa spelet på PC.
Har fortfarande mardrömmar efter Mass Effect och Dragon Age II. Usch.
Någon som har hört något om hur det kommer att se ut på PC?
Tror dom skulle visa pc interface på Twitch streamen på måndag Kl 19
Lustigt att så fort någon säger att dom gör någonting positivt för pc så skjuter pc kidsen ner det och gnäller på konsolerna att allt är deras fel.
Borde vara hjälmtvång på FZ, för blir folk dummare kommer någon att bli skadad.
KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5600x 32gb Radeon Rx 6950XT Lian li Evo Akvarium Ed chassi och 12 fläktar.
Hoppades få se hur inventory-systemet ser ut på PC. Hittils har de väl mig veterligen endast visar konsolens inventory UI och den är shockerade dålig för folk som tänker skaffa spelet på PC.
Har fortfarande mardrömmar efter Mass Effect och Dragon Age II. Usch.
Någon som har hört något om hur det kommer att se ut på PC?
Tror dom skulle visa pc interface på Twitch streamen på måndag Kl 19
Sweet! Fina nyheter, tack så mycket
utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)
...men dom har ingen erfarenhet att utveckla till pc längre...
Det är en skillnad mellan utveckla till PC eller göra en portning till PC från ett konsol spel/uteckla till både pc och konsol samtidigt för allt måste tas i beaktand till den minsta gemensamma nämnare (själva konsol maskinen, handkontrollerna) men sånt fattar väl inte ni xbox kidz.
Du får inte dig själv att framstå som särskilt mogen genom att skriva fjanterier som "xbox kidz", om det var det du trodde. Det är heller ingen som påstått att det inte är skillnad på utveckling och portning, och givetvis begriper vilket ägg som helst (även du!) att så inte är fallet. Med det sagt har Bioware, med undantag av det där Mass Effect-mobilspelet, utvecklat alla sina spel till PC, och såvitt jag vet har PC varit huvudplattformen alla gånger (så även denna gång, med DA 3). Att påstå att de inte längre har erfarenhet att utveckla på PC är ett fullständigt befängt och löjeväckande påstående, som vittnar om hur lite substans du kräver för att grunda en vanvettig åsikt.
Du framstår mest som någon form av elitistisk PC-purist med väldigt liten verklighetsförankring, där dina drömmar får agera måttstock för reella produkter. Återigen; löjeväckande.
Haha vad läste jag just? Bioware har så gott som alltid utvecklat till pc som huvudplattform? Dragon Age 2 är så konsol begränsat som nåt kan vara. Mass Effect igen, det var konsol som huvudplattform (JA alla mass effect) det förstår ju alla utom xbox kidz som du. Tillochmed dialogerna är ju anpassade för att styras med en gamepad och level designs allmänt är begränsade till att vara så små som möjligt pga konsollernas dåliga hårdvara, hur man väljer vapen, hur man siktar, hur man väljer party members, inventory, ALLT är anpassat för att funka smärtfritt på konsol.
Utvecklare har i över ett decennium utvecklat alla sina spel för att kunna köras på alla system. Gör man ett spel för PC utan kompromisser för bästa möjliga spel så utvecklar man spel på helt annat sätt än man gjort de senaste 10-15 åren.
...men dom har ingen erfarenhet att utveckla till pc längre...
Det är en skillnad mellan utveckla till PC eller göra en portning till PC från ett konsol spel/uteckla till både pc och konsol samtidigt för allt måste tas i beaktand till den minsta gemensamma nämnare (själva konsol maskinen, handkontrollerna) men sånt fattar väl inte ni xbox kidz.
99% av alla AAA spel idag göra till konsol främst och så kommer fallet med dragon age vara också, att dom stöder helhjärtat PC är bara reklam snack, det är omöjligt att stödja PC om man inte antingen släpper en sämre konsol version eller gör två helt skillda spel versioner med olika gränssnitt men endå kommer nivåerna vara mindre pga konsollernas svaga hårdvara.
Du är medveten om att försäljningen av PC-spel faktiskt är högre än försäljningen av konsol-spel eller hur? Den totala försäljningen på alla konsoler mot PC'n var 2008 ungefär dubbelt så mycket men för varje år efter det har både två stigit i försäljning upp till 2011 då konsolerna började tappa varje år medans PC'n fortsatte att öka, I år har den totala försäljningen på alla konsoler mot PC'n varit lägre.
Att säga att 99% av alla AAA-spel görs till konsoler främst är väldigt konstigt om PC delen säljer mer. Däremot har det varit mer lönsamt tidigare att göra till konsolerna vilket har fått utvecklare att anpassa sig till konsolerna och skapa spel för dessa och sedan porta över det till PC'n. Nu när det har skiftat i säljs siffrorna så kan det mycket väl hända att detta blir mer och mer ovanligt och att till och med fler spel som endast kommer till PC'n kommer.