Modern Warfare 3-spelare bannas i 5000 dagar
"Om du ser det meddelandet innebär det att du blivit permanent avstängd", förklarar Infinity Ward.
#call-of-duty-modern-warfare-3, #infinity-ward
Well, dom visar vart skåpet ska stå helt enkelt.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Fusk är en sak men ovårdat språk borde vara upp till var och en (admins) som har servern. Spelet är ju rek från 18. Men om nu språk kan anses som orsak till en permban så borde väl nedvärderande ord räknas in och inte enbart svordomar t.ex.?
Spelar inte MW3 själv men tycker bara att de känns omotiverat att permbanna någon för en svordom. På en del BF3 server så bannas folk som är otrevliga i chatten, men då i ett par timmar bara eller kanske en dag, inte i 14 år.
Fusk är en sak men ovårdat språk borde vara upp till var och en (admins) som har servern. Spelet är ju rek från 18. Men om nu språk kan anses som orsak till en permban så borde väl nedvärderande ord räknas in och inte enbart svordomar t.ex.?
Spelar inte MW3 själv men tycker bara att de känns omotiverat att permbanna någon för en svordom. På en del BF3 server så bannas folk som är otrevliga i chatten, men då i ett par timmar bara eller kanske en dag, inte i 14 år.
Jo, men nu är det ju så att när du spelar deras spel accepterar du deras regler. Annars ska du inte spela
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Spelade nyss, kul med spelare som använder "glitchar" där de rör sig "under" själva kartorna och skjuter underifrån. Haha...
Hur anmäler man dessa, kan inte se någon "knapp" eller dylikt någonstans?
Spelade nyss, kul med spelare som använder "glitchar" där de rör sig "under" själva kartorna och skjuter underifrån. Haha...
Man ska kunna anmäla så som i BO, ESC, Players och sen högerklicka eller nått..
Har bara gjort det i BO men jag kommer inte ihåg hur det är på MW2. Eller 3 menar jag.
Jag har personligen fått svar från Robert Bowling om glitcharna, och tydligen är det (minst?) en glitch som finns kvar på PC, kartan Outpost, och han skrev till mig att de ska fixa till det i nästa uppdatering.
Sen har jag flera gånger skrivit till honom om att det saknas en "Report Player"-knapp i lobbyn på PC, men jag har ännu inte fått något svar. Konstigt nog finns det en sådant alternativ om man klickar på någon annan spelare i ens party... Min enkla teori är att rapporteringsfunktionen kommer vara så tätt sammanlänkad med Elite-plattformen och innan den har lanserats till PC så kommer det inte finnas något sätt att rapportera fuskare, och fram tills dess förlitar de sig på VAC. Men, som sagt, det är bara min lilla teori.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Trots att jag hatar MW-serien och IW så applåderar jag detta. Finns inget som förstör spel mer än p12-or som kallar varandra för N-words och F-words hela tiden. Visserligen skulle problemet inte existera om spelen var designade bättre för att slippa irritation och camping/laming.
Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?
Jo, men nu är det ju så att när du spelar deras spel accepterar du deras regler. Annars ska du inte spela
Så det står t.o.m. i EULA'n att man inte får ha ovårdat språk?
Står det i EULA så gäller det ju oavsett server ifs.
Skulle ändå inte kännas kul att någon annan bestämmer reglerna på en server man själv hyr.
Får väl se om någon sparkar igång FRAPS och bara loggar in på en server. 15 min senare borde väl ett 10-tal kunna permbannas.
Så det står t.o.m. i EULA'n att man inte får ha ovårdat språk?
Står det i EULA så gäller det ju oavsett server ifs.
Skulle ändå inte kännas kul att någon annan bestämmer reglerna på en server man själv hyr.
Får väl se om någon sparkar igång FRAPS och bara loggar in på en server. 15 min senare borde väl ett 10-tal kunna permbannas.
Det stod fusk, hacks, rasism och annat olämpligt beteende. Vanliga svordommar tror jag inte de kommer banna folk för.
Om de nu kommer slå till med hammaren på allvar så gillar jag det. Dock är min erfarenhet att sånt sällan händer. Trots fusk eller spamande av olämpliga epitet.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/