Moddare utannonserar CS:Legacy – en remake av Counter-Strike 1.6

Robot
Moddare utannonserar CS:Legacy – en remake av Counter-Strike 1.6

Från utvecklarna bakom CSPromod.

#cs-legacy, #nyhetstips

Medlem

Mod av en ramake av en betaversion av en remake till en mod.

Medlem

Ser himla välgjord ut!

signatur

Here to play.

Medlem

1.6

Det är sjukt att det är 25 år sen jag satt i en liten och sliten studentlägenhet i Sundsvall och spelade det över min nyinstallerade 0,5 Mbit-lina. Det kändes som framtiden och med tanke på att det fortfarande har en fanbase så får man ju säga att 1.6 verkligen var framtiden.

Medlem
Skrivet av bluebird:

1.6

Det är sjukt att det är 25 år sen jag satt i en liten och sliten studentlägenhet i Sundsvall och spelade det över min nyinstallerade 0,5 Mbit-lina. Det kändes som framtiden och med tanke på att det fortfarande har en fanbase så får man ju säga att 1.6 verkligen var framtiden.

Minnen för livet <3 Fyfan vilken underbar tid det var.

Medlem

Satan va kul man hade i CS när man var 16 till 18 år. Träffade fantastiska människor. Samlade på sig minnen för livet från olika former av LAN (ofta med obegränsad tillgång till öl).
Med det sagt, så kommer jag lätt testa denna remake iaf.

Medlem

Måste provas!

Medlem

Oj!
Jäklar vad läcker fy_pool_day såg ut!

Medlem

Det ser ungefär ut som man minns 1.6 genom sitt nostalgifilter! På ett bra sätt.

Medlem

Alltså.. Verkar ju helt odödligt det här nostalgi-runket där allt ska vara precis som det var förr - fast ändå nytt.

Vill ni nostalgi-runka CS 1.6 - Spela CS 1.6.

Jag har ju hellre klassisk 1.6 grafik isåfall än modern ful grafik.
Är för mig lika obegripligt som FF7 Remake... Vad fan är det som pågår? Ni har tagit något med gigantisk nostalgisk mys-faktor och gjort om det till något modernt fast dåligt.

Hyvä.
Antingen gå vidare, eller lär er nostalgi-runka ordentligt

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Alltså.. Verkar ju helt odödligt det här nostalgi-runket där allt ska vara precis som det var förr - fast ändå nytt.

Är för mig lika obegripligt som FF7 Remake... Vad fan är det som pågår? Ni har tagit något med gigantisk nostalgisk mys-faktor och gjort om det till något modernt fast dåligt.

Hyvä.

Hold your horses man. Tror att vi alla har fri vilja att välja vad vi vill.

Du behöver en go kram, allting kommer att bli bra. Ta djupa andetag min vän, älskar dig <3

Medlem
Skrivet av 8bit:

Hold your horses man. Tror att vi alla har fri vilja att välja vad vi vill.

Du behöver en go kram, allting kommer att bli bra. Ta djupa andetag min vän, älskar dig <3

Får dom väl, får jag tycka vad jag vill utan att bli gulli-gullad av nån fjant?

signatur

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ojoj nu får vi akta oss, här har vi en riktig hårding. Ingen man vill leka med, eller gulla med menar jag

Medlem
Skrivet av Olofster:

Ojoj nu får vi akta oss, här har vi en riktig hårding. Ingen man vill leka med, eller gulla med menar jag

Precis så

signatur

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Hyvä.

Har du ätit dåligt?

Är väl hur coolt som helst att det finns eldsjälar som ägnar sin fria tid åt att återskapa klassiker med ny grafik, eller?
Då har du väl aldrig i ditt liv sett om en remastrad film i HD/UHD heller då, om det nu vore "nostalgi-runk"? 😁

Medlem
Skrivet av Anton Q:

I rest my case my unstable friend.

Medlem
Skrivet av Razken:

Har du ätit dåligt?

Är väl hur coolt som helst att det finns eldsjälar som ägnar sin fria tid åt att återskapa klassiker med ny grafik, eller?
Då har du väl aldrig i ditt liv sett om en remastrad film i HD/UHD heller då, om det nu vore "nostalgi-runk"? 😁

Beror väl på lite från fall till fall vad jag tycker, antar jag.
I det här fallet tycker jag bara dom förfulat det. När man tar det från ikonisk grafik till bara dålig grafik.

Men helst ser jag nog att man inte rör grafik-assets alls i remasters utan håller sig till att se till så spelet är kompatibelt med modern hårdvara och kanske några handpålägg som att själva bilden kan renderas i HD (alltså inte assetsen).
Om det inte gick förut.

Jag är väl "anti" remasters som fuckar med originalet.
Att varsamt massera in orignalet på modern hårdvara osv är OK.

Kommer inte på nån film där jag tycker att en remaster ändrat "looken" osv från originalet - det finns säkert men generellt så håller dom ju ljud och bild intakt när dom remastrar film.

signatur

Medlem
Skrivet av 8bit:

I rest my case my unstable friend.

Nån måste va det å så ni inte blir så jävla bekväma.

signatur

1
Skriv svar