Witcher 3-regissör om Blood of Dawnwalker: "Känns ibland som att spela ett pappersrollspel"
Baldurs Gate 3 är ju väldigt fritt och så men samtidigt inte. Fiendernas level begränsar kraftigt var man faktiskt kan gå och göra.
Undrar hur de tänker kring det.
Det borde inte bli värre än The Elder Scrolls III: Morrowind. Du måste vara försiktig och världen blir så mycket mer spännande än den varit sedan Oblivion med otyget med levelanpassade monster. Bra speldesign löser och gör old school spelen bra på ett sätt som den nya mekaniken helt enkelt inte kan nå. Delvis är det väl som det mesta en personlighetsfråga, Delvis är det väl som det mesta en personlighet fråga, men jag för min del gillar inte att promenera in i Badu på dag ett.gillar inte att promenera in i Barad-dûr på dag ett.
Det borde inte bli värre än The Elder Scrolls III: Morrowind. Du måste vara försiktig och världen blir så mycket mer spännande än den varit sedan Oblivion med otyget med levelanpassade monster.
Morrowind har levelanpassade monster också, vilket man lätt kan se om man öppnar editorn Construction Set, dock inte lika extremt som Oblivion.
Det borde inte bli värre än The Elder Scrolls III: Morrowind. Du måste vara försiktig och världen blir så mycket mer spännande än den varit sedan Oblivion med otyget med levelanpassade monster. Bra speldesign löser och gör old school spelen bra på ett sätt som den nya mekaniken helt enkelt inte kan nå. Delvis är det väl som det mesta en personlighetsfråga, Delvis är det väl som det mesta en personlighet fråga, men jag för min del gillar inte att promenera in i Badu på dag ett.gillar inte att promenera in i Barad-dûr på dag ett.
Jag gillar också att spelet tar tid på sig för att öppna upp sig. Men så värst fritt är det ju egentligen inte då progression är gatekeepat bakom levlar.
Som sagt inget fel i det och frihet finns på många andra sätt. Hade varit spännande att se ifall det hade kunnat tacklas på ett sätt som jag inte kan föreställa mig. Ju mer frihet ju bättre.
Ännu en dag i paradiset.