Löjligt hög latency med mobilt bredband, hjälp!

Inaktiv
Löjligt hög latency med mobilt bredband, hjälp!

Hejsan.

I ren desperation söker jag mig till detta forum, kan ni hjälpa mig ger jag er min själ. Jag har inköpt tel2 mobilt bredband, enligt försäljaren ska det vara 3,6 mbs i större städer och 0,36 mbs i mindre städer som den jag bor i. Mycket riktigt, enligt tp test har jag 0,36 mbs, faktum är att jag ibland kommer upp i 42 kbs i nedladdningshastighet.

Problemet är att när jag spelar har jag 380-1800 ms ping. Jag har febrilt försökt hitta en lösning via google och andra forum men inte hittat något förutom informationen om att andra användare har mellan 80-220 ms ping.

Vad kan jag göra för att förbättra min ping? Den borde inte vara så hög, med 33,6 modem har jag 200 ping och det här är ju mkt snabbare.

Tack på förhand.

Medlem

Jag kör 3's bredband. Får ca 1.0 Mbit ned och 368k upp.
Pingen ligger runt 200 mot t ex Sunet och Lotroservers.

Har du kört en traceroute till den server du kopplar upp mot?
Kan vara någon mellanrouter som är kass.

signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

trådlöst = högre ping

Inaktiv

förmodligen är det så att iomed att ditt internet går via 3g nätet så är det inte som riktigt "bredband" som kommer via teleledningar. Och det är förmodligen därför du har den pingen du har.

Inaktiv

Tycker den pingen låter helt normal i sammanhanget. Man får helt enkelt vänta tills grejorna blir snabbare i den världen.

signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar