Nu ska servrarna fungera bättre i Battlefield 4
Samma för mig som för flera andra. Fler crasher idag jämfört med tidigare. Innan en crashrate på ca 30%. Nu ca 50%. Tråkigt då spelet är riktigt kul.
Får hoppas folk lär sig, köpa dessa spel på release är dumt, du stödjer försäljningen av ofärdiga, bristfälliga produkter samt får en dålig spelupplevelse på kuppen.
Våga vara smart, våga lära av historien, vänta ett tag, få spelet billigare + mindre problem, men så klart ska alla unlocks göra spelet heltnobalanserat så de som är smarta ska straffas iaf. Ea/Dice vet hur man ska göra, piska och morot, och mer piska...
Var inne på en server som inte fungera alls. Efter jag bytte server hade jag inga problem.
Text does not represent Mozart's life.
finns det ingen chrashlog fil som man sen kan kopiera och skicka in frivilligt istället?
Då har du förmodligen inte samma uppfattningsförmåga som många av oss andra. För mig är en sekund en evighet och det är ofta man dör en sekund efter man passerat ett hörn eller har gått i skydd.
Sen är det roande att läsa kommentarer om att detta skulle vara ett "klientproblem" eller ett problem med "användarens dator". Detta är ett multiplayer spel. Om så många har problem med att det krashar, så är det ett problem med spelet i sig eftersom man uppenbarligen inte anpassat det tillräckligt bra för olika konfigurationer. Att hävda någonting annat är bara ren och skär fanboyism och inte förenligt med verkligheten.
SE
Och sen när ska det ha någon som helst betydelse? Ett spel som inte fungerar specifikt på Nividia (eller AMD för den delen) kan ju inte anses någonting annat än trasigt.
Eller är detta måhända de första sidoeffekterna av Mantle som vi nu får smakprov på?
SE
Jag väntar med att spela nått mer tills en client-patch släpps. Spelet krashar väldigt ofta.
Både på win 8.1 och win 7.
i5 2500K
GTX 570
8gb ram.
Sound Blaster Z
Eller så levererar man ett färdigt spel istället för det här halvfärdiga? Jag kan inte minnas när jag köpte ett spel som kraschar lika mycket som det här gör. Att sen EA säljer skiten för 1100 spänn på origin (för premium dvs) är ett hån mot spelare (nu har jag inte köpt det där). Det är så mycket som inte fungerar och som ska komma "sen", helt värdelöst.
Va? Har bf dålig nätkod? Folk om talar så gott om att nätkoden inte är fel på i liret. Nu måste du skoja
Du är väl medveten om att bf är känd för sin sketna nätkod? Vet inget spel som har sämre nätkod än bf så inte lönt att du skyddar liret, sedan är det ingen ursäkt att säga att det är för att man kan lira 64 spelare och massa andra saker, istället för att tävla med cod och skynda ut spelet kan man istället fixa så mycket fel som möjligt och släppa det senare, tror knappast bf fansen hade dött av att vänta några år extra.
Till och med call of duty modern warfare 3 hade mindre buggar när det släpptes, jag köpte det en vecka efter release och kanske stötte på en eller två buggar.
Tror majoriteten av spel som finns på marknaden är mer felfria än vad bf3 och bf4 är.
Upplever att det är bättre, crashar mindre..
Sen har jag inte så mkt att säga om nätkoden. Känns bättre än någonsin.
Visst händer det någon gång att det ballar ur, men långt ifrån så illa som bc2/bf3..
Nu börjar man få in flytet också, det blev lättare när jag ställde käppen åt sidan..
För det är Nvidias uppgift att anpassa och göra stabila drivrutiner.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
bli lite arg att man betalar för ett spel som knappt är spelbart vissa dagar. men nu är de dagx att öka takten lite. vissa banor så försvinner ljudet och dessa krasher åhh mums
Jovisst serru ! haft samma problem som vanligt ! Hainan Resort fryser krysslådan direkt , Dawnbreaker typ 25% av gångerna , och sen lite vanliga randomkraschar och sånt ,hej vad det går !
tror det är dax att ringa Poolia för herrarna på Dice snart ,1 vecka och det går fortfarande inte att spela alla kartor. Tycker dom att man ska forka ut för premium å sån skit är det nog dax att trampa på gaspedalen i buggfixarbilen