Doom: The Dark Ages
Vi har provat Id Softwares nya demondräpare. Den ger mersmak.
Det känns som att spelet kommer leverera en något enklare actionupplevelse jämfört med Eternal, mer i linje med Doom 2016? Jag uppskattar verkligen båda spelen, men Eternal tog striderna till en helt ny nivå som var otroligt tillfredsställande när man väl kommit över tröskeln. Eternal krävde att man kom in i en rytm och verkligen bemästrade spelets system samt behövde använda alla vapen – vilket gjorde det betydligt mer engagerande. Därför känner jag en viss oro efter att ha sett trailers.
Sedan är det här med fordon och drakar… det känns helt off för mig. Jag har svårt att förstå hur de ens tog sig igenom brainstorming-sessionerna. Känns som ett forcerat koncept för att hitta på något nytt i serien. Men jag försöker hålla mig positiv – kanske blir jag överraskad när spelet väl släpps.
Tackar för texten.
Både Doom 2016 och Eternal ligger i backloggen fortfarande, men detta ser ju jäkla köttigt ut det också. Eftersom jag gillar diverse parry-system i spel(om det görs bra) så låter det ju intressant att Dark Ages testar på det.
The more I practice, the luckier I get.
Vad trist att det fortfarande verkar vara samma upplägg att du placeras i ett inhägnat område där du skall döda alla fiender för att kunna ta dig vidare på banan.
Nåväl.
Förhoppningsvis tar dom en annan riktning och skapar ett nytt Quake med klassisk leveldesign med smart utplacerade fiender där du navigerar dig genom roliga kartor i stället stängas in i strider.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
För min del var Doom Eternal de sämsta doom i serien och jag kunde inte spela det mer än ca 2 timmar innan jag avinstallera
Så hoppas denna blir mer som Doom 2016
Yes. Samma här, och jag älskade verkligen Doom 2016. Hoppas de går tillbaka till det!
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Glädjande att första intrycket är köttigt! Det enda jag oroade mig när de beskrev spelet på xbox showcase var att de riktade sig till alla spelare, och sådant vill man naturligtvis inte höra, då blir ofta resultat ganska mehigt. Nu får vi hålla tummarna att det blir bra att slakta demoner ånyo Ge mig gärna en mech eller två!
"Fokus ligger fortfarande på att kötta demoner". Precis vad DOOM handlar om. Rolig gameplay-loop, tunga strider, tajta kontroller och toppklassig vapenkänsla med rockigt soundtrack är allt som behövs.
Dark ages verkar ha lägre tempo än Eternal, vilket jag gillar.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Så, Hexen 2025-års upplaga är det vi får? Ja, varför inte.
Kul med lite mer narrativ, kanske man bemödar sig med att ta sig igenom spelet.
Doom 2016, vet jag att jag spelade igenom, men kommer ej ihåg om det var vare sig kul eller vad det handlade om.
Doom Eternal, testade, men nej. Gameplay-loopen var inte tillräckligt kul, svår att sätta fingret på vad som exakt skavde.
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Spelar just nu DOOM Eternal, fantastiskt spel med härlig blandning av strider, plattformande och hemligheter. För mig är Eternal bättre än 2016 även om jag haft väldigt kul i båda. Hoppas Dark Ages levererar sin egen charm och inte böjer sig för massan som bara vill hålla inne trigger knappen utan levererar en djup fantastisk DOOM upplevelse.
Vilken platform spelades testet på, ska man ta för givet att shooters spelas med kb/m?
Flöt på bra prestandamässigt?
Aja får testa själv ikväll när man kommer hem😀
Blir ett givet köp då jag gillar den här typen spel, det tidigare spelet va bra även fast det verkar va stor skillnad.
Spelade förra på pc men det här blir ps5
Vad trist att det fortfarande verkar vara samma upplägg att du placeras i ett inhägnat område där du skall döda alla fiender för att kunna ta dig vidare på banan.
Nåväl.
Förhoppningsvis tar dom en annan riktning och skapar ett nytt Quake med klassisk leveldesign med smart utplacerade fiender där du navigerar dig genom roliga kartor i stället stängas in i strider.
Lite så. Hade föredragit det tror jag.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Var det någon annan som reagerade på klippet "doom dragon" hur stelt det såg ut när de små gubbarna på broarna och pansarvagnarna som stod och sköt? Oerhört statiskt och opolerat måste jag säga. Annars såg det väl bra ut men kanske inte så spännande utan lite "rail shooter" fast boxning.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Vilken platform spelades testet på, ska man ta för givet att shooters spelas med kb/m?
Flöt på bra prestandamässigt?
Aja får testa själv ikväll när man kommer hem😀
Blir ett givet köp då jag gillar den här typen spel, det tidigare spelet va bra även fast det verkar va stor skillnad.
Spelade förra på pc men det här blir ps5
Det var PC som gällde. Jag spelade med tangentbord och mus.
Prestandan var utmärkt men med tanke på att det var monsterriggar med 5090 vi testade på så vet jag inte hur mycket det säger. Men Id brukar vara bra på optimering.
Jäkligt svårt det här..
När man kollar på videon, känns det inte alls lockande. Estiken ser bra ut, men gameplay... alla bara stå still? Doom 1 och 2 är ju mer panik och springa runt o kötta, medans alla står och skjuter mot en och man får undvika deras attacker än det där som videon visar.
Lite sugen på att dra igång Doom 64, folk säger att det ska vara bra.
Så extremt trött på den rebootade Doom-spelserien nu. Oerhört trist att de inte satsade rubbet på ett nytt single player-endast Quake i gotiskt designspråk och lägre speltempo än Doom.
Ett nytt Quake vore helt fantastiskt, men det verkar aldrig hända 😔
Ett nytt Quake vore helt fantastiskt, men det verkar aldrig hända 😔
Jag vet inte jag. Jag tror det är bäst att leva i det förgångna där.
Varit medlem längre än dig.