Riktigt bra Steam-omdömen för Sims-lika Inzoi

Robot
Riktigt bra Steam-omdömen för Sims-lika Inzoi

Släppt i early access sedan några dagar tillbaka.

#Inzoi, #Inzoi-studio, #Krafton

Medlem

Kollade typ 4h stream igår och det ser inte ut att tillföra något till sims-genren. Det är mer en exakt kopia av Sims i en plastigare miljö. Mer av allt är inte alltid bra!

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Testade inom återköpsfönstret och det verkar helt klart ha en bra grund att bygga vidare på redan nu, var dock precis lika dödstråkigt som The Sims redan efter någon halvtimma.

Medlem

Jag har riktigt kul med det! Det är självklart inte utan brister, relationer behöver balanseras och zois måste sluta vara så negativa om man inte ser till att de pratat om något positivt. Men för en första version i early access är det bra, det finns mycket saker att göra och det är intressant för egen del. Jämfört med The Sims 4 har det väldigt mycket content från början, får väl se om de släpper DLCs i lika absurd mängd som EA.

Nu kan jag äntligen känna mig duktig som gör mina läxor för en gångs skull!

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

De skulle behöva ett bättre namn.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

De skulle behöva ett bättre namn.

The Zims?

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Känslan är att de inte tillför så mycket än så länge. Lite för likt sims för min smak, men klart snyggare. Ska spela lite mer när jag är klar med shadows och då hoppas jag att jag upptäcker något djupare…

Medlem

Göra husshållssysslor irl: arg Hulk

Göra hushållssysslor i spel: glad Hulk

Redaktör
Ponny

Behövs fler Sims-utmanare. Något som pushar "genren" framåt. Sörjer fortfarande Life By You.

Skrivet av Piddelito:

Göra husshållssysslor irl: arg Hulk

Göra hushålssysslor i spel: glad Hulk

Som jag brukar göra: spela Powerwash Simulator samtidigt som lägenheten förfaller.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har dom fixat så man kan ha same sex couples nu då?

Medlem
Skrivet av Flamso:

Jag har riktigt kul med det! Det är självklart inte utan brister, relationer behöver balanseras och zois måste sluta vara så negativa om man inte ser till att de pratat om något positivt. Men för en första version i early access är det bra, det finns mycket saker att göra och det är intressant för egen del. Jämfört med The Sims 4 har det väldigt mycket content från början, får väl se om de släpper DLCs i lika absurd mängd som EA.

Nu kan jag äntligen känna mig duktig som gör mina läxor för en gångs skull!

Läste detta på Steam, tyckte det var ett roligt inlägg:
"I used to love The Sims, no doubt,
Building my world from the inside out.
But EA crept in with a devilish grin,
"Fun's not free—now type your PIN!"

A thousand bucks just to play it right,
DLC stacked out of sight.
Want a pet? That’s not for free.
Want a full game? Don’t look at me.

But now I’ve found a better way,
No paywalls standing in my way.
InZOI’s here—no greed, no lies,
At least for now—no corporate spies.
No broken game, no cash-grab schemes,
Just play, create, and live your dreams."

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Behövs fler Sims-utmanare. Något som pushar "genren" framåt. Sörjer fortfarande Life By You.

Som jag brukar göra: spela Powerwash Simulator samtidigt som lägenheten förfaller.

Vet i stort sett inget om det, men Paralives är ju också på väg, Early Access i år.

https://www.paralives.com/

https://store.steampowered.com/app/1118520/Paralives/

Medlem

Paradox vänder sig i graven.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av filbunke:

Vet i stort sett inget om det, men Paralives är ju också på väg, Early Access i år.

https://www.paralives.com/

https://store.steampowered.com/app/1118520/Paralives/

Lade till det på önskelistan, även om man inte vet så mycket. Gillade det existentiella i det här citatet:
"You live and then you die. But at least do it in a nice house!"

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Har dom fixat så man kan ha same sex couples nu då?

Ja, det ska finnas med.

Medlem
Skrivet av Toffifee:

Ja, det ska finnas med.

Vad bra

Medlem
Skrivet av robbis:

Kollade typ 4h stream igår och det ser inte ut att tillföra något till sims-genren. Det är mer en exakt kopia av Sims i en plastigare miljö. Mer av allt är inte alltid bra!

Jämföt med The sims är allt i detta en förbättring......

signatur

Spela spel är kul ibland.

1
Skriv svar