Sexiga tjejer i spel - vågar man inte prata om det?
Till att börja med vill jag be om ursäkt för det som hände igår. Mina känslor svallade över helt och hållet och jag lät dom styra istället för förnuftet. Självklart är man inte efterbliven om man spelar Mario som vuxen och såklart kan man uppfatta det där, enligt mig, hemska spelet på olika sätt. Jag ber om ursäkt till alla som jag förolämpade igår. Enda förklaring jag kan ge är att spelet gav mig en sådan avsmak att jag bara kände avsky för allting, hatet spred sig där det inte hörde hemma.
Nu till ett annat ämne, nämligen vuxna, sexiga tjejer i spel. Jag har känt att det råder ett tabu att diskutera sexigheten hos spelbrudar. Om man som jämförelse vill prata om storyn och detaljdiskussioner om de påhittade karaktärernas känslor i valfritt RPG så är det fine (vem minns inte Aeris från FF VII liksom), men berör du tjejernas sexighet så är det locket på direkt. Det är töntigt att prata om sexiga speltjejer, sådana ska man ju njuta av i verkligheten istället...
Jag har varit med om en händelse som satt spår i mitt medvetande och fick mig att tänka till ordentligt angående detta, låt mig förklara:
När jag EDIT: INTE mönstrade utan låg i lumpen hade vi spelkväll en helg och jag hade tagit med mig min Gamecube och några spel. Det blev förstås en hel del öl som gjorde att folk kastade bort sin städade yta och fram kom något helt annat. Man brukar ju säga att barn och fyllon är dom enda ärliga, och det ligger något i det. Nyktra vuxna är väldigt rädda för vad omgivningen tycker om dom, och man passar sig för att säga det man känner rakt ut för det kanske personer runtomkring uppfattar på fel sätt.
Nåväl, ett av spelen jag hade med mig var Product Number 03. Ni vet hon med den vickande rumpan. Sätt igång det spelet bland ett gäng alkoholpåverkade killar utan närvaro av tjejer så kanske ni får höra samma jargong som jag fick höra. Jag dricker nämligen inte själv, och att vara nykter bland massa fulla var intressant bara det. Hennes omtalade rumpa ser ut så här:
http://img714.imageshack.us/img714/7797/posesa.jpg
Så fort spelet satte igång så försökte dom inte ens ta sig vidare, det var bara snack om hennes rumpa hela tiden. Och då menar jag inte randomkommentarer som "snygg röv" och liknande, utan djupa analyser och diskussioner om allt som hade med hennes rumpa att göra.
Det var djupgående diskussioner om varför hon hade stringtrosor och sprang med rumpan bar på dödligt uppdrag, och teorierna handlade om allt från att det i framtiden fanns för lite tyg till att göra vanliga trosor till att hennes rumpa var för stor för att få plats i vanliga trosor.
När hon skjuter i spelet så står hon och vickar på rumpan. Detta uppskattades naturligtvis mycket av publiken, och en av killarna blev tydligen så upphetsad att han själv ställde sig framför tv:n (med rumpan mot oss) och började härma hennes rörelser. Just det tyckte jag var roligt, men jag hade nog reagerat annorlunda om det inte hände där och då.
Det fördes även långa diskussioner om hur fast rumpan egentligen var. Det tror jag till exempel inte de vågat prata om, om en tjej hade varit med i sällskapet med hänsyn till henne. Detta eskalerade när någon upptäckte att hennes skinkor dallrade under vissa rörelser. Det var någon som sade något i stil med "fan såg ni?" varpå han som spelade började låta hon i spelet göra samma rörelse om och om igen, ivrigt påhejad av alla bakom honom. Därefter kom det riktigt svinaktiga och sexistiska kommentarer om hennes dallrande bakdel som förmodligen är lite för grova för att skriva här.
Ursäkta att det blev så detaljerat, men det är för att ni ska förstå vilken stämning det rådde den kvällen och vad som faktiskt sades.
Det var inga små tonårskillar som satt och spelade den kvällen, det var vuxna människor som var mycket ordentliga och seriösa vanligtvis, och flera av dom hade flickvänner. Men kombinationen av alkohol och ett stort grabbsällskap utan en enda tjej som kunde ta illa upp av vad dom sade kanske spelade roll. Asså, dom hade ju ALDRIG fällt sådana uttalanden i normala fall. Då hade dom snarare sagt något i stil med "jag har ju min tjej att kolla på, det är bara losers som går igång på spelbrudar".
Detta fick mig att fundera på om man EGENTLIGEN tycker spelbrudar kan vara sexiga, men håller inne med det för rädsla av vad omgivningen tycker om den typen av diskussioner? Finns det en massa som ligger och "pyr" inombords hos många och som inte får komma ut, så att säga? Det finns ju massor av spel där tjejer framställs sexigt liksom, och eftersom det både kostar tid och pengar att göra detta (för att inte tala om planering) är det knappast en slump att spelen fortsätter ha sexiga tjejer. Det är business helt enkelt.
Det är klart att detta ämne kanske är svårdiskuterat av naturen eftersom många kanske inte vågar säga sin innersta mening eller bara avfärdar diskussionen som barnslig eller efterbliven. Men jag skulle vilja höra er syn på det - om ni klarar att vara helt ärliga inför FZ-communityn.
Min första tanke var, vem fasen har gjort ett sådant hafsjobb. Så finns inget alternativ som stämmer riktigt tycker jag.
Catwoman i Arkham city har väl ganska fin rumpa ändå?
http://bit.ly/wqA35E
Min första tanke var, vem fasen har gjort ett sådant hafsjobb. Så finns inget alternativ som stämmer riktigt tycker jag.
Catwoman i Arkham city har väl ganska fin rumpa ändå?
http://bit.ly/wqA35E
Haha, hafsjobb? XD Vad är det för fel, förutom bristen på upplösning och grov aliasing?
Tycker Catwomans bakdel påminner mycket om den jag postade... eller?
Det enkla svaret är väl kort och gott att sex säljer.
Klyschigt som faan men dock sant.
Du säger att det inte var några tonårskillar som betedde sig som du beskrev så vill jag påpeka att många beter sig som pubertala tonåringar långt in i 20-års åldern, detta både killar och tjejer! Och om detta utspelades när du mönstrade så var ni inte mer än 17-18(?) och det är väldigt långt ifrån en mogen ålder för de allra flesta
Som sagt, alla gillar väl att titta på snygga människor, och det finns ju en mall för hur en snygg/sexig man/kvinna skall se ut. De mallarna kan förändras men vi kommer alltid att få dras med ett ideal som återkommer i medier där någon utöver det vanliga framställs.
Det vore väl helt okej sålänge man bankade in i folks huvuden att detta bara är ett mediaideal och inte en verklighet. Problemet är att småbarn, främst flickor, suger åt sig detta ideal och med ett typiskt modernt föräldrapar som lämnar uppfostran till skola och samhälle (som i sin tur inte har någon befogenhet alls emot ett barn) så har vi redan där har vi en blivande BUP-kostnad.
Så jag vet inte vad man ska säga om frågan. Jag har inget emot snygga och sexiga kvinnor, eller motsvarande män å min flickväns vägnar, men vi vet hur verkligheten är och vad som är på riktigt och inte. För oss är detta inte ett problem. Men för många andra är eller blir det ett problem.
Jaja jag ordbajsar bara nu, godnatt på er allesammans!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Du säger att det inte var några tonårskillar som betedde sig som du beskrev så vill jag påpeka att många beter sig som pubertala tonåringar långt in i 20-års åldern, detta både killar och tjejer! Och om detta utspelades när du mönstrade så var ni inte mer än 17-18(?) och det är väldigt långt ifrån en mogen ålder för de allra flesta
Som sagt, alla gillar väl att titta på snygga människor, och det finns ju en mall för hur en snygg/sexig man/kvinna skall se ut. De mallarna kan förändras men vi kommer alltid att få dras med ett ideal som återkommer i medier där någon utöver det vanliga framställs.
Det vore väl helt okej sålänge man bankade in i folks huvuden att detta bara är ett mediaideal och inte en verklighet. Problemet är att småbarn, främst flickor, suger åt sig detta ideal och med ett typiskt modernt föräldrapar som lämnar uppfostran till skola och samhälle (som i sin tur inte har någon befogenhet alls emot ett barn) så har vi redan där har vi en blivande BUP-kostnad.
Så jag vet inte vad man ska säga om frågan. Jag har inget emot snygga och sexiga kvinnor, eller motsvarande män å min flickväns vägnar, men vi vet hur verkligheten är och vad som är på riktigt och inte. För oss är detta inte ett problem. Men för många andra är eller blir det ett problem.
Jomen alltså att sex säljer vet väl alla. Sex är den största drivkraften hos människor förutom att äta och på så sätt överleva.
Fan förlåt, mönstrade gjorde vi alls (vet inte var jag fick det ifrån) utan vi var i lumpen tillsammans. Vi hade ledigt en helg och då åkte ölen och spelen fram. De flesta var väl lite drygt 20.
Annars känner jag att du kanske tar debatten lite in på fel spår. Det handlade inte riktigt om hur sex i spel påverkar samhället, utan om folk vågar prata om det öppet eller helt enkelt inte är intresserade.
Jag reagerade precis som Soulless på att du menade att det var vuxna personer och inga små tonårskillar men ni var ändå mönstring? Jag får inte riktigt ihop det där då en som mönstrar är just det, en liten tonårskille i mina ögon.
Men hur som helst så har jag svårt att ta ställning till själva frågan huruvida hennes rumpa ser ut men självklart kan jag se på en kvinnlig karaktär i ett spel och tänka "hon såg bra ut" men där slutar väl tankarna i princip. Det ju knappast så att jag sitter och analyserar hennes rumpa eller kropp i övrigt och blir tänd på henne. Det är ju bara en animerad 3D-modell med polygonerna på "rätt" ställe så att säga.
Att det sen finns pubertala killar oavsett ålder som går igång på spelkaraktärer förvånar mig inte alls och så länge det finns det så kommer sex och sexiga tjejer att sälja spel.
Jag reagerade precis som Soulless på att du menade att det var vuxna personer och inga små tonårskillar men ni var ändå mönstring? Jag får inte riktigt ihop det där då en som mönstrar är just det, en liten tonårskille i mina ögon.
Men hur som helst så har jag svårt att ta ställning till själva frågan huruvida hennes rumpa ser ut men självklart kan jag se på en kvinnlig karaktär i ett spel och tänka "hon såg bra ut" men där slutar väl tankarna i princip. Det ju knappast så att jag sitter och analyserar hennes rumpa eller kropp i övrigt och blir tänd på henne. Det är ju bara en animerad 3D-modell med polygonerna på "rätt" ställe så att säga.
Att det sen finns pubertala killar oavsett ålder som går igång på spelkaraktärer förvånar mig inte alls och så länge det finns det så kommer sex och sexiga tjejer att sälja spel.
Jag förstår. En snabb blick and that's it. Fast det där med att det bara är en animerad 3D-modell... då kan man ju säga att riktiga tjejer bara är atomer och kvarkar...
text
då kan man ju säga att riktiga tjejer bara är atomer och kvarkar...
Visst skulle man kunna säga det, men det är FEL!
Du, jag bad om ursäkt för mitt uppförande i förra tråden, du behöver inte jävlas.
Öh, det var ett skämt...
text
då kan man ju säga att riktiga tjejer bara är atomer och kvarkar...
Visst skulle man kunna säga det, men det är FEL!
Du, jag bad om ursäkt för mitt uppförande i förra tråden, du behöver inte jävlas.
Öh, det var ett skämt...
OK. Tyckte bara det verkade som att du försökte göra narr av mig med hänvisning till hur jag uppförde mig i förra tråden.
Feltolkning av mig då.
Fan, det här med sex i spel är en svår frågeställning. Jag har inget emot sexiga rumpor i spel, men för mig så känns det så jäkla billigt och ibland lite dumförklarande från speltillverkaren till mig som gamer när det tas för långt. Ett bra (eller dåligt, hur man nu ser på det) exempel är Final Fantasy X-2, där jag genuint gillade första spelet medans andra mer var en småsensuell porrfanservice emellanåt. "Titta, en het källa! Låt oss bada i bikinis trots att vi har någorlunda bråttom med att rädda världen".
Men visst har man svårt att säga något negativt om Catwoman i Arkham City, men där har hon iaf en karaktär och ett syfte, hon är ju inte BARA där för sexets skull.
Men det handlar nog en del om mentaliteten, både när man väl spelar och lite om åldern. Jag och mina polare kan bli precis som dina polare var när vi sitter på skype och spelar League of Legends (fö ett spel med sinnessjuka proportioner på sina kvinnliga karaktärer när man väl tänker efter, något vi brukar göra på fyllan).
Ett annat exempel så har jag mina upplevelser med Mass Effekt. När jag spelade ettan för dessa herrans massa år sedan så var man väl inte sådär jävla mogen, då skulle man ligga med första bästa karaktär bara för att man hört man kunde och man ville se alienrumpa! När jag spelade tvåan så var det inte riktigt samma. Då ville jag känna karaktärerna bättre och pratade med dem av den anledningen, inte för att få någon karaktär i säng.
Så, för mig så har sex sålt en del och gör till viss del det än, men jag tycker genuint att det i de en del fall tas för långt och blir därmed svårmotiverat. Då känns det billigt och nedvärderande mot mig som spelare.
Videomupp
Fan, det här med sex i spel är en svår frågeställning. Jag har inget emot sexiga rumpor i spel, men för mig så känns det så jäkla billigt och ibland lite dumförklarande från speltillverkaren till mig som gamer när det tas för långt. Ett bra (eller dåligt, hur man nu ser på det) exempel är Final Fantasy X-2, där jag genuint gillade första spelet medans andra mer var en småsensuell porrfanservice emellanåt. "Titta, en het källa! Låt oss bada i bikinis trots att vi har någorlunda bråttom med att rädda världen".
Men visst har man svårt att säga något negativt om Catwoman i Arkham City, men där har hon iaf en karaktär och ett syfte, hon är ju inte BARA där för sexets skull.
Men det handlar nog en del om mentaliteten, både när man väl spelar och lite om åldern. Jag och mina polare kan bli precis som dina polare var när vi sitter på skype och spelar League of Legends (fö ett spel med sinnessjuka proportioner på sina kvinnliga karaktärer när man väl tänker efter, något vi brukar göra på fyllan).
Ett annat exempel så har jag mina upplevelser med Mass Effekt. När jag spelade ettan för dessa herrans massa år sedan så var man väl inte sådär jävla mogen, då skulle man ligga med första bästa karaktär bara för att man hört man kunde och man ville se alienrumpa! När jag spelade tvåan så var det inte riktigt samma. Då ville jag känna karaktärerna bättre och pratade med dem av den anledningen, inte för att få någon karaktär i säng.
Så, för mig så har sex sålt en del och gör till viss del det än, men jag tycker genuint att det i de en del fall tas för långt och blir därmed svårmotiverat. Då känns det billigt och nedvärderande mot mig som spelare.
Intressant infallsvinkel. Uppenbarligen har du inga problem att prata om det, och så är det inte så värst många som är.
Du skriver att du har pratat som mina lumpenpolare när ni spelar League of Legends, är det detaljstuderingar och detaljdiskussioner då? Krävs det att ni dricker eller kan ni prata i dom termerna även som nyktra?
För att kunna svara på frågan i denna tråd så krävs det ju att man just detaljstuderar lite och inte bara ger skinkorna en snabb blick. Det var också min tanke, för då kommer det fram vilka som faktiskt tittar och vilka som bara klickar och stänger ner bilden.
Av pollresultatet att döma är det ganska många som tittar lite extra... fast inte lika många som skriver om det!
Eller ja, diskussionerna är väl inte precis som med dina polare. Vi sitter inte och säger "WOW, FAN VAD AKALI ÄR HET!" utan det har mer blivit detaljdiskussioner om överdrivenheten i designen såsom "Har ni noterat att Caitlyns bröst är dubbelt så breda som hennes midja?". Så det är kanske inte så mycket att göra om sexualiteten i sig utan mer om sexualiseringen. När vi blir fulla så blir vi som vi är nyktra, bara väldigt mycket mer högljudda inne i själva spelet och då till 90% om matchen i fråga
Videomupp
Eller ja, diskussionerna är väl inte precis som med dina polare. Vi sitter inte och säger "WOW, FAN VAD AKALI ÄR HET!" utan det har mer blivit detaljdiskussioner om överdrivenheten i designen såsom "Har ni noterat att Caitlyns bröst är dubbelt så breda som hennes midja?". Så det är kanske inte så mycket att göra om sexualiteten i sig utan mer om sexualiseringen. När vi blir fulla så blir vi som vi är nyktra, bara väldigt mycket mer högljudda inne i själva spelet och då till 90% om matchen i fråga
Ah.
Dubbelt så breda som hennes midja... @_@
Jomen alltså att sex säljer vet väl alla. Sex är den största drivkraften hos människor förutom att äta och på så sätt överleva.
Fan förlåt, mönstrade gjorde vi alls (vet inte var jag fick det ifrån) utan vi var i lumpen tillsammans. Vi hade ledigt en helg och då åkte ölen och spelen fram. De flesta var väl lite drygt 20.
Annars känner jag att du kanske tar debatten lite in på fel spår. Det handlade inte riktigt om hur sex i spel påverkar samhället, utan om folk vågar prata om det öppet eller helt enkelt inte är intresserade.
Oki, 20 år är inte mycket heller men mer än 18 iaf
Jag har inga problem att prata om sex iaf. Med det menar jag inte att jag berättar för folk om vilka jag legat med och hur, det angår inte andra och jag får inte ut något av att försöka skryta om något sådant. Och redan i tidig ålder har jag irriterat mig på andra killar som snackar en massa dynga om sitt sexliv som om någon seriöst vore intresserad. Men jag kan tala om det öppet om det finns något vettigt att utvinna ur diskussionen!
Men sex i spel är iof inget jag går igång på. Visst, de flesta hjältinnor är ju allt som oftast välsvarvade lättklädda skönheter vilket har blivigt mer än tjatigt speciellt i fantasyspel och även om det ibland förtjänas en extra titt så är digitala kvinnor vanligtvis inget jag ens reflekterar över...
Förrutom kanske som din gamla lumparkompis då, dvs "vad faan gör hon i string mitt i ett krig"
När jag ser något som t.ex trailern för senaste tomb raider så tänker jag, förrutom att spelet verkar nice, att lara croft är riktigt snygg.
När jag ser något som t.ex dead or alive så blir jag bara less och stänger av. Visst, därunder kanske gömmer sig ett riktigt bra fightingspel, men det marknadsförs genom att fokusera på det sexuella och det räcker för att jag ska rata spelet.
Sex och erotik får jag på annat håll, när jag vill spela så vill jag ha ett spel
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Ah.
Dubbelt så breda som hennes midja... @_@
LoL är mästarna på sådant, men de är extrema åt båda könen iaf. Exempelvis karaktären Tryndamere som tidigare innan ett skinbyte hade ett kylskåp till bröstkorg.
http://edge1.mobafire.com/images/champion/portrait/akali.jpg BOOBIENINJA.
Ska väl sägas att LoL är ett sådant spel man inte direkt spelar för karaktärens utseende, utan för dess förmågor. Men intressant nog så är det väldigt många extraskins som man köper för IRL pengar som klär av karaktärer mer än något annat. Och de verkar ju sälja, för man ser dem titt som tätt.
Videomupp
Oki, 20 år är inte mycket heller men mer än 18 iaf
Jag har inga problem att prata om sex iaf. Med det menar jag inte att jag berättar för folk om vilka jag legat med och hur, det angår inte andra och jag får inte ut något av att försöka skryta om något sådant. Och redan i tidig ålder har jag irriterat mig på andra killar som snackar en massa dynga om sitt sexliv som om någon seriöst vore intresserad. Men jag kan tala om det öppet om det finns något vettigt att utvinna ur diskussionen!
Men sex i spel är iof inget jag går igång på. Visst, de flesta hjältinnor är ju allt som oftast välsvarvade lättklädda skönheter vilket har blivigt mer än tjatigt speciellt i fantasyspel och även om det ibland förtjänas en extra titt så är digitala kvinnor vanligtvis inget jag ens reflekterar över...
Förrutom kanske som din gamla lumparkompis då, dvs "vad faan gör hon i string mitt i ett krig"
När jag ser något som t.ex trailern för senaste tomb raider så tänker jag, förrutom att spelet verkar nice, att lara croft är riktigt snygg.
När jag ser något som t.ex dead or alive så blir jag bara less och stänger av. Visst, därunder kanske gömmer sig ett riktigt bra fightingspel, men det marknadsförs genom att fokusera på det sexuella och det räcker för att jag ska rata spelet.
Sex och erotik får jag på annat håll, när jag vill spela så vill jag ha ett spel
Men både och då? Alltså spel som både är kvalitet och har sexiga brudar?
Sedan finns det ju många spel som "smyger" lite med sexigheten som Resident Evil-spelen exempelvis. Tänker främst på Code Veronica som väl var första RE-spelet som fick mig att tänka så. Det är inte uppenbart som i tuttspel som DoA, men det finns ändå där, väl synligt.
Vad var frågan? :\
Om vi vågar prata om sexiga karaktärer i spel? Tja, bra fråga. Skämta om hur Miranda har alldeles för perfekt kropp och att de kvinnliga karaktärerna i TERA Online slåss mer nakna än påklädda händer, men inget ingående direkt.
Om vi (jag) uppskattar sexiga brudar i spel? Meh. I action/shooters/etc spelar det ingen roll och i RPGs eller spel med mer story och rollspelande är personligheten mycket viktigare än hur karaktären ser ut. Sen är jag en person som föredrar alldagliga/gulliga/söta karaktärer före sexbomber men det beror nog på att jag diggar anime rätt friskt.
Svarade det på din fråga?
I jämställdhetens namn borde alla spel ha alternativa karaktärer, en manlig "hjälte" i brynja med ölstänk, orakad, svettfläckar och en rejäl övervikt, samt den vanliga stiliga och muskulösa hjälten.
Samma med kvinnor, erbjud en kvinna med hängande delar, massiv övervikt och snedsminkad i bästa white trash-stil, eller en vanlig, snygg hjältinna/medhjälpare.
Sen kan man se vilka modeller spelare väljer att spela med och vilka de ratar....
Ska vi nu vara ärliga så inser vi att vi föredrar att se på snygga saker, i spel såväl som i film, speciellt det sistnämnda där även "fula" karaktärer ska spelas av toppmodeller. Sex sells, skönhet är skönare att se på en det fula, det har man gott om i vardagen ändå. Skulle inte klaga om tjejerna/killarna från spelvärlden joinade en på ICA istället för de vanliga människorna
Sen är det väl också så att manliga karaktärer gärna ska gå runt barbröstade eller visa sina svällande kroppar, men som vanligt så är det ingen som bryr sig då det är tjejgodis, speciellt bland de äldre kvinnorna, samma som vi ser på barrikaderna för genus och feminism, anti allt som heter kvinnlig skönhet ^^
Måste vara jobbigt att vara så bitter över sitt eget utseende att man stöär sig på att andra ser bra ut, virtuella såväl som verkliga *suck*
Svarade det på din fråga?
Frågan var precis som du säger om folk vågar prata om speltjejernas sexighet. Uppenbarligen verkar inte det vara helt ovanligt, men samtidigt har folk tydligen svårt att bli mer ingående i diskussionerna.
Trots detta är det förvånansvärt många som svarat något av de tre översta alternativen på frågan. Det borde betyda att det finns en hel del som detaljgranskat hennes skinkor, men väldigt få har skrivit något om dom i själva tråden. Det stöder min teori att folk egentligen har ganska mycket att säga, men vill inte säga det öppet. Man tittar noga, lägger märke till detaljer som avgör ens val, röstar och drar sedan från tråden utan att ha "skämt ut sig" offentligt.
Ska vi nu vara ärliga så inser vi att vi föredrar att se på snygga saker, i spel såväl som i film, speciellt det sistnämnda där även "fula" karaktärer ska spelas av toppmodeller. Sex sells, skönhet är skönare att se på en det fula, det har man gott om i vardagen ändå. Skulle inte klaga om tjejerna/killarna från spelvärlden joinade en på ICA istället för de vanliga människorna
Sen är det väl också så att manliga karaktärer gärna ska gå runt barbröstade eller visa sina svällande kroppar, men som vanligt så är det ingen som bryr sig då det är tjejgodis, speciellt bland de äldre kvinnorna, samma som vi ser på barrikaderna för genus och feminism, anti allt som heter kvinnlig skönhet ^^
Måste vara jobbigt att vara så bitter över sitt eget utseende att man stöär sig på att andra ser bra ut, virtuella såväl som verkliga *suck*
Precis, ska vi vara ärliga så är ju skönhet bättre än fulhet, även om det kanske fortfarande inte är helt politiskt korrekt att erkänna alla gånger. Man tittar ju hellre på en fin, fast rumpa än en som hänger och dallrar så att säga.
Det där sista förstod jag dock inte riktigt. Vad har genus och feminism med antiskönhet att göra? Om en feminist skulle se hon på bilden skulle hon väl snarare klaga över det sexistiska klädvalet (stringtrosor utan byxor) än hur fast hennes rumpa var. Asså, jag tror ingen feminist skulle säga "Varför har hon så fast rumpa för, den borde vara fetare så att den representerar kvinnor i allmänhet bättre!"
Det tror jag inte någon skulle säga.
Så länge figurerna passar in så kan de se ut hur de vill för min del.
Men om till exempel någon gör ett spel eller film, där karaktärerna utan anledning sliter av sig tröjan och börjar spänna sina inoljade muskler precis när som..
Ja då blir det ju bara löjligt. HostTwilightHost.
Apropå det...
Vilken typ av kritik skulle Twilight, new moon ha fått om allas kön i filmen hade varit den motsatta?
typ "Gubbsjuk Mjukporr" haha.
Men som sagt, så länge designen passar ihop så, för all del.
T.ex, ett volleyball spel med tjej-lag som utspelas på en solig sandstrand..
Ja då är det ju helt i sin ordning med bikinis och realistiska attribut.
Om det dessutom utspelas i kalifornien,, ja då får man plussa på några kilon på vissa attribut för att det ska bli realistiskt dessutom.
Så länge figurerna passar in så kan de se ut hur de vill för min del.
Men om till exempel någon gör ett spel eller film, där karaktärerna utan anledning sliter av sig tröjan och börjar spänna sina inoljade muskler precis när som..
Ja då blir det ju bara löjligt. HostTwilightHost.
Apropå det...
Vilken typ av kritik skulle Twilight, new moon ha fått om allas kön i filmen hade varit den motsatta?
typ "Gubbsjuk Mjukporr" haha.
Men som sagt, så länge designen passar ihop så, för all del.
T.ex, ett volleyball spel med tjej-lag som utspelas på en solig sandstrand..
Ja då är det ju helt i sin ordning med bikinis och realistiska attribut.
Om det dessutom utspelas i kalifornien,, ja då får man plussa på några kilon på vissa attribut för att det ska bli realistiskt dessutom.
Jag håller inte riktigt med om att det är löjligt, även om jag förstår vad du menar med "passa in". Jag ser gärna lite "spejsat" när det gäller karaktärsdesign och liknande, och inte bara de snaggade marinkårssoldaterna i krigsspel. Varför kan inte någon ha tuppkam liksom?
Då antar jag att du tycker hon på bilden är löjlig också som springer omkring med rumpan bar fast hon inte är på stranden?
Nu känner jag inte till spelet övht. så, ja jag tycker det ser lite udda ut att hon ser ut att ha rustning på sig, förutom på skinkorna..
Hon kanske har utslag och behöver vädra?
Eller det kanske är en dystopisk framtidsvision där det är lag på att bara ha chaps på sig..
Diverse chainmail-bikinis finns ju som bekant överallt, men jag tycker att det är väldigt underligt att ha som underkläder, då ringbrynjor nyps och rivs något oerhört i verkligheten.
Menar du att män och kvinnor objektifieras lika mycket i spel?
Jag vet inte om jag missuppfattat frågan. Kan man tycka att spelkaraktärer kan vara sexiga? Jo det kan man väl för all del tycka i de fall där en spelkaraktär grafiskt ser ut som en riktig kvinna med drag som jag finner attraktiva.
Dock så kan jag inte påstå att det är något jag tänker spec. mycket på av den enkla anledningen att jag spelar av andra skäl än att få kika på damer. Om jag ville titta på avklädda kvinnokroppar så hade jag väl dragit igång en snuskfilm eller tittat på lite snuskiga bilder istället.
ett litet sidospår, vilka brukar tänka "shit! vad hon är sexig" när man tittar på vanlig film?
Jag gör det nästintill aldrig, finns ju andra saker som spelar roll som handling exempelvis. Det samma gäller för spel, skiter väl i om personen man spelar har största bhstorleken och tajtaste kläderna, speciellt om det är karaktären man själv spelar för då är man desto mer fokuserad på fiender eller annat.
Nu känner jag inte till spelet övht. så, ja jag tycker det ser lite udda ut att hon ser ut att ha rustning på sig, förutom på skinkorna..
Hon kanske har utslag och behöver vädra?
Eller det kanske är en dystopisk framtidsvision där det är lag på att bara ha chaps på sig..
Diverse chainmail-bikinis finns ju som bekant överallt, men jag tycker att det är väldigt underligt att ha som underkläder, då ringbrynjor nyps och rivs något oerhört i verkligheten.
Måste du tänka så logiskt? XD Ett spel ska ju kunna vara lite utflippat och ologiskt. Jag menar, det är ju inte direkt så att varenda detalj även i realistiska spel är reaklistisk. Varför ska då kläderna behöva vara det?
Återigen till er andra, syftet med tråden är dels att se hur många som vågar prata öppet om det, dels se hur många som är totalt ointresserade och dels testa folk om de vågar svara på frågan (och därmed tvingas studera hennes skinkor för att bilda sig en uppfattning).
Det jag kan se hittills är att det verkar vara så här:
De som röstar skriver inga inlägg.
De som inte röstar skriver att det inte direkt är något för dom.
Alltså känns det lite som jag anade, folk vågar inte prata om det ordentligt med risk för social utfyrsning eller sänkt status.
ett litet sidospår, vilka brukar tänka "shit! vad hon är sexig" när man tittar på vanlig film?
Jag gör det nästintill aldrig, finns ju andra saker som spelar roll som handling exempelvis. Det samma gäller för spel, skiter väl i om personen man spelar har största bhstorleken och tajtaste kläderna, speciellt om det är karaktären man själv spelar för då är man desto mer fokuserad på fiender eller annat.
Någon enstaka gång kanske man förundras över en hollywood-brutta men det är ytterst sällan. Det skulle väl vara om man sett samma skådis i flera filmer och plötsligt så kommer en oväntad nakenscen med samma person (typ Eva Mendes i Training Day).
Till att börja med måste jag säga att svartalternativen inte direkt erbjuder ett svar för dem som inte tycker att rumpan ser något vidare ut. Jag skulle själv vilja svara; "Den ser hård och kall ut, inget för mig"
Att jag skulle vilja ha det svaret beror väl till mycket på att bilden är så dålig och inte erbjuder något som jag anser skulle avspegla de svarsalternativ som finns.
I vilket fall så tycker jag inte att folk drar sig för att snacka om brudar i dataspel mer än de drar sig för att prata om sina egna fantasier. Vad är då egentligen skillnaden på databrudarna och fantasier? Inte mycket enligt mig, och om man lägger för mycket känslor på dessa fantasikvinnor så har jag en liten artikel som inte känns så långt borta.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120214/fa-epost-fran-din-...
Att fantisera är det inget fel på, så länge man håller dem i fantasin värld.
Detta svar är skrivet utan att ha läst igenom alla svar tidigare.