Kommer du att köpa Playstation 4 nu?
Inatt släpps Playstation 4 på den svenska marknaden, kommer du att ha en inkopplad lagom till helgen?
Möjligt, om ett tag.. Om de på nåt sätt gör så att man kan "aktivera" gamla PS3 spel på PSN eller dylikt (då PS3an havererade tidigare i år). I vilket fall som helst vill ha en Dual Shock 4 till PC (och en bluray-spelare igen), så kanske det är lika bra att skaffa en konsol, men inte i nuläget
Jag känner mig extremt tveksam. Jag har ett Playstation 4 väntandes på Webhallen för 3890:-, men det finns inga speltitlar som tilltalar mig. Dessa kommer någonstans runt februari-april. Priset ligger just nu på 4390:-. Tror ni priset hinner återgå till ~3890:- till våren, eller bör jag slå till nu för att spara 500:-?
Hade gärna gjort det med har fått köp förbud nu när julen närmar sig.
Har varje år lyckats köpa på mig just det tjejen har köpt åt mig i julklapp.
"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."
Nej av den enkla anledningen att jag anser att det inte finns spel bra nog att det skulle vara värt att införhandla en konsol just nu. Vet att det handlar om PS 4 i denna artikel men jag har samma tänk om X-box one också. Sedan är jag inte så jätteförtjust i Microsofts hantering av mikrotransaktioner som är som en stor svart fläck som bidrar till att dom verkligen målar in sig ännu mer i ett hörn. Väldigt synd att dom har den atityden mot sina spelare. Säger inte att Sony är några helgon men just nu känns det som det bättre alternativet.
Men jag väntar ett halvår till ett år så får jag se om det kommer spel jag vill spela till PS 4 och om Microsoft börjar ta sitt förnuft till fånga när det gäller behandlingen av kunder.
Tills dess är jag nöjd med min PC och om jag inte är nöjd med vad konsolerna levererar i spelväg så uppgraderar jag den istället.
Jag känner mig extremt tveksam. Jag har ett Playstation 4 väntandes på Webhallen för 3890:-, men det finns inga speltitlar som tilltalar mig. Dessa kommer någonstans runt februari-april. Priset ligger just nu på 4390:-. Tror ni priset hinner återgå till ~3890:- till våren, eller bör jag slå till nu för att spara 500:-?
Svårt att svara på, beror på hur bra konsolen säljer och andra faktorer. Mitt råd är att köpa en konsol när spelen väl finns ute till den, inte basera ett köp dag ett på spelen som kommer till den. När det gäller teknik lönar det sig väldigt ofta att vänta eftersom saker som är nya har många "barnsjukdomar". Fast du kan ju alltid köpa den och vänta med att spela på den tills du är helt säker på att du vill ha den, så länge du inte öppnar den har du ju ett par dagar på dig att lämna tillbaks den om du skulle ångra dig.
OT:
Nej kommer inte köpa en PS4 imorgon och kommer nog dröja innan så sker (blir nog en förr eller senare dock) för det finns inte några spel som motiverar ett köp. PC har fått nytt liv tack vare alla Kickstarter projekt och indiespel och vissa av dessa har fått mig att känna mig som ett barn igen, det är något som inte hänt på flera år=).