Dice: En andra skärm är inte någon fluga
Sade inte samma människa för övrigt att Bf4 single player campaign skulle vara ordentligt upp-hottad jämfört med Bf3?
Tänkte precis samma sak. Att bara säga WiiU är skräp säger ju inte så mycket.
Kanske dock handlar mer om att WiiU som plattform inte dragit någon större publik och i sin tur haft glesa spelsläpp. Skulle tro det bidrar mer till att många drar sig för att utveckla till WiiU
Problemet ligger säkert i att Wii U är en ny konsol, men trots det inte så väldigt mycket kraftullare än XB360 och PS3. Lika bra att vänta till en ordentlig next gen.
Hade man orken att leta finns det säkert en förklaring till varför de valt att inte utveckla till Wii U.
Tror det samma. Jag kan tänka mig att det finns en vinstmarginal som Wii U inte uppskattas komma över när dom slänger sig med siffror och spelsläpp. It's all about buisness.
Jag trodde man även skulle kunna använda mobilen/surfplattan/monitor enkom till minimap'en. Nån som har koll på det?
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Spelet må vara trams, men nya tekniska lösningar är oerhört intressant.
Är det över wifi? Varför inte bara utnyttja skärm 2? Supreme Commander kunde det för kartan.
Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --
Det måste det gå. Surfplattan borde bara vara ett komplement. För tänknom man vill spelq som commander utan att betala 2000 för det spelläget..
"Flera skärmar är ingen gimmick"
Nähää, så när kan vi se lite fler spel där man kan använda ens andra datorskärm som minimap etc.? Något som till exempel World at War använde helt mästerligt för flera år sedan.
Aha, ni snackade om surfplattor och mobiler, vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Nu handlar det inte bara om kraft, med 32gb för sin premium maskin och inte tillgång till blueray. Då måste EA säkerställa att de har en extärn hdisk för att få kunna installera spelet. Så vid detta står jag fast vid att maskinen som helhet är skräp jämfört med konkurensen.
Lägg ned EA DICE – vad vi behöver är fler datorspel och inte konsolportar!
Låt mig ha en karta och chat osv på min 2a skärm istället för att använda nån jävla surfplatta.
Sluta gnälla och stoppa battleloggen på ena skärmen och spelet på andra. När du hoppat in på en bana så har den blå baren längst ner i battleloggen en knapp för kartan.
Det funkar förövrigt på exakt samma sätt om man har battle-log appen till en iPad.
Detta såvida de inte ändrat det sedan betan såklart för det fungerade så då.
Commander läget i all ära. Men det är verkligen bara ett dåligt minispel. Det når faktiskt inte upp till föregående spelens Commander läge. Och att ha den på en platta är en gimmik, Hur mycket dom än vrider o vänder på det så är det en sjukt stor gimmik.
Idono. That's me!