Days Gone Remastered till PS5 i vår

Robot
Days Gone Remastered till PS5 i vår

Zombieflocken är snart över oss igen.

#days-gone

Medlem

Dag 1 Köp/Uppgradering

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

För folk som inte har spelat det, spela!

Medlem

Given uppgradering då det är ett av mitt livs bästa spelminnen. Så sjukt underskattat spel, fastän det verkar ha fått lite mer erkännande och fans med åren. Det här spelet är lite som Iprenmannen för mig - är i mina tankar lite oftare än det kanske egentligen borde.

Medlem

Spelade det på PS5 nyss då jag hade det på PS+ sen tidigare men var inte imponerad. Gillade det inte alls så mycket som jag trodde jag skulle göra. Kanske behöver spela det längre för att riktigt komma in i det, men kändes jobbigt hur lite bensin motorcykeln hade och ständigt behövde tankas. Kändes lika skört som vapen i Botw/ToTK typ. Blir nog inget köp. Hade hoppats mer på God of War-remasters som det ryktades om men nu inte blev av. Heller inte nya spelet i Egypten. Hade varit betydligt mer roande än detta.

Har spelet men aldrig till skott att spela det så det får nog bli en uppgradering och sen kötta loss.

signatur

00:00:02:42

Medlem

En favorit hos mig också, kommer spela igenom det en gång till med uppgraderingen

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Spelade det på PS5 nyss då jag hade det på PS+ sen tidigare men var inte imponerad. Gillade det inte alls så mycket som jag trodde jag skulle göra. Kanske behöver spela det längre för att riktigt komma in i det, men kändes jobbigt hur lite bensin motorcykeln hade och ständigt behövde tankas. Kändes lika skört som vapen i Botw/ToTK typ. Blir nog inget köp. Hade hoppats mer på God of War-remasters som det ryktades om men nu inte blev av. Heller inte nya spelet i Egypten. Hade varit betydligt mer roande än detta.

Spelet har en väldigt seg start, tyvärr. Förstår hur det kan avskräcka, jag var heller inte något fan de första 2-3 timmarna. Men ju mer jag spelade desto bättre blev spelet, desto mer utvecklades storyn och desto mer sögs jag in. Kanske eventuellt skulle kunna vara så för dig med.

Du kommer längre in i spelet kunna uppgradera bågen på massa olika vis - bland annat uppgradera motor och bensintanken flera gånger om.

Moderator | Testpilot

Hoppas allt nytt innehåll kommer till PC också!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas den säljer bra, då får vi kanske en Days Gone 2.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Tyckte det var skitbra. Men vafan, det såg ju riktigt bra ut redan från början och när 60 fps patchen kom till ps5 försvann ju behovet av en remaster helt i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Spelet har en väldigt seg start, tyvärr. Förstår hur det kan avskräcka, jag var heller inte något fan de första 2-3 timmarna. Men ju mer jag spelade desto bättre blev spelet, desto mer utvecklades storyn och desto mer sögs jag in. Kanske eventuellt skulle kunna vara så för dig med.

Du kommer längre in i spelet kunna uppgradera bågen på massa olika vis - bland annat uppgradera motor och bensintanken flera gånger om.

Jag gjorde en första uppgradering, minns inte vad, men det kanske blir bättre senare då så får kanske ge det en ny chans iom denna remaster då och se om jag fastnar mer längre in. Det har ju talats om att studion ville göra en trilogi men att Sony tackade nej men de kanske vill ge spelet en ny chans iom denna remaster så är vi tillräckligt många som köper/uppgraderar kanske det blir av. Så får väl stötta det om nu min PS+-utgåva är nog för att få uppgradera.

Blir till att köra för första gången🤘

Medlem

Yes har väntat på detta. Blir köp!

Medlem

Hade hellre sett dem släppa men 2:a. Men som många redan säger - sjukt bra och framförallt underskattat spel!

Medlem

Vet inte varför så många frågar sig om ny sakerna kommer till pc, kan inte kollat trailer då det stod hur tydligt som helst.

Medlem

Då får man spela det en gång till då…

Medlem

Kul!
Spelade det på PS4 för 1.5 år sedan.
Hoppas dom fixar lite mer under huven för det här spelet var NÄSTAN magiskt.

Mini recension

+Story och karaktärer. Blir bättre och bättre ju längre man spelar
+Zombieslakt!
+Älskade miljöerna. Hade jag haft lite mer pengar hade jag 100% ärligt velat åka på semester i den staten. Pga det här spelet.

-Svag start. Gillade varken karaktärer eller.motorcykeln i början. Men det blir bättre som sagt.

-dålig progression. Tråkigt skill tree. Och efter typ 66% av spelet så hade jag bästa bössorna och alla skills jag ville ha. Rätt många timmar kvar utan förändring.
-Jank och tempo. Det kändes verkligen som ett spel som fick slut på pengar och fick skeppas ut lite för tidigt. Exemepel; man räddar en person. Lämnar området och man får radiosamtal "Jag skickar en överlevare till er by." Bokstavligt talat 5 sekunder senare blir det ett nytt samtal "Hon har verkligen anpassat sig här. Hon har mardrömmar varje kväll, men hon kämpar."
Och det där händer hela tiden.
Även main storyn har några saker som verkligen skavde.

Ger nog spelet en svag fyra. Men det borde varit en femma om det levt upp till sin potential.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag provade det en liten stund när man fick det med PS+ för länge sen och gillade det inte och la ner. Startade om för nån månad sen. Kom in i det och gillade det enormt mycket. Det där med bensinen blir till slut för lätt nästan om man är taktisk. Ett av få spel jag orkade fixa platinum på.

Helt onödig remaster. Originalet ser jättebra ut på en PS5. Det spelet desperat behöver är en uppföljare mtp. hur det slutar.

Då är frågan. Vi som har det på PS+ kan vi betala 10$ och få uppgraderingen och kunna spela medan vi har PS+ eller hur funkar det?

Skrivet av Gertzy:

Problem med bensinen har man hört flera ggr.
Upplevde det aldrig som ett problem.
Dunkar (flertalet med fasta spawnpunkter) och mackar finns nästan "överallt" och så lär man sig hur man ska köra/fast travela för att inte få soppa torsk.
Man kan ju även uppgradera hojen så bensinen räcker längre.

Ett spel som växer ju mer man spelar.

Medlem

Remastered på remastered... Är folk inte trötta på det än?

Medlem

Jag välkomar remasters sålänge de inte tar fullpris för det. Om det kostar en hundring att få ögongodis på en ny konsolgeneration så betalar jag gärna det.

Skrivet av nils45:

Roger that. Sätter i backloggen direkt!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Josu:

Remastered på remastered... Är folk inte trötta på det än?

Alltså... Näe? Alltid kul med nytt såklart, men finns nog en hel del som inte spelat många av spelen innan och nu får man en ny chans, eller att man har en gammal version och får nu en bättre variant med mer innehåll. Kul för oss som tycker om att spela om våra spel!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Körde spelet på PS4 men tyckte det var så dåligt rent tekniskt. Var ofta som spelet frös flera sekunder för det behövde ladda in ett nytt område och liknande saker. Men jag gillade spelet i sig så jag hade planer på att ge det ett nytt försök på PS5, så kanske blir att man uppgraderar.

Angående remasters så hade jag hellre sagt att dom släppte PS3 titlar istället. Resistance, inFamous och Killzone är samlingar jag gärna skulle se med högre upplösning och framerate.

Medlem
Skrivet av IcoKatapulten:

Jag provade det en liten stund när man fick det med PS+ för länge sen och gillade det inte och la ner. Startade om för nån månad sen. Kom in i det och gillade det enormt mycket. Det där med bensinen blir till slut för lätt nästan om man är taktisk. Ett av få spel jag orkade fixa platinum på.

Helt onödig remaster. Originalet ser jättebra ut på en PS5. Det spelet desperat behöver är en uppföljare mtp. hur det slutar.

Då är frågan. Vi som har det på PS+ kan vi betala 10$ och få uppgraderingen och kunna spela medan vi har PS+ eller hur funkar det?

Skrivet av VirtualGameCat:

Problem med bensinen har man hört flera ggr.
Upplevde det aldrig som ett problem.
Dunkar (flertalet med fasta spawnpunkter) och mackar finns nästan "överallt" och så lär man sig hur man ska köra/fast travela för att inte få soppa torsk.
Man kan ju även uppgradera hojen så bensinen räcker längre.

Ett spel som växer ju mer man spelar.

Hmm, låter som det mest är jag som inte kommer in i spelets design riktigt för jag tyckte det fanns dunkar lite hela tiden - utom då jag verkligen behövde dem då fick jag springa runt hur mycket som helst och leta efter dem. Så spelar jag det igen sen får jag väl försöka komma in och tänka mer taktiskt helt enkelt men sist störde jag mig bara på det som sagt. Får hoppas PS+claimare får tillgång till remastern billigare bara annars väntar jag nog med det.

Medlem

Remaster? Ja, tack!

Jag spelade Days Gone på PS4 Pro när det släpptes och gillade det skarpt. Ska bli kul att spela om nu på PS5 Pro.

Sen är det bara att hoppas att remastern säljer bra som sagt så att vi får Days Gone 2.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Remaster? Ja, tack!

Jag spelade Days Gone på PS4 Pro när det släpptes och gillade det skarpt. Ska bli kul att spela om nu på PS5 Pro.

Sen är det bara att hoppas att remastern säljer bra som sagt så att vi får Days Gone 2.

Körde på ps4 pro och senare på pc. En tvåa hade varit underbart!

Medlem
Skrivet av nils45:

Sjukt underskattat spel. Djävligt bra är den.

Medlem

Precis avslutat Days Gone till 100 %. Vad ska jag lira nu? känner en enorm saknad och haft svinkul det 85 t jag lagt på spelet. Har redan lirat alla Gta spel, Red dead 1 o 2. Bägge last of us och orkar inte med alla Assassin’s spel. Den stor frågan vad ska jag spel nu??! Sitter endast på en Ps5.
✌🏻

Skrivet av krippahedvall:

Precis avslutat Days Gone till 100 %. Vad ska jag lira nu? känner en enorm saknad och haft svinkul det 85 t jag lagt på spelet. Har redan lirat alla Gta spel, Red dead 1 o 2. Bägge last of us och orkar inte med alla Assassin’s spel. Den stor frågan vad ska jag spel nu??! Sitter endast på en Ps5.
✌🏻

Horizon-spelen kanske?

signatur

00:00:02:42

12
Skriv svar