Här har du alla State of Play-trailers

Medlem

Det där kändes nästan som att de borde delat upp innehållet i två shower. Det blev så många trailers att man glömde hälften innan det var slut.

Medlem

Yes, en till Remaster.

Kom igen nu. Säg det med mig. "PLAYSTATION HAR INGA.........." ja ni vet. Det märks att PlayStation la ner, nyss, 12 spel för denna generation.

Medlem

Absolut inget som lockar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tides of Annihilation och Lost Soul Aside stal showen.

Jo Tides of Annihilation ser sinnesjukt ut, underbar artstyle som träffar helt rätt för mig, hoppas gameplay är bra.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Visst är det dyrare att köpa spelet enskilt jämfört med att prenumerera på gamepass, men dagen du slutar prenumerera på gamepass har du inget spel kvar att spela.

Därför väljer jag själv att köpa spelen jag vill ha, istället för att ha tillgång till dem temporärt.

Du lyfter ett argument som kan bli relevant baserat på hur ofta du spelar dina redan köpta spel och om de spelen är kompatibla på nyare maskiner eller du har en fungerande maskin.

Under semestern så prenumererar vi kanske inte på Game Pass, då vi inte kommer att spela våra spel, därmed har vi också 370 kronor som lan investeras i annat. Våra sparfiler finns dock kvar i molnet eller på hårddisken. När vi börjar spela igen. Visst det händer att titlar som inte är Microsofts egna lämnar Game Pass tillfälligt eller permanent. Om det är spel någon hemma hos oss verkligen gillar och vet med sig att vi kommer spela ofta och mer, så kan vi köpa det till rabatt. Det är också helugnt att ett toppenspel lämnar Game Pass, om vi känner oss klara med spelet. Spelen som inte är gjorda av Microsofts spelstudios finns tillräckligt länge på Game Pass. Så ditt temporala argument som incitament för att köpa ett enda spel för dyra pengar framstår som lite ekonomiskt vårdslöst för mig, däremot respekterar jag såklart hur du vill göra och vad du tycker är den bästa lösningen för dig.

Skrivet av fanbot:

Vilka är alla de här spelen som kommer dag ett på Gamepass? Retorisk fråga kanske, men det har väl kommit något storspel på senaste och ett par är väl på gång nu under första kvartalet, om vi pratar i AAA-segmentet? Upplever själv att spelvärlden går i cykler och att det varit relativt mycket av en öken på båda formaten emellanåt.

Under 2024 var det 22 spel jag spelade igenom som kom dag ett på Game Pass.
Under 2023 var det 16 spel.
Under 2022 var det 21 spel.
Under 2021 var det 20 spel.

Prisvärt.

Du skriver om storspel och AAA-budget spel, kanske som de spelen vore de enda att investera i och lägga sin tid på? De spelen alltså storspelen och AAA-budget spelen är nödvändigtvis inte desamma, så argumentet blir lite för kategoriskt och haltande.
Ytterst för mig personligen baserar jag spelens värde på vad de ger mig i form av upplevelser, där upplevelserna är frånkopplade spelens storlek och budget.

Du kanske har vandrat i en öde speltorkans öken, det har verkligen inte jag, så att de båda formaten
(PS5 & Xbox XS?) skulle vara öknar köper jag inte i fallet Xbox, i fallet PS5 så finns tyvärr en längtan hos mig och troligtvis många andra efter fler av Sonys egna spel.

Skrivet av gorbatjov:

Trots att skräck inte är min favoritgente så tyckte jag ändå att Hell is us väldigt intressant ut.
Tides of Annihilation såg också fantastiskt välgjort ut. Riktigt fina cutscenes och det lilla gameplayet man fick se lovar ju gott. Förmodligen långt till släpp med tanke på texten 'in development for ps5' :P.

Utöver det så lyste ju både Death Stranding 2 och Ghost of Yōtei med sin frånvaro. Trist!

Hell of Us ser intressant ut, jag håller med. Även jag saknade info om Death Stranding 2 och Ghost of Yōtei, men det kommer väl, Sony har blivit duktiga på att dra spel och spelserier i långbänk.

Skrivet av gorbatjov:

Det låter som att du redan kommit fram till vad som funkar bäst för dig👍.

Hah. Nja, jag längtar mest efter vissa spel Sony äger till vår PS5:a, så att Playstation känns som en Playstation igen.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Du lyfter ett argument som kan bli relevant baserat på hur ofta du spelar dina redan köpta spel och om de spelen är kompatibla på nyare maskiner eller du har en fungerande maskin.

Under semestern så prenumererar vi kanske inte på Game Pass, då vi inte kommer att spela våra spel, därmed har vi också 370 kronor som lan investeras i annat. Våra sparfiler finns dock kvar i molnet eller på hårddisken. När vi börjar spela igen. Visst det händer att titlar som inte är Microsofts egna lämnar Game Pass tillfälligt eller permanent. Om det är spel någon hemma hos oss verkligen gillar och vet med sig att vi kommer spela ofta och mer, så kan vi köpa det till rabatt. Det är också helugnt att ett toppenspel lämnar Game Pass, om vi känner oss klara med spelet. Spelen som inte är gjorda av Microsofts spelstudios finns tillräckligt länge på Game Pass. Så ditt temporala argument som incitament för att köpa ett enda spel för dyra pengar framstår som lite ekonomiskt vårdslöst för mig, däremot respekterar jag såklart hur du vill göra och vad du tycker är den bästa lösningen för dig.

Prisvärt.

Du skriver om storspel och AAA-budget spel, kanske som de spelen vore de enda att investera i och lägga sin tid på? De spelen alltså storspelen och AAA-budget spelen är nödvändigtvis inte desamma, så argumentet blir lite för kategoriskt och haltande.
Ytterst för mig personligen baserar jag spelens värde på vad de ger mig i form av upplevelser, där upplevelserna är frånkopplade spelens storlek och budget.

Du kanske har vandrat i en öde speltorkans öken, det har verkligen inte jag, så att de båda formaten
(PS5 & Xbox XS?) skulle vara öknar köper jag inte i fallet Xbox, i fallet PS5 så finns tyvärr en längtan hos mig och troligtvis många andra efter fler av Sonys egna spel.

Hell of Us ser intressant ut, jag håller med. Även jag saknade info om Death Stranding 2 och Ghost of Yōtei, men det kommer väl, Sony har blivit duktiga på att dra spel och spelserier i långbänk.

Hah. Nja, jag längtar mest efter vissa spel Sony äger till vår PS5:a, så att Playstation känns som en Playstation igen.

Det var inte så mycket av argument som en fråga. Det var väl snarare du som argumenterade utifrån en AAA-prisbild, med AAA-exempel i en tråd om ett Sony-event där Sony främst fokuserade på AAA-segmentet. Utgick därför från att du syftade på just AAA, men fel av mig.

Det var inte mitt syfte att trampa ned på Gamepass som modell. Jag har mina åsikter om prenumerationstjänster, men det sparar jag till ett annat tillfälle. Att folk finner tjänsten prisvärd kan jag förstå, brukar ta en månad här och där själv och det finns en del pärlor att hitta. Primärt nöjer jag mig med att köpa och sälja fysiska kopior och skaffa indie på rea. Det är mer ekonomiskt gångbart för mig men så klart inget facit.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Prisvärt.

Asch. Jag föredrar att veta att jag kan starta spelen när jag än vill utan att behöva tänka på prenumerationer hit och dit. Jag kan helt enkelt spela när jag känner för det utan att känna en press av att maximera värdet av prenumerationen sedan köper jag väldigt få spel till fullpris.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Medlem

Days gone ett sjukt underskattat spel.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Yes, en till Remaster.

Kom igen nu. Säg det med mig. "PLAYSTATION HAR INGA.........." ja ni vet. Det märks att PlayStation la ner, nyss, 12 spel för denna generation.

Tror du på allvar att det här är alla spelen i år? Det låter så? Sen kommer Switch 2 i år. Och räcker inte det är det bara att utöka med PC/Steam Deck. Och räcker inte det titta mer på film youtube och brädspel. För det finns ingen marknad för att köpa flera spel just nu. Speciellt inte när allt kommer att bli så osäkert fram över. Du måste hålla koll på vad som händer i världen. För det går väldigt snabbt nu. Vem vet vi kanske är i krig med USA i framtiden.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tror du på allvar att det här är alla spelen i år? Det låter så? Sen kommer Switch 2 i år. Och räcker inte det är det bara att utöka med PC/Steam Deck. Och räcker inte det titta mer på film youtube och brädspel. För det finns ingen marknad för att köpa flera spel just nu. Speciellt inte när allt kommer att bli så osäkert fram över. Du måste hålla koll på vad som händer i världen. För det går väldigt snabbt nu. Vem vet vi kanske är i krig med USA i framtiden.

Jisses...

signatur

The more I practice, the luckier I get.

12
Skriv svar