Onechanbara: Bikini Samurai Squad

Robot
Onechanbara: Bikini Samurai Squad

"Nu på onsdagkväll: öppet hus på kyrkogården för kvinnliga församlingsmedlemmar. Dresscode: lättklätt, gärna strandinspirerat. Medtag eget katanasvärd.". Med de orden kan upplägget i japanska Tamsofts kalkonpangare Onechanbara: Bikini Samurai Squad enklast beskrivas.

#left-4-dead, #resident-evil-5, #d3, #onechanbara-bikini-samurai-squad, #tamsoft, #wolfenstein-3d

Medlem
FZ recenserar Onechanbara: Bikini Samurai Squad

WHAT??!! BUT THERE'S BOOBS IN IT MAN!!! FOR HEAVENS SAKE! BOOOOOOOOOOOOOOOOOBS!

Medlem

Mycket bra recension! Detta lir ska jag akta mig för. Tack för "heads up"-en. Mvh/ "Västberga"

signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

BOOOBBIIEESSS!!!

signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Hahahaha!

signatur

/ Lixom

Medlem

Pinsam kvinnosyn? Så ni på FZ menar alltså att 2 barn/kvinnor inte kan forma en grupp för att slåss mot zombier, iförda minimal klädsel och väldigt olämpad sådan för att slåss mot zombier?

Nej, det är ni som har pinsam kvinnosyn! Helt underbart spel förövrigt, slår allt annat på marknaden idag. Fast bäst på Wii dock, aldrig förr har ett spel utnyttjat teh motion technology som nintendo erbjuder på samma sätt.

Medlem

Borde inte "Pinsam kvinnosyn" vara ett plus?

Inaktiv

Bättre betyg än Tenchu: Z?

Btw. skall ni göra en recension till Tenchu: Shadow Assassins till Wii? Det är gjort utav Acquire, samma gäng som gjorde de första Tenchu.

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Bäst att sätta på dem slöja!

Medlem

Man undrar ju vad de har för ... säljarargument, liksom?

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Drunken monkey boxer:
^___^

Medlem

Jösses, det är något som jag ofta stör mig på är när kvinnor i spel har opassande klädsel utan riktig motivation.
Det måste ju vara ett helvete att springa runt i en riktigt smutsig miljö med högklackat och inte ha byxor.

Medlem

Konceptet verkade kul xD

signatur

Rawr

Medlem

Skulle kunna vara ett Team Ninja-spel

Medlem

Det här spelet fick typ 1.0/10 på gamespot.com men ändå så tycker jag att det är konstigt att FZ tar kvinno synen som ett minus eftersom det är hela grejen med spelet. Man köper inte ett spel som heter Bikini Samurai Squad för att kvinnorna ska vara forskare med stora brillor eller?

signatur

I got a Goldenshower.

Redaktör

Skribenten kritiserar spelet på en rad punkter men vissa av er reagerar som att punkten "pinsam kvinnosyn" är den enda kritik som nämns. Så är det ju verkligen inte, förstår inte varför ni blir så upprörda. Menar, kass ai, usel bandesign, undermånligt utseende... där nånstans är ettan motiverad, övrig kritik (t.ex. kvinnosynen) kan man se som en bonus. Eller något omotiverat som man kan bortse ifrån om man inte håller med.

signatur
Ti.
Medlem

Jaha.. Ännu en titel jag inte hört om i förväg och heller inte kommer att bry mig om efter den här artikeln.
Man kunde iofs nästan gissat vilket skräp det rörde sig om från titeln i sig..

Medlem
Skrivet av Tompa:

Skribenten kritiserar spelet på en rad punkter men vissa av er reagerar som att punkten "pinsam kvinnosyn" är den enda kritik som nämns. Så är det ju verkligen inte, förstår inte varför ni blir så upprörda. Menar, kass ai, usel bandesign, undermånligt utseende... där nånstans är ettan motiverad, övrig kritik (t.ex. kvinnosynen) kan man se som en bonus. Eller något omotiverat som man kan bortse ifrån om man inte håller med.

Kan det inte vara så att det är den enda punkten de inte håller med om och och därför ifrågasätter endast den punkten?

Medlem

Typiskt japaner alltid så perversa ska dom vara, hatar att alla japanska spel ska kvinnan alltid gå halvnaken. En sak jag har väldigt mycket stört mig på är de japanska spelet "Resident Evil 4" när tjejen där springer om kring i en typ "Partyklänning" och klack skor i lera och skit samtidigt som hon ska döda en massa zombies? Så hon fick för sig att nu ska hon ut på uppdrag och döda en massa zombies i en klänning?

Medlem
Skrivet av Tompa:

Även om mitt inlägg var ett skämt, så tycker jag faktiskt att ni på FZ får börja lugna ner er i trådarna med recensioner. Vill ni inte att folk diskuterar så får ni stänga ner funktionen på recensionerna, plus man kan ju fråga om ni tar åt er kritiken som är vettig. När witcher var uppe första gången på tapeten(RIP the_maxx) så klagade många på och ni höll med till en viss gräns om jag kommer ihåg rätt att "kvinnosynen" inte borde vara så intressant och relevant att ha med i recensionen, och så släpper ni igenom en recension som påpekar och lägger ner energi på att ta upp detta igen? Speciellt när spelet i fråga heter "Bikini Samurai Squad"? Tror dom flesta vet vad som förväntas av en sådan title.

Medlem
Skrivet av fejl_Folklore:

Typiskt japaner alltid så perversa ska dom vara, hatar att alla japanska spel ska kvinnan alltid gå halvnaken. En sak jag har väldigt mycket stört mig på är de japanska spelet "Resident Evil 4" när tjejen där springer om kring i en typ "Partyklänning" och klack skor i lera och skit samtidigt som hon ska döda en massa zombies? Så hon fick för sig att nu ska hon ut på uppdrag och döda en massa zombies i en klänning?

Sex säljer, att utnyttja detta är väl knappast något som bara görs av japaner.

QRT
Medlem
Skrivet av Saxit:

Borde inte "Pinsam kvinnosyn" vara ett plus?

Redaktör
Skrivet av McBeaver:

Kan det inte vara så att det är den enda punkten de inte håller med om och och därför ifrågasätter endast den punkten?

Det är möjligt. Men det förklarar inte varför det blir ett jäkla liv varje gång vi kritiserar en könsroll.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Även om mitt inlägg var ett skämt, så tycker jag faktiskt att ni på FZ får börja lugna ner er i trådarna med recensioner. Vill ni inte att folk diskuterar så får ni stänga ner funktionen på recensionerna, plus man kan ju fråga om ni tar åt er kritiken som är vettig.

Får vi kritik är det rimligt att vi bemöter den tycker jag. Särskilt när vi tycker den är oberättigad. The Witcher har avhandlats till leda, den debatten behöver verkligen inte tas upp igen i en ny tråd.

signatur
Medlem

Man behöver bara titta på boxarten för att fatta att spelet är dåligt.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Tompa:

Får vi kritik är det rimligt att vi bemöter den tycker jag. Särskilt när vi tycker den är oberättigad. The Witcher har avhandlats till leda, den debatten behöver verkligen inte tas upp igen i en ny tråd.

Om inte hela den diskussionen ska upp igen, så kanske du/ni ska vara mer bemötande när folk gnäller på att kvinnosyn var en dum sak att ta med.

Medlem

Jag tror jag avvaktar med att beställa det här spelet tills jag fått en stroke.

Redaktör
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Om inte hela den diskussionen ska upp igen, så kanske du/ni ska vara mer bemötande när folk gnäller på att kvinnosyn var en dum sak att ta med.

Det är helt omöjigt att bemöta frågan om kvinnosynen eftersom väldigt många har väldigt olika och väldigt starka åsikter. Det enda jag egentligen kan göra för att lugna de som skäller högst är att säga att vi har fel och de har rätt. Det tänker jag verkligen inte göra - jag försvarar våra skribenters rätt att tycka precis vad de vill om spelet, så länge de argumenterar väl för sina åsikter har de rätt.

signatur
Inaktiv

Tycktes ha läst i de oändliga betygssystemtrådarna att det finns 0-5 i betyg, men att det sällan delas ut 0. Jag läste överhuvudtaget inget av recensionen endast sammanfattningen, men om det inte finns en enda positiv grej i hela spelet... Hur i hela friden ska då ett spel vara om det ska generera en 0:a?
Mörda kattungar?

Inaktiv

Håller för övrigt med tompa om att detta är en persons åsikt om ett spel. Om han tycker att det är en pinsam kvinnosyn må han väl få göra det?

Medlem
Skrivet av Tompa:

så länge de argumenterar väl för sina åsikter har de rätt

Den gyllene (och ständigt bortglömda) regeln när man pratar om recensioner.

Att folk inte lär sig...

123
Skriv svar