Unreal Tournament 3-demot hos FZ
om de bara fixar till serverbrowsern som är helt värdelös så kanske det blir ett köp.
när jag vill sortera servrarna efter ping så vill jag sortera dom efter ping.. inget annat >_<
Hmm bara jag som inte kan skapa account?
Jag har samma problem. Säger att det är fel lösen ord eller nått sånt.
Någon som har nån lösning på det?
Man måste ha ett gamespyID först.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Skitkul demo. Vapnen känns goodie-goodie och det mesta kring HUD:en är så slipat att man inte kan annat än älska det.
Tycker fortfarande att spelrörelsen (inte alla hopptrick, dock hoppandet i sigt) känns lite kass och banorna kanske i aningens större laget mot vad jag gillar. Men de var bra.
Kan bli ett köp.
Verkar som om det är en viss punkt på FPS:en som en eller annan inte har förstått. UT3 har en fps-lock på 60, så högre än 63 når du omöjligen. Du behöver inte använda fraps för att se detta, räcker med att skriva "stat fps" i konsollen, så får du även upp en ping-visare.
På SweC togs det även upp att skaparna själva sade att de hade skalat ner texturerna i demot för att få ner storleken, så vi kommer definitivt se bättre grafik i slutprodukten.
Du kan ta bort låset genom att ändra i inin, precis som du kunde i UT2003/UT2004...
[Engine.GameEngine]
bSmoothFrameRate=TRUE
MinSmoothedFrameRate=22
MaxSmoothedFrameRate=62
Ändra MaxSmoothedFrameRate till 100000 eller någe sånt.
Sen kan det ju vara en bra ide att stänga av weaponbob och landingviewshake:
[UTGame.UTPawn]
Bob=0.000
bWeaponBob=false
bLandingShake=false
I vilken hittar man [UTGame.UTPawn]? Jag hittade det med fps men inte det andra.
/ Tack
Någon fler som har problem med att hitta servrar i server list? Det enda jag får upp är Duel games, inget annat.
Brandväggen är avstängd.
Och någon nämnde kommandot stats fps i konsol, men det verkar inte fungera för mig? Någon annan som fått det att fungera? Vart isåfall kommer eran text upp?(kan ju vara så att det är så smått att jag missat det)
De som gnäller på grafiken har uppenbarligen inte förstått att det är ett BETA demo, det man primärt är ute efter är rent spelmekaniska aspekter, hårdvarufeedback etc.
Den slutliga versionen kommer innehålla mer avancerade inställningar och dessutom högupplösta texturer, man valde lågupplösta för att hålla filstorleken så liten som möjligt.
Mina 2 cent.
Personligen får jag inte ut så mycket av spelet alls, kan spela det med (för demot) maximerade inställningar (precis som alla Unreal Engine 3-spel hittills) - men det kraschar efter 5 minuter.
http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=578
532&page=2
Till folk som inte kan köra spelet i 64 bits mode eller Win 2003 så verkar det finnas en patch/lösning. Kolla länken ovanför
Jag har spelat alla UT spel och älskar dom alla, kommer troligvis gilla detta också, men börjar tröttna på att varje nytt ut är samma sak i finare förpackning, känns lite som att det e en jätte 2002-2003 vibb på detta, skulle vilja ha nått nytt.
Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander
De som gnäller på grafiken har uppenbarligen inte förstått att det är ett BETA demo, det man primärt är ute efter är rent spelmekaniska aspekter, hårdvarufeedback etc.
Den slutliga versionen kommer innehålla mer avancerade inställningar och dessutom högupplösta texturer, man valde lågupplösta för att hålla filstorleken så liten som möjligt.
Mina 2 cent.
.
Vad fint att du har förstått det, varför står då inte detta här på FZ t.e.x??? Klart som faan att folk gnäller om de inte gillar det de ser?!?!?!
Fattar inte den här jävla beta-trenden...
Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook
Mina 2 cent.
.
Vad fint att du har förstått det, varför står då inte detta här på FZ t.e.x??? Klart som faan att folk gnäller om de inte gillar det de ser?!?!?!
Fattar inte den här jävla beta-trenden...
Kanske för att folk i regel vet, att en beta inte är den slutgiltiga produken kvalitetsmässigt. Skulle ju bli ett himla massa beskrivande annars, tex "du kan inte ändra den kontrollen osv". Visst det finns säkert detaljerade beskrivningar om det också, men nästan alltid på engelska och då klagar väl folk på, att det inte skrivs ut här på svenska istället. No offence bara min åsikt.
Nothing is Power without Control
Fix för er som inte får igång demot under 64-bitars XP / Server 2003, hjälpte för mig.
http://planetunreal.gamespy.com/pagetools/pagetools.php?act=p...
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch
Inte särskilt imponerande. Grafiken är lite meh, och spelet är exakt som dess föregångare. Kom på något nytt, tack.
Får tänka på att det bara är typ medium-inställningar som går att få på demot, det andra har inte kommit med. Fullversionen har mkt bättre graffe. Eller du kanske syftade på den grafiska stilen mer än själva grafiken i sig.
// edit
Som det redan har nämnts såg jag nu.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.