Inlägg av anon_326114
Inlägg som anon_326114 har skrivit i forumet
De har absolut misslyckats, ser inte hur man kan tolka situationen på något annat vis, annat än att de sålt många spel.
Vad är det jag tar personligt? Håll dig gärna på en högre nivå än så när du diskuterar.
Jag ber om ursäkt om du tog illa vid dig, svårt att avgöra via text ibland! Menade inget illa.
Det är ju ändå en majoritet (om man kollar betyg på steam, metacritc) som ger spelet bra betyg. Och sen så är ju den tråkiga sanningen att framgång mäts i pengar I varje fall på den nivån.
Alltså jag vill vara tydlig med att jag tycker att det är riktigt dåligt skött av CDP/CDPR. I synnerhet att de inte kryper till korset och äger sin skit.
Håller tummarna för att det är bra!
Kan ge ett första intryck senare ikväll eller imorgon!
Köpte det på GOG för 309kr. Laddar ner otroligt långsamt, faktiskt pinsamt seg download från GOG just nu. Storlek: 21GB.
Jag köpte det på Steam precis, får inte ens upp nedladdningen. Så tror du kan hinna före lik förbannat;)
Han efterfrågade historiska pudlar och det var det som länkades. Hur det blev en EPIC vs Steam-situation förstår jag inte.
Hur många konton är du uppe i nu?
Inget VR stöd till denna?
Nu jag inte sökt med ljus och lykta men det enda jag hittade är följande: https://www.vrfocus.com/2020/03/rockfish-games-still-havent-d...
Så inte i samband med release i varje fall, tyvärr. Och lät inte jätte hoppfullt inför framtiden heller.
Ja, det är utan tvekan decenniets flopp. Jag kan inte på rak arm komma på något så hype:at som sen misslyckats så brutalt. Inget av dina exempel har väl fått säljstopp, till exempel?
I och med att det är något som kommer efter man köpt en produkt, så ger det sällan en avhållande effekt
Okej, så nu är vi på den nivån av diskussion... Jisses.
Men det har ju inte misslyckats. CDP/CDPR har gjort bort sig med lastgen, men att påstå att CP är ett misslyckande är att dra det lite väl långt.
Du verkar ta det väldigt personligt, dina erfarenheter åsikter är just dina. Folk tycker om spelet, och förhoppningsvis kommer CDPR att lägga ner ett hästjobb för att vinna tillbaka sitt förlorade förtroendekapital.
Jag använder inte ens epic men detta känns som att det är IO som har strulat till det. Bara en magkänsla och killgissning dock!
Redaktionen på GR släppte också en lista med årets besvikelse. Där knep man första platsen.
Många kallar det för spelhistoriens största antiklimax, och jag är beredd att hålla med.
Flopp!
Ja men nu är väl inte redaktionen den stora massan I Sverige? Återigen hos läsarna kom den 2a, har jag för mig läser inte där så mycket. Ni kan ha det som en personlig flopp, men ni kan inte se det som en universell flopp. Nu kanske jag är inne på semantik om jag ska vara självkritisk men en flopp är det i varje fall inte.
Sen bara att kolla genom den här tråden, sjukt vad folk tar det personligt. Det är bara ett spel.
Inte mer än att det du skriver är det du tycker, väldigt oklart vad du försöker få fram här.
Hur är det killgissningar när hela Internet svämmar över av kritik efter årtiondets flopp-release?
EDIT: Och nu vet jag att folk kommer svara med att "men det sålde ju så bra, hur kan det vara en flopp då?!", och det kan ju få bli en hemläxa för läsaren.
Nej det blir ingen läxa, Duke Nukem Forever var en flopp liksom Alien: Colonial Marines.
CP är ingen flopp, möjligtvis för dig men inte i det stora hela.
Folk tycker om spelet. Det kan du inte komma undan, valdes till årets spel här på FZ av läsarna. På GR hamnade det 2:a tror jag. Gamerants på Youtube knep det också andra platsen hos tittarna.
Vilken flopp!
Så "alla" som valde "jag vill ha spelet nu, kan inte vänta längre" istället för "jag vill spela when its done", ni står fortfarande för den åsikten? Yeah right.
Dessutom, det har funnits på bordet i 8 år! 8 år är en lång tid.
Till sist, att de som bestämmer fortfarande vägrar säga varför de släppte trasiga konsolversioner, det är ju att kissa på alla konsumenter, lugn bara lugn, vi bryr er ända inte om er.
Pinsamt är vad det är. Och historien återskapar sig själv.
Ursäktar inte releasen men, https://kotaku.com/report-cyberpunk-development-didnt-really-.... Du behöver inte överdriva.
En rätt läsvärd artikel då dom tar upp problem under utvecklingen.
Jag tycker att Tony Zurovec och Jake Muehle gjorde en intressant presentation på CitizenCon 2019 där de gick igenom hur tillgång och efterfrågan kommer att påverka ekonomin. Klart värt att se om du har en timme över.
Tack för tipset! Ska nog kunna hitta en timme.
Usch jag håller mig aktivt från early access titlar på steam, men kliar i fingrarna!!!
Everspace 2 släpps i early access idag på Steam och GOG.
Föjande har PC Gamer att säga om spelet: https://www.pcgamer.com/everspace-2-is-close-to-being-the-new...
Två av dom mest intressanta sakerna som man siktar på att få klara under 2021 är iCache och Server Meshing där det finns en liten risk att Server Meshing kan dröja till början på 2022.
Båda är server tjänster som kommer att avgöra om Star Citizen kommer att bli det spel som man tänkt sig.
Det är mycket troligt att det kommer bli mycket snack om detta i år så jag tänkte försöka bena ut tjänsterna så gott det går utan att bli för teknisk (vilket är över min förmåga i alla fall)
iCache och Server Meshing är beroende av andra tjänster som SOCS och Global Persistence vilket är anledningen till att dom är med här.
Både SOCS och Global Persistence är klara även om vi av olika anledningar inte märkt av Global Persistence än.
Server Object Content Streaming (SOCS)
SOCS laddar in och ut object från servern beroende på om de är i närheten av spelare eller ej. Detta frigör minne (på serversidan) och minskar även belastningen på CPU:n (på serversidan)
iCache (grundförutsättning för Server Meshing)
iCache sparar information om när spelaren, spawnar sitt skepp, ändrar loadout (hjälm, kläder), Ändrar sina skepp (ny motor, vapen), alla köp du gör, all Cargo hantering.
Det kommer även möjliggöra Physical inventory vilket betyder att vilken utrustning du har på dig samt vilken lagringsmöjlighet ditt fordon har påverkar hur mycket du kan ta med dig på uppdragen. Ingen magisk säck längre.
Detta kommer även att göra det möjligt att loota andra spelare och NPC:er.
Om Persistence Cache eller pCache (det vi har idag) tjänsten går ner kan inga Persistence querys göras på nån server över huvudtaget. I dagsläget har varje server en egen pCache som bara sparar data från "sin" server.
Item Cache eller iCache sitter mellan servern och Global persistence tjänsten och är uppdelat i flera kopior som pratar med varandra vilket gör att servrarna inte påverkas om en av dom går ner. Dessa är inte heller bundna till en specifik server.
iCache kommer ge bättre respons, bättre feltoleranser och skalbarhet.
Med feltolerans menas att om en server kraschar kan en ny startas upp på bara några sekunder utan att spelaren påverkas alltför mycket.
Global Persistence (grundförutsättning för Server Meshing)
Idag sparas bara saker som har med spelaren att göra personligen
Med Global persistence kan ALLT sparas (en tomburk du slänger på marken i skogen tex)
Om en server kraschar finns tomburken kvar när servern startat upp igen.
Man har dock sagt att viss städning kommer att ske beroende på hur viktigt föremålet är och hur länge det varit orört/osett?.
Static Server Meshing
Idag simuleras hela spelet på en server (50 spelare max per server) men med Static Server Meshing kommer man kunna dela upp simuleringen över flera servrar. Varje del kan bestå av vilken Object Container som helst. En server för en planet, en annan server för en rymdstation. Om man vet att man ska ha ett event som IAE på New babbage kan man köra New Babbage på en server. Men om man vill ändra detta i efterhand (lägga till en server till för att ett visst ställe blivit populärt av någon anledning) måste man patcha spelet manuellt på antingen serversidan, klientsidan eller både och.
Den svåra delen är att sömlöst flytta spelare från en server till en annan när man t.ex reser mellan två planeter.
Då spelmotorn var baserad på Server och Klient var man tvungen att introducera möjligheten till flera servrar och en klient.
Detta behövde göras på tusentals ställen i koden vilket delades upp på alla team som hade en ingenjör.
Nu för tiden skrivs all kod med Authoritive server, Non-authoritive server och Klient i åtanke.
Static Server Meshing är ett steg på vägen mot Dynamic Server Meshing
Dynamic Server Meshing
I stort sett samma som Static Server Meshing men med Dynamic Server Meshing så delas simulationen automatiskt upp beroende på hur många spelare som finns i ett visst område.
Om ett område/server blir överbefolkat så delas området upp i två delar, en ny server startas upp och populationen balanseras på de båda servrarna.
Detta görs med hjälp av SOCS.
Om inga spelare finns i ett område stängs den servern ner.
Dynamic Server Meshing beräknas i nuläget bli klart nån gång under 2022 men det beror givetvis på hur det gått med implementeringen av iCache och Server Meshing.
https://youtu.be/hKJfRwjA2RA
Spelet är grymt kul. Men någonting jag verkligen hade velat se utvecklas är ekonomin. Man behöver inte gå all in som Eve men en bit på vägen hade varit önskvärt, har dom sagt något om hur ekonomin kommer vara vid 1.0?
Sett något på Youtube att ekonomin ska utvecklas men inte blivit klok i precis vilken utsträckning och riktning.
Tillägg: Jag tror att trading/hauling hade kunnat bli sjukt mycket bättre om det var mer interaktivt. Exempelvis stuvningsplanering, mer levande marknad med underskott/överskott, om man minar med ex ROC kanske man kunde göra kollin av malmen och stuva det i skeppet etc.
Mitt praktexempel är Far Cry: New Dawn. Hur fan tänkte dom när dom använde kartan där? Mina 8 timmar var 4 för mycket. Vissa spel borde vara linjära från början.
Men som tex AC så brukar jag vilja skynda i slutet men tycker fortfarande att det är bra spel.
Men sen Elder Scrolls hade jag velat ha oändligt mer, älskar världen och loren. Ge mig svar om Dwemer och låt mig invadera Akavir!!
Inom sinom tid så.
Att vi esportar framför en skärm är fortfarande "tidigt skede" och imponerar kanske inte på "allmänheten" men framtiden kanske vi "esportar" på nå ready player One liknande sätt
Säger VR-företrädaren;)! Skämt åsido, hade varit häftigt!
Älskade banished, hoppas det här tar det till nästa nivå.
Känns inte som plundrare passar in, hela grejen var att naturen var fienden
Vet inte balanserar dom det bara bra så det inte blir á AoE eller liknande, menar att dom kan utrota hela byn så kan det nog bli bra. Hade gärna sett att det kanske är lite mer som stråtrövare, en nagel i ögat som sänker moralen, förtroendet och liknande i samhället.
Det här såg sjukt läckert ut. Och det har gjort ett jättefint jobb med Grim Dawn, många fina expansioner etc.
Jag är positiv, blir en wishlist på denna! Kanske, kanske även ett köp i early access.
Absolut ingenting men ändå en hel del, du tycker att Cdproject ska tas i försvar för ett enormt dåligt spelsläpp och uppenbara lögner till både spelare och investors i 8 år pga att de gjort ETT bra spel tidigare och fick hybris? 8 ÅR av hype och marknadsföring men de e ju schyssta som bjuder på gratis dlc till deras enda väl genomförda spel,ett spel de dessutom slipade rejält på under samma tid som CP2077? Kommer du ihåg Witcher 1-2?
Inga direkt dåliga spel och 1an fick aldrig en chans på konsol men jag skulle inte direkt påstå att de va några särskilda upplevelser. Witcher 3 var bra men tog sin lilla tid på att bli SÅ bra med all dlc som tillförde mycket samt buggfix mm men spelet fungerade till den generation när det släpptes och
hade de haft samma hype bakom sig så hade kritiken oxå varit mycket mycket hårdare och aldrig fått en chans att bli det mästerverk det är idag i GOTY ed.
Nä Cdproject slutade vara det där speciella schyssta företaget innan Witcher 3 var färdigt och all fokus hamnade på att kränga ut debaklet som är CP2077,ett spel de kommer behöva hänga sig fast vid i åtminstone 3-5 års tid och som skamfilat alla inom företaget oavsett ledning eller ej...vad hade hänt om de bara kunde väntat i 2-3 med hypen och låtit folket jobba med de? Kanske testat en beta på PC?Om de bryr sig om sina fans kanske de skulle varit intresserade av att lyssna? Usch nu blev de låååångt sorry
Vad i hela friden snackar du om? Lägg inte ord i munnen på mig. Dom uppdaterar Witcher 3 gratis, det är bra. Eller hade du hellre betalat för det?
*applåder* Du fick mig att dra rejält på munnen
Jag tänkte inte ens köpa Hitman 3, tar varje tillfälle som ges att ge mig på dansken!