Garden Gnome Carnage

Medlem
Garden Gnome Carnage

Detta måste vara spelet med den bästa undertiteln någonsin: "Don't ask why - ask why not" vilket är en indikation på hur underbart bizarrt det här spelet är. Du styr en trädgårdsgnom som gillar inte humbug t ex jul, vad gör du då? Tar ut din vrede på alla små 'elves' (eh, vad är det på svenska?) genom att göra ditt höghus radiostyrt med hjul och binda fast dig till skorstenen med bungyrep. Redan nu borde du vara enormt sugen på att testa spelet. Mer info finns om man trycker shift i menyn.

Klockren musik och underbar gameplay där det går att gräva in sig ganska djupt (många olika moment att hålla i huvudet). Jag har svårt att slita mig. Värt att notera är att innan jag börja spela detta har jag inte kännt någon julstämning. Nu är det raka motsatsen. Min highscore ligger på 198 275 med 2187km/h som "Fastest flying elf". Skriv era rekord i kommentarerna! Vinnaren får... tja, inte mycket. Äran i att vinna?

Spelet finns att tanka här (om du inte redan tryckt på länkarna ovan) och är gjort av Daniel Remar som har lite fler spel på sin sida. Skaparen till musiken heter Magnus "SoulEye" och soundtracket finns i lite högra kvalite på hans sida.

#blogg

Medlem
Garden Gnome Carnage

Riktigt roligt spel med julstämning! Tack!

signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Det här spelet är grymt! Mitt rekord är bara 165k dock

Inaktiv

inloggad med bugmenot:
Mitt rekord är nånstans över 400k, men det har jag tappat bort och nu 'r det 340k.. =( dör alltid efter 300k
Remar har ett rekord på 2.1m .. seen it with my own eyes!

BTW, hål utkik efter nästa spel med souleye-musik, än sålänge kallat Retro Shooter ..

1
Skriv svar