Inlägg av LevelStars

Inlägg som LevelStars har skrivit i forumet

1

Nu börjar min möda med att skrivit egen motor i 10 år ge värde!

Club Nintendo finns inte kvar. Så det stämmer inte idag.

En halvt relevant galen notering: Google Play kommer inom kort successivt kräva telefonnummer från alla företag som har appar hos dem.
Varför? Så att användare kan ringa om support.
källa

Skrivet av Tomas Helenius:

Det borde väl vara enklare att få till med Android-klockor (Android är ju mer öppet)?

Det är helt klart möjligt. Wear OS heter det för Android-baserade klockor. Man kan göra i princip vad som helst. Samsungs senaste klockor med Wear OS har både Vulkan och OpenGL. Apples klockor har inget 3D API såsom OpenGL, Metal etc. Quake i videon du länkade körs helt mjukvarubaserat enligt innehavaren och den bilden klistras in som en bild på skärmen bara.

Kolla gärna mitt Wear OS spel Dial Pilot som varit under utveckling i 3 år. 13 000 aktiva enheter där ute på Google Play. cirka 140 000 nedladdningar totalt inklusive Tizen-versionen för äldre Samsung-klockor.

Måste säga att det här härliga jippot var dåligt skyltat vid start på sweclockers.com systersidan... Hade kunnat slänga ihop något. Får bli nästa gång!

Hahaha. instant meme.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Kul! Ska testa lite senare när jag är hemma.

Inga achievements? Lägg in några såna så kan jag garantera att du kommer sälja en hel del faktiskt. Kanske är speciella krav för det dock...?

Vad kul, skriv gärna av dig med första intrycket du fick sedan

Det samarbetet jag har just nu med Microsoft kallas Xbox Creators Program jag gillar din idé om achievements för Let's Roll! För det krävs dock nästa nivå av samarbete som heter ID@Xbox, där då Microsoft måste godkänna konceptet för spel och så vidare. Man får dock utvecklings-Xbox:ar etc att låna vid eventuell antagning. Jag pitchade en spelidé häromdagen för ID@Xbox som de blev förtjusta i, men jag har ingenting spelbart från det, så kan tyvärr inte ansluta mig än.

Jag har dock möjlighet att lägga till en Leaderboard (topplista på några slags high scores) via Xbox Live.

Skrivet av Hipshot:

Röstar upp pga musiken och att youtubes laddningsikon ligger så bra runt stenhuvudet.

Tack! Musik är ett stort intresse jag har. Att kunna bokstavligt talat synka hobbysarna musik + spel och knyta samman dessa känns jätteroligt! Hoppas det hörs och ses i resultatet. Tyvärr blev det lite artefakter på ljudet i videoinspelningen!

Släppt ett casual spel till Xbox

Då var det dags igen! Detta är nästa delmål och lilla fotsteg framåt mot en framtida episk speltitel från min sida.

Den här gången blir det dock väldigt laid back då du spelar som en bomb som flyter omkring sett från sidan. 3D side-scrolling typ. Du styr bombens gravitation och ingenting annat. Musiksynkande coronavirus finns med som motstånd.

Den här tråden är lite också för att hylla och lyfta fram Microsoft och Xbox som indie-platform. De gör det väldigt enkelt för oberoende små utvecklare att nå ut utan feta budgetar. Om ni har frågor om hur man hamnar på Microsoft Store kan ni fråga här också.

Let's Roll! finns att testa som gratis trial hos Microsoft Store och finns för:
* Windows 10
* Xbox One
* Xbox Series S
* Xbox Series X

Ska bara vara å söka på Let's Roll! eller helt enkelt: lets roll
Observera att det är ett väldigt kort lir för tillfället.

Liret är hemmasnickrat med custom motor som av tillfällighet främst använts på smartklockor fram tills nu.

Rullar vidare mot fokus på att skapa fler, större banor!

Skrivet av SunShine:

Grym bild!

vem är vem?

Tror John Carmack till vänster, John Romero i mitten

Svår fråga vad som är snyggast. Man sätter ju högre krav ju äldre man blir tycker jag

Innerst inne vill jag säga att det handlar om inlevelse, inte utseende. Tillbaka till de tidiga första interaktionerna med spel jag hade, då kunde man snacka inlevelse. Som fastklikstrad framför tjock-TV:n. Eller GameBoy för att inte underdriva min statement.

Är interaktionen dålig kan ett spel kännas fult, kan vara värt att komma ihåg. Fysikmotor måste göras mer avancerad om grafikens detalj ökar, annars ser det roligt ut, speciellt om man börjar interagera.

Läste mycket PC Gamer cirka 2001-2005.

Minns att de skrev så roliga undertexter till bilder av kommande spel!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Demoskivorna, såklart!

Demoskivorna var underbara. Speciellt för de som mig som inte hade Internetanslutning.

Vidare minns jag att PC Gamer skeppade de hajpande HL2 gameplay trailers som var kodade med Bink-kodek som inte fanns att ladda ner riktigt, så det var som .exe-filer med inbäddad mediaspelare. Spelades upp automatiskt i helskärm efter start och stängdes av efter videons slut.

Uppskattade djupt att PC Gamer hade givit mig dessa videos (de var stora så de fick inte plats allihopa på samma skiva = jag längtade till nästa nummer direkt)

Det var en annan tid, ett annat sätt att hajpa spel, numera tar jag in info om branschen via FZ.se sedan säkert 10 år tillbaka.

Tänker tillbaka till 2004 då man läste att det nya "GeForce 6800 Ultra" gav "full" fps för lanseringstitlar som Half-Life 2 med max inställningar.

https://www.anandtech.com/show/1546/10 "Head to Head: ATI Radeon X800 XT vs. NVIDIA GeForce 6800 Ultra"

Men bra, då får mitt tretti-nittio något vettigt till att göra i maj.

Förresten, undrar om majnare kommer sluta majna i maj (pun intended) när Village släpps...

Skrivet av apocalypse101:

Jag har inte hunnit kolla själv nu, men vet du om man, förutsatt att man har en licens antar jag, kan exportera en Unity-build och köra den direkt på konsollen? låter ju svinbra i sådana fall. (Har en liten topdown-shooter som jag knåpat på ett tag nu)

Jag har gjort en egen spelmotor som jag portat, men känner till Unity och ja, det ska fungera. UWP (Universal Windows Platform) heter plattformen du ska välja. Observera att du behöver exportera från en Windows-dator.

se: https://docs.unity3d.com/Manual/windowsstore-buildsettings.ht...

Happy hacking, och låt oss se fler svenska indiespel på Xbox Series X/S

Skrivet av Jonny Myrén:

Skithäftigt. Äger ingen smartwatch själv, men imponerande vad du lyckats åstadkomma med så pass stora restriktioner vad gäller beräkningskraft och kontroller.

Tack från hjärtat!

3D-spel för smartklockor

Såg inte ens den här kategorin innan jag registrerade mig (faktiskt). Men kul forumkategori.
Gjort en lite halvrolig trailer med Message To Cabin Crew-stuket.

Fråga mig mer än gärna vad som helst om detta!
Även på detaljnivå går bra, tekniskt, då det är jag som skrivit spelmotorn bakom liret.

Finns för:
Wear OS
Gratis: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.LevelStars....

Tizen (Samsung)
Betald fullversion: https://galaxystore.samsung.com/geardetail/org.stjerndorff.di...
Demo med In-App Purchase: https://galaxystore.samsung.com/geardetail/org.stjerndorff.di...

Kan också nämna att Tizen-versionen fått cirka 70 000 nedladdningar (gratis+betalda sammanlagt)

Super Mario Land till GameBoy (svartvitt). Helt otroligt att det spelet ryms på 64 Kb.

Kört lite Halo: Combat Evolved och Resident Evil 7. Allt flyter på bra. Men det jag gillar mest som utvecklare är att det var så enkelt att låsa upp utvecklarläget mot en mindre avgift, den här spelkonsolen är bra för indie game dev då man inte behöver beställa en separat enhet för att utveckla mot Microsoft Store.

Jag tror på grund av detta att vi kan förvänta oss fler spel från oberoende utvecklare inom några år till Xbox Series X/S jämfört med PS5/Nintendo! Tänker snabba (effektiva) portningar av spel som redan kör på Windows.

1