State of Play – se 40 minuter PS5-nyheter
Metal Gear Solid Delta lär väl dyka upp med tanke på förra veckans läcka.
Sedan hoppas jag Housemarque är redo att visa sitt nästa spel.
Tack Housemarque! Saros ser ljuvligt ut av det lilla man fick se.
Jag måste försvara Sony lite här. För det här är inte alla spel som kommer i år. Ni som inte ser Sonys spel har bara dålig koll. Dom flesta människor behöver verkligen inte den mängd av spel som kommer. Och om inte folk köper så gör dom ju bara spel i onödan för en liten skara maniska spelare som spelar klart spel på 0 tid och aldrig får nog.
Lerspelet såg ju fantastiskt ut! Det var nog vad som gjorde mig mest pepp här!
Ja Midnight walk såg riktigt bra ut. Gillar estetiken, lite Burton typ
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Jag måste försvara Sony lite här. För det här är inte alla spel som kommer i år. Ni som inte ser Sonys spel har bara dålig koll. Dom flesta människor behöver verkligen inte den mängd av spel som kommer. Och om inte folk köper så gör dom ju bara spel i onödan för en liten skara maniska spelare som spelar klart spel på 0 tid och aldrig får nog.
ofan, tack för du försvarade Sony här.
Ja Midnight walk såg riktigt bra ut. Gillar estetiken, lite Burton typ
Ja, det var en bra beskrivning. Och det är vad spelindustrin kan behöva mer av! Burton-galenskap!
Om BluePoint ska vänta med en remake till PS6 så undrar man ju vad de pysslar med, lägger ned LiveService-projekt kanske?
De la ju ner en god of war live service så börjar dom med Bloodborne remake så har vi det väl någon gång under PS6.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag såg en del intressanta spel och många av dem kommer på PC.
Shinobi Art of Vengance,Onimusha Way of the Sword, Hell is us, MindsEye och Directive 8020 hamnade på Steam Wishlistan.
Tides of annihilation och Metal Eden är vad jag förstår bara på PS5 än så länge så får hålla koll på dem.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Lite tankar och reflektion blandat med frustration.
Vad händer inte med Playstation 5?
Ganska mycket händer inte för den maskin som sålt flest maskiner den här generationen (om vi bortser från Nintendo Switch?).
Jag behöver inte försvara Sony alls här, för jag har krav på varumärket Playstation.
Sony fortsätter på den inslagna vägen att visa upp för lite egen mjukvara som legitimerar ägandet av en Playstation framför andra format.
Om distinktionen mellan en Playstation 5 och en Xbox Series X/S är att de har samma spel och att jag får de senaste spelen jag vill spela dag ett till en lägre kostnad via Game Pass, vad är då ett legitimt argument för att välja en Playstation framför en Xbox?
Varför ska jag eller min familj med medlemmar som har olika spelsmak betala 699 kronor plus 95 kronor/månad för Playstation Plus Essential, alltså 794 kronor för ett samma spel till Playstation, när jag kan betala 185 kronor för samma spel till Xbox, spara pengar till annat och kunna spela fler olika spel som tillfredställer familjens olika preferenser?
Sonys affärsmodell framstår som allt mer girig och ålderdomlig för spelare. En föråldrad affärsmodell som är svår att försvara när de distinkta Playstation spelen lyser med sin frånvaro.
Lägg till att mycket tyder på att utvecklare inom Xbox familjen har bättre anställningsvillkor för utvecklare än vad Sony erbjuder. Något som jag värderar högt, då jag vill att människor ska kunna leva på sitt hantverk.
Ett argument som skulle kunna lyftas är att Dual Shock föredras över Xbox Controller. Ett svagt argument, då jag i dag kan spela med en Dual Shock på Xbox eller med en Xbox Controller på Playstation (personligen föredrar jag Xbox Controller på grund av krockande tummar och ergonomi).
Sony befinner sig på en väg där Playstation, trots många sålda maskiner, blir allt mer redundant inom spelindustrin.
Slutligen är jag pepp på några spel i presentationen av av alla dessa spel som kommer till Playstation, Xbox och PC. Hur många kommer till Game Pass?
(Game Pass har för övrigt en "killer app" vår framför sig med spel varje månad. Lägg till att andra halvan till och med kan bli ännu bättre.)
Sony har dock en enhörning, ett unikum, ett spel som sticker ut och det är såklart Saros. Saros känns lite bekant (Gears of War, Outriders, Callisto Protocol) och något generic. Ändå är det Housemarque som står för utvecklingen, så förväntningarna finns där. Sedan föredrar jag förvisso gameplay framför cineastiska videoklipp (Killzone skadad), det är dock en liten sak, Sony har visat ett spel, Saros (2026?) och det är ett steg i rätt riktning.
Sluta gå två steg tillbaka Sony, ni borde som marknadsledande (försäljning av hårdvara om vi bortser från Nintendo och Switch) kunna bättre och visa på mer värde i ägandet av Playstation 5.
Hellblade 2!
Walk simulator 2.0.
Du kommer bli så frustrerad av det där "spelet".