Nu ska servrarna fungera bättre i Battlefield 4
Har kraschat mer än någonsin idag. Har gått in i 10 matcher och i alla 10 har spelet låst sig.
Har ju inget med servrarna att göra om spelet låser sig för dig, eller menar du att servern låst sig?
Spelet hänger sig, jag får stänga av via aktivitetshanteraren och Battlelog säger att servern gick ner.
Får hoppas folk lär sig, köpa dessa spel på release är dumt, du stödjer försäljningen av ofärdiga, bristfälliga produkter samt får en dålig spelupplevelse på kuppen.
Våga vara smart, våga lära av historien, vänta ett tag, få spelet billigare + mindre problem, men så klart ska alla unlocks göra spelet heltnobalanserat så de som är smarta ska straffas iaf. Ea/Dice vet hur man ska göra, piska och morot, och mer piska...
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Jag har länge funderat på att skriva om hur nätverkskoden fungerar i frostbite, finns det stort intresse för det här (det skulle vara väldigt tekniskt)
Om man frågar mig är nätverkskoden inte dålig.. faktum är att den levererar ett spel med 64 spelare (soldater med mängder med features), massor med fordon (där vissa är väldigt komplicerade), destruction med mera där allt måste nätverkas. Detta måste dessutom fungera på en halvbra uppkoppling (alla har inte superuppkopplingar, framför allt inte i utlandet )
Jag har själv inte sett så många andra spel som levererar detta
Den gamla goda "dö bakom hörn" finns i alla nätverkade spel som har någon prediction (gamla quake innan quakeworld hade inte prediction).. däremot finns det knep att "lura" spelaren att tro att man inte dog bakom ett hörn genom att spela om sekvensen från den spelaren som dödade en (eftersom man då får se spelet ur den spelarens perspektiv och tid.. där du är replikerad och han är predictad).
Och ifall ni är oroliga, tro mig att folk jobbar på både server- och klientbuggar.. tyvärr kan det vara extremt svårt att lösa buggar då vi inte kan samla in all information från kraschande spelare för att se vad som gick fel (ingen uppskattar om man kopierar hela minnet från deras dator och skickar iväg det någonstans )
Synd att spelet inte är open source, kanske en hel del problem skulle kunna lösas snabbare, +kunna modda spelet och köra på privata servar där man slipper allt unlock och levelup trams och bara spela för att ha skoj.
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Jag har länge funderat på att skriva om hur nätverkskoden fungerar i frostbite, finns det stort intresse för det här (det skulle vara väldigt tekniskt)
Om man frågar mig är nätverkskoden inte dålig.. faktum är att den levererar ett spel med 64 spelare (soldater med mängder med features), massor med fordon (där vissa är väldigt komplicerade), destruction med mera där allt måste nätverkas. Detta måste dessutom fungera på en halvbra uppkoppling (alla har inte superuppkopplingar, framför allt inte i utlandet )
Jag har själv inte sett så många andra spel som levererar detta
Den gamla goda "dö bakom hörn" finns i alla nätverkade spel som har någon prediction (gamla quake innan quakeworld hade inte prediction).. däremot finns det knep att "lura" spelaren att tro att man inte dog bakom ett hörn genom att spela om sekvensen från den spelaren som dödade en (eftersom man då får se spelet ur den spelarens perspektiv och tid.. där du är replikerad och han är predictad).
Och ifall ni är oroliga, tro mig att folk jobbar på både server- och klientbuggar.. tyvärr kan det vara extremt svårt att lösa buggar då vi inte kan samla in all information från kraschande spelare för att se vad som gick fel (ingen uppskattar om man kopierar hela minnet från deras dator och skickar iväg det någonstans )
finns det ingen chrashlog fil som man sen kan kopiera och skicka in frivilligt istället?
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Då vet jag inte direkt vilket spel du har spelat. Har bara lyckats dö runt hörn typ en enda gång.
Då har du förmodligen inte samma uppfattningsförmåga som många av oss andra. För mig är en sekund en evighet och det är ofta man dör en sekund efter man passerat ett hörn eller har gått i skydd.
Sen är det roande att läsa kommentarer om att detta skulle vara ett "klientproblem" eller ett problem med "användarens dator". Detta är ett multiplayer spel. Om så många har problem med att det krashar, så är det ett problem med spelet i sig eftersom man uppenbarligen inte anpassat det tillräckligt bra för olika konfigurationer. Att hävda någonting annat är bara ren och skär fanboyism och inte förenligt med verkligheten.
SE
Dom här jävla kukCTDs borde fixas först.
Är sällan det är serverkrashes ju.
Jävla dice
Du har Nvidia?
Och sen när ska det ha någon som helst betydelse? Ett spel som inte fungerar specifikt på Nividia (eller AMD för den delen) kan ju inte anses någonting annat än trasigt.
Eller är detta måhända de första sidoeffekterna av Mantle som vi nu får smakprov på?
SE
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Då vet jag inte direkt vilket spel du har spelat. Har bara lyckats dö runt hörn typ en enda gång.
Då har du förmodligen inte samma uppfattningsförmåga som många av oss andra. För mig är en sekund en evighet och det är ofta man dör en sekund efter man passerat ett hörn eller har gått i skydd.
Sen är det roande att läsa kommentarer om att detta skulle vara ett "klientproblem" eller ett problem med "användarens dator". Detta är ett multiplayer spel. Om så många har problem med att det krashar, så är det ett problem med spelet i sig eftersom man uppenbarligen inte anpassat det tillräckligt bra för olika konfigurationer. Att hävda någonting annat är bara ren och skär fanboyism och inte förenligt med verkligheten.
SE
Jag tycker också det känns som att man inte alls blir skjuten "runt hörn" lika mycket i BF4 som i 3an. Så är min uppfattning efter 30ca h spelande iaf.
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Jag har länge funderat på att skriva om hur nätverkskoden fungerar i frostbite, finns det stort intresse för det här (det skulle vara väldigt tekniskt)
Om man frågar mig är nätverkskoden inte dålig.. faktum är att den levererar ett spel med 64 spelare (soldater med mängder med features), massor med fordon (där vissa är väldigt komplicerade), destruction med mera där allt måste nätverkas. Detta måste dessutom fungera på en halvbra uppkoppling (alla har inte superuppkopplingar, framför allt inte i utlandet )
Jag har själv inte sett så många andra spel som levererar detta
Den gamla goda "dö bakom hörn" finns i alla nätverkade spel som har någon prediction (gamla quake innan quakeworld hade inte prediction).. däremot finns det knep att "lura" spelaren att tro att man inte dog bakom ett hörn genom att spela om sekvensen från den spelaren som dödade en (eftersom man då får se spelet ur den spelarens perspektiv och tid.. där du är replikerad och han är predictad).
Och ifall ni är oroliga, tro mig att folk jobbar på både server- och klientbuggar.. tyvärr kan det vara extremt svårt att lösa buggar då vi inte kan samla in all information från kraschande spelare för att se vad som gick fel (ingen uppskattar om man kopierar hela minnet från deras dator och skickar iväg det någonstans )
Eller så levererar man ett färdigt spel istället för det här halvfärdiga? Jag kan inte minnas när jag köpte ett spel som kraschar lika mycket som det här gör. Att sen EA säljer skiten för 1100 spänn på origin (för premium dvs) är ett hån mot spelare (nu har jag inte köpt det där). Det är så mycket som inte fungerar och som ska komma "sen", helt värdelöst.
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Jag har länge funderat på att skriva om hur nätverkskoden fungerar i frostbite, finns det stort intresse för det här (det skulle vara väldigt tekniskt)
Om man frågar mig är nätverkskoden inte dålig.. faktum är att den levererar ett spel med 64 spelare (soldater med mängder med features), massor med fordon (där vissa är väldigt komplicerade), destruction med mera där allt måste nätverkas. Detta måste dessutom fungera på en halvbra uppkoppling (alla har inte superuppkopplingar, framför allt inte i utlandet )
Jag har själv inte sett så många andra spel som levererar detta
Den gamla goda "dö bakom hörn" finns i alla nätverkade spel som har någon prediction (gamla quake innan quakeworld hade inte prediction).. däremot finns det knep att "lura" spelaren att tro att man inte dog bakom ett hörn genom att spela om sekvensen från den spelaren som dödade en (eftersom man då får se spelet ur den spelarens perspektiv och tid.. där du är replikerad och han är predictad).
Och ifall ni är oroliga, tro mig att folk jobbar på både server- och klientbuggar.. tyvärr kan det vara extremt svårt att lösa buggar då vi inte kan samla in all information från kraschande spelare för att se vad som gick fel (ingen uppskattar om man kopierar hela minnet från deras dator och skickar iväg det någonstans )
Du är väl medveten om att bf är känd för sin sketna nätkod? Vet inget spel som har sämre nätkod än bf så inte lönt att du skyddar liret, sedan är det ingen ursäkt att säga att det är för att man kan lira 64 spelare och massa andra saker, istället för att tävla med cod och skynda ut spelet kan man istället fixa så mycket fel som möjligt och släppa det senare, tror knappast bf fansen hade dött av att vänta några år extra.
Till och med call of duty modern warfare 3 hade mindre buggar när det släpptes, jag köpte det en vecka efter release och kanske stötte på en eller två buggar.
Tror majoriteten av spel som finns på marknaden är mer felfria än vad bf3 och bf4 är.
Upplever att det är bättre, crashar mindre..
Sen har jag inte så mkt att säga om nätkoden. Känns bättre än någonsin.
Visst händer det någon gång att det ballar ur, men långt ifrån så illa som bc2/bf3..
Nu börjar man få in flytet också, det blev lättare när jag ställde käppen åt sidan..
Dom här jävla kukCTDs borde fixas först.
Är sällan det är serverkrashes ju.
Jävla dice
Du har Nvidia?
Och sen när ska det ha någon som helst betydelse? Ett spel som inte fungerar specifikt på Nividia (eller AMD för den delen) kan ju inte anses någonting annat än trasigt.
Eller är detta måhända de första sidoeffekterna av Mantle som vi nu får smakprov på?
SE
För det är Nvidias uppgift att anpassa och göra stabila drivrutiner.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Första som händer idag när jag försöker joina en server....
För er som vill fixa crasherna!!!
Stäng av origin clouds i origin.. det blir out of sync å crashar spelet ibland.. nu crashar jag säkert 1/3 mindre
Det är redan avstängt för mig...
Jovisst serru ! haft samma problem som vanligt ! Hainan Resort fryser krysslådan direkt , Dawnbreaker typ 25% av gångerna , och sen lite vanliga randomkraschar och sånt ,hej vad det går !
tror det är dax att ringa Poolia för herrarna på Dice snart ,1 vecka och det går fortfarande inte att spela alla kartor. Tycker dom att man ska forka ut för premium å sån skit är det nog dax att trampa på gaspedalen i buggfixarbilen