Det omtyckta, tidsmanipulerande pusselspelet Braid fick sig en remaster vid namn Braid: Anniversary Edition tidigare i år, men försäljningen tycks inte ha gått sådär jättebra. Youtubern Blow Fan har sammanställt en video från diverse livestreams av skaparen Jonathan Blow, där han kommenterar försäljningen i olika skeden efter släppet.

Sex dagar efter släppet säger han att det är för tidigt att bedöma försäljningen, men att de inte direkt sålde en miljon exemplar första dagen, vilket inte är konstigt, eftersom det är en remaster.

34 dagar efter släppet säger han att spelet har sålt förfärligt. Han tillägger att det beror på hur man ser på saken, men att spelet har "sålt som hundskit jämfört med vad vi behöver för att företaget ska överleva".

74 dagar efter släppet frågas han hur det går med programmeringsspråket som Blow håller på att utveckla och hur många som jobbar heltid med kompileraren. Svarat på det är: "Ingen, för vi har inte råd att betala någon, eftersom försäljningen är så dålig."