Dice: En andra skärm är inte någon fluga

Robot
Medlem

Sade företaget som inte släpper sina spel på Wii U...

Medlem
Skrivet av Luftman:

Ja visst är det litte illa.

signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Det är ju dock för att maskinen är värdelös och att de inte vill downscala sina spel till att fungera på en skräpmaskin? har ju ingenting med att de har en liten skärm på sin handkontroll..

Medlem

Sade inte samma människa för övrigt att Bf4 single player campaign skulle vara ordentligt upp-hottad jämfört med Bf3?

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Luftman:

Det är ju dock för att maskinen är värdelös och att de inte vill downscala sina spel till att fungera på en skräpmaskin? har ju ingenting med att de har en liten skärm på sin handkontroll..

Wii U är kraftfullare än PS3 och 360 . Så får dom spelen att funka till dom konsolerna så funkar det till Wii U.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Luftman:

Wii U är kraftfullare än PS3 och 360 . Så får dom spelen att funka till dom konsolerna så funkar det till Wii U.

Tänkte precis samma sak. Att bara säga WiiU är skräp säger ju inte så mycket.

Kanske dock handlar mer om att WiiU som plattform inte dragit någon större publik och i sin tur haft glesa spelsläpp. Skulle tro det bidrar mer till att många drar sig för att utveckla till WiiU

Inaktiv
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Luftman:

Problemet ligger säkert i att Wii U är en ny konsol, men trots det inte så väldigt mycket kraftullare än XB360 och PS3. Lika bra att vänta till en ordentlig next gen.
Hade man orken att leta finns det säkert en förklaring till varför de valt att inte utveckla till Wii U.

Medlem

Läste rubriken och antog att det handlade om flera datorskärmar.

Läste artikeln och blev ledsen.

Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Luftman:

Tänkte precis samma sak. Att bara säga WiiU är skräp säger ju inte så mycket.

Kanske dock handlar mer om att WiiU som plattform inte dragit någon större publik och i sin tur haft glesa spelsläpp. Skulle tro det bidrar mer till att många drar sig för att utveckla till WiiU

Tror det samma. Jag kan tänka mig att det finns en vinstmarginal som Wii U inte uppskattas komma över när dom slänger sig med siffror och spelsläpp. It's all about buisness.

Medlem

Jag trodde man även skulle kunna använda mobilen/surfplattan/monitor enkom till minimap'en. Nån som har koll på det?

signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Synd bara att commander mode är nåt utav de sämsta jag nånsin varit med om i något spel. Att de verkligen trodde att denna taktiklösa klickfesten skulle vara något spännande är helt ofattbart

Inaktiv

Spelet må vara trams, men nya tekniska lösningar är oerhört intressant.

Är det över wifi? Varför inte bara utnyttja skärm 2? Supreme Commander kunde det för kartan.

signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Cane:

Synd bara att commander mode är nåt utav de sämsta jag nånsin varit med om i något spel. Att de verkligen trodde att denna taktiklösa klickfesten skulle vara något spännande är helt ofattbart

Copy-Paste av Commander från BF2 hade varit perfekt.

Allt utom det förbannade spottandet.

"enemy infantry spotted, enemy infantry spotted, enemy infantry spotted, enemy infantry spotted, enemy infantry spotted"

Inaktiv
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Cane:

"enemy infantry spotted, enemy infantry spotted, enemy infantry spotted, enemy infantry spotted, enemy infantry spotted"

Jag som inbillade mig att dom hade kopierat rakt av...så vad gör man som commander nu då?

Kan man spela som commander utan surfplatta?

ELF
Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Cane:

Jag som inbillade mig att dom hade kopierat rakt av...så vad gör man som commander nu då?

Det måste det gå. Surfplattan borde bara vara ett komplement. För tänknom man vill spelq som commander utan att betala 2000 för det spelläget..

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hade ju varit ett plus om skiten funkade på en Androidplatta då...

signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Cane:

Ungefär samma sak, fast oerhört mycket plottrigare och högerklickande. Det är ett helvete att dirigera runt squads.

Och jadå, det fungerar utan surfplatta.

Medlem

"Flera skärmar är ingen gimmick"

Nähää, så när kan vi se lite fler spel där man kan använda ens andra datorskärm som minimap etc.? Något som till exempel World at War använde helt mästerligt för flera år sedan.

Aha, ni snackade om surfplattor och mobiler, vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Luftman:

Nu handlar det inte bara om kraft, med 32gb för sin premium maskin och inte tillgång till blueray. Då måste EA säkerställa att de har en extärn hdisk för att få kunna installera spelet. Så vid detta står jag fast vid att maskinen som helhet är skräp jämfört med konkurensen.

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av Luftman:

Nu handlar det inte bara om kraft, med 32gb för sin premium maskin och inte tillgång till blueray. Då måste EA säkerställa att de har en extärn hdisk för att få kunna installera spelet. Så vid detta står jag fast vid att maskinen som helhet är skräp jämfört med konkurensen.

Wii U har ju bluray?

Inaktiv

Lägg ned EA DICE – vad vi behöver är fler datorspel och inte konsolportar!

Medlem

Låt mig ha en karta och chat osv på min 2a skärm istället för att använda nån jävla surfplatta.

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:

Låt mig ha en karta och chat osv på min 2a skärm istället för att använda nån jävla surfplatta.

Sluta gnälla och stoppa battleloggen på ena skärmen och spelet på andra. När du hoppat in på en bana så har den blå baren längst ner i battleloggen en knapp för kartan.

Det funkar förövrigt på exakt samma sätt om man har battle-log appen till en iPad.

Detta såvida de inte ändrat det sedan betan såklart för det fungerade så då.

Medlem
Skrivet av Speljohan:

Samma här, är löjligt att dom inte låter en tex ha kartan på en skärm om man nu har mer än en skärm. More options to the people!

Medlem

Surfplatta != skärm.

Surfplattor är datorer som är mindre, och platta.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Speljohan:

Samma här, är löjligt att dom inte låter en tex ha kartan på en skärm om man nu har mer än en skärm. More options to the people!

Men det kan du ju...

Medlem

Commander läget i all ära. Men det är verkligen bara ett dåligt minispel. Det når faktiskt inte upp till föregående spelens Commander läge. Och att ha den på en platta är en gimmik, Hur mycket dom än vrider o vänder på det så är det en sjukt stor gimmik.

signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Commander läget i all ära. Men det är verkligen bara ett dåligt minispel. Det når faktiskt inte upp till föregående spelens Commander läge. Och att ha den på en platta är en gimmik, Hur mycket dom än vrider o vänder på det så är det en sjukt stor gimmik.

Det var det i battlefied 2 med, testa och börja prata med dina Squad leaders ska du se att det går på bra. eller spela med ett lag. skit nice då.

Medlem

Undrar om det blir en klar fördel för den som använder sin surfplatta för detta ändamål gentemot de som inte har en surfplatta.

12
Skriv svar