Syndicate-nystarten bekräftad
Det är däremot inte en top-down-titel denna gång, utan du gissade rätt, en actionpangare.
Bra sätt att förstöra den kanske mest förväntansfulla uppföljaren i mitt liv.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Gillade bara det första Syndicate, hade svårt för Wars. Jag hade hoppats på en ny värdig uppföljare, men om det blir ett FPS så försvinner udden - oavsett hur bra spelet i sig blir. Ett RTT kan inte bli ett FPS och fortfarande förmedla samma känsla.
Skriver upp spelet på listan över besvikelser till uppföljare.
• Syndicate
• The Old Republic
• Age of Empires Online
• Battlefield 3
osvosv
Hade nog önskat att de inte gjort ett FPS av detta men kan de kanske få till storyn och behålla RP-elementen från förr, som forskningen mm, tillsammans med en bra co-op så varför inte.
Ser gärna lite mer långsamma uppdrag som "hjärntvätten" man skulle utföra av civilbefolkningen etc.
Får de med sånt så kanske perspektivet inte spelar lika stor roll längre.
äldre än dig!
Finns inte så mycket mer att säga än att det är sorgligt att se att de kastat ytterligare ett IP i sjön. Spelbranschen går nästan att jämföras med George Lucas våldtäkt av Star Wars vid det här laget.
Frozen synapse bevisade ju att folk fortfarande är intresserad av såna här spel, med en större budget så skulle det ju nå ännu mer människor än vad Frozen synapse gänget hade pengar till. Men men, sa redan när första informationen läckte att det skulle bli ett FPS. Rätt tråkigt att man hade rätt.
Är sorgligt att man går ifrån spelets grundidé, vilket är en strategiskt/taktisk actiontitel med rollspelsinslag i ett topdown/isometriskt perspektiv . Det första Syndicate är ett av dom spel jag håller närmast mitt hjärta och även Wars var ett grymt underhållande och starkt spel.
Om man ska återuppväcka serien så måste man visa den respekt och att göra ett FPS är inte att visa respekt så
Det är väl ändå utvecklarna som väljer vad de ska utveckla? Eller gör Starbreeze detta på uppdrag av EA? Varför "Fuck EA"? Låter som Deus Ex i coop.. Man ska inte avliva hunden innan den är sjuk men det var nog inte vad många ville ha.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Det finns ju tusentals generiska FPS. Så varför i hela friden så måste de ta vartenda unikt spel och göra det till ännu ett i raden av FPS? Shadowrun, X-com och nu Syndicate.
Varför inte göra ett Syndicate istället? Eller kalla det något annat om man nu inte tänkt göra ett Syndicate utan istället ett generiskt fps.
Det är väl ändå utvecklarna som väljer vad de ska utveckla? Eller gör Starbreeze detta på uppdrag av EA? Varför "Fuck EA"? Låter som Deus Ex i coop.. Man ska inte avliva hunden innan den är sjuk men det var nog inte vad många ville ha.
Tycker du att ett Deus Ex i co-op låter som en bra idé? Spelade precis igenom HR, kan inte säga att jag vill spela ett exakt likadant spel igen eller att min positiva upplevelse av HR skulle blivit mycket större om det funnits co-op.
Tycker du att ett Deus Ex i co-op låter som en bra idé? Spelade precis igenom HR, kan inte säga att jag vill spela ett exakt likadant spel igen eller att min positiva upplevelse av HR skulle blivit mycket större om det funnits co-op.
Nej.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Gällande manusförfattaren så tror jag (hoppas?) att Crysis2 debaclet snarare berodde på svårigheter att anpassa manuset till spelformat då Richard K Morgan's verk i bokform är riktiga mästerverk helt i klass med William Gibson etc. Kan utan tvekan rekommendera Takeshi Kovacs trilogin för er som gillar Sc-Fi / cyberpunk.
Dagens boktips:
Altered Carbon - Richard K Morgan
Broken Angels - Richard K Morgan
Woken Furies - Richard K Morgan
Ha ha men grabbar kom igen nu. Det är faktiskt en "unique action shooter"
unique - wow
action - wow!
shooter - WOW
Den har ju allt! Rör om och krydda med EAs fingerfärdighet med att släpa stora namn is smutsen för en simpel kopparslant och vi har en winner!
Aaaahh. Now that's better.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Nu skall vi se - 1. Alla fans kommer att skrika för att det är FPS - alla "seriösa" spelrecensenter kommer att gnälla på gnälliga kommentarer för att folk gnäller innan spelet är klart - vi kommer med 80% sannolikhet få ett spel som får fansen från förr att fortsätta att skrika....
AHHHHHHHHH
A badly drawn wolf
Förresten, jag ser fram emot Need For Speed: Black Ops. Där har man tänkt om NFS och gjort en FPS istället fast det liksom finns sekvenser med driveby shooting och så kan man spela coop. En kör och en skjuter. Men annars ska det vara en renodlad FPS helst. Och man ska skjuta på bilar med over the top explosioner och dlc efter en vecka. Och patch efter 12 veckor. Som ändå inte löser alla problem.
Jag tror liksom att ett sådant spel skulle definera vår tid på ett bra sätt.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.